به گزارش پی ام آپ، هیئت نظارت در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه 30 مرداد ماه ایرادات طرح ساماندهی کارکنان موضوع ماده 29 قانون برنامه پنجم توسعه (طرح ساماندهی جذب کارکنان) را رفع و تصویب کرد. کارمندان دولتی).

بر اساس اصلاحات انجام شده، ماده واحده فوق الذکر و تبصره های آن به شرح زیر اصلاح شد:

ماده 1- از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، اجرای هر نوع قرارداد توسط نهادهای موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. جمهوری ایران مصوب 14/12/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی و سازمانها و شرکتهای تابعه و شرکتهای تابعه آنها به منظور تامین نیروی انسانی با شرکتهای دولتی و غیردولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع می باشد.

تبصره 1- فعالیت مؤسسات و شرکت های پیمانکاری موضوع این قانون که با استفاده از امکانات و تجهیزات مؤسسه یا شرکت، فعالیت های مربوط به پروژه های عمرانی یا تملک کالاهای سرمایه ای را برعهده دارند از شمول کاربرد مستثنی است. این قانون .

تبصره 2- مؤسسات موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون با فعالیت نیروهای شرکت به صورت غیرمستقیم و تمام وقت تا پایان سال 1401 موسسات مربوطه در سال 1402 در همان موسسه مشغول به کار و مشغول به کار هستند تا قرارداد مستقیم (مستقیم) منعقد کنند. قراردادهای فوق بدون تحمیل بار مالی جدید از جمله درج مدرک تحصیلی عالی منعقد خواهد شد.

آیین نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید و توسط دستگاه مذکور برای کلیه نهادها و دستگاه ها ارسال خواهد شد. دستگاه ها موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی. جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود.

تبصره 3- اجرای قرارداد مستقیم با کارکنان موضوع تبصره (2) این قانون که در پستهای موضوع ماده (124) قانون مدیریت خدمات کشوری استخدام می شوند بدون رعایت سقف پست های سازمانی و مشمول کارگری. قانون و با کارکنانی که در مشاغل تخصصی مشغول به خدمت هستند، قرارداد کار موقت موضوع تبصره ماده (32) قانون مدیریت خدمات کشوری بدون رعایت محدودیت‌های مربوط به سقف پست‌های سازمانی منعقد می‌شود. در این یادداشت ذکر شده است.

تبصره 4- سوابق غیردولتی آن دسته از کارکنان شاغل در موسسات موضوع این قانون پس از پرداخت کسر مربوطه بر اساس دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه توسط سازمان اداری و کار کشور تهیه می شود. تصویب هیأت وزیران، مانند ثبت نام، برای مقاصد بازنشستگی می شود

تبصره 9- از لازم‌الاجراء شدن این قانون، ماده (17) و تبصره ماده (32) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1397/8/7 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن لغو می‌شود.

همچنین عبارت «و استفاده از خدمات کارکنان این گونه شرکت ها و مؤسسات صرفاً بر اساس ماده 17 این قانون امکان پذیر است» از انتهای ماده (47) قانون مدیریت خدمات کشوری حذف شد.

منبع: ایرنا


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *