اصفهان به دلیل گرما در آماده باش است. افزایش دمای هوا و احتمال قطع برق

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با ابلاغ وضعیت آماده باش این اداره کل به مراجع مختلف اظهار داشت: ۱۲۰ تیم امدادی و فنی از شرکت برق و ۷۲ تیم عملیاتی از شرکت آب و فاضلاب با هدف پایداری پایدار تامین برق و آب کنترل به موقع وضعیت موجود در خدمت مردم است

منصور فروشنده شیشه به ایسنا توضیح داد: در شرایطی هستیم که دمای هوا هر روز 2 تا 4 درجه افزایش می یابد و عملاً گرما ادامه دارد به همین دلیل همه سازمان های امدادی، بخشداری ها، شهرداری ها، شرکت های برق، آب و آبفای خود ادامه می دهند اورژانس از جمعیت هلال احمر، شرکت های گاز، مراکز بهداشتی و درمانی و هماهنگی و نظارت استانداری خواست برای ارائه خدمات امدادی و اورژانسی آمادگی کامل داشته باشند. زیرا پیشگیری از حوادث ناشی از گرما یک دغدغه مهم است.

وی یادآور شد: دما افزایش یافته است. در چنین شرایطی متوجه می شویم که عملکرد و راندمان تجهیزات الکتریکی کاهش می یابد و از طرفی تعداد آتش سوزی در تابلو برق، پست ها و ترانسفورماتورها افزایش می یابد. این افزایش حوادث آتش سوزی به دلیل گرم شدن بیش از حد تجهیزات شبکه و کابل های برق است.

این مسئول استانداری اصفهان ادامه داد: تیم های امدادی، شرکت برق، آتش نشانی و شهرداری ها موظفند در کمترین زمان و به موقع حوادث را کنترل کنند. همچنین باید شبکه ها و ترانسفورماتورها را بازسازی و اصلاح کنید.

این فروشنده شیشه با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند، افزود: شماره اورژانس سازمان آتش نشانی 125 و اورژانس برق 121 و اورژانس 115 و هلال احمر نیز 112 است. همچنین 122 وجود دارد. علاوه بر امکان تماس با این ادارات در هر ساعت از شبانه روز باید بگویم 120 تیم امداد و نجات و فنی از شرکت برق و 72 تیم اورژانس شرکت آب و فاضلاب نیز به مردم خدمات رسانی می کنند. با هدف تامین پایدار برق و آب و کنترل به موقع وضعیت موجود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره وضعیت آبرسانی گفت: برای 354 روستا آبرسانی سیار داریم. تانکرهای متحرک و ثابت آبرسانی در مناطقی که دچار کم آبی هستند یا مناطق عشایری محسوب می شوند با همکاری مسئولان آب و فاضلاب در حال پیگیری هستند.

وی مدیریت مصرف را امری مهم دانست و توضیح داد: همکاری با مروجین صرفه جویی در مصرف بهینه آب و برق امری مهم و قابل تقدیر است. هرگونه تخلف یا استفاده غیرمتعارف از آب و برق نیز پیگرد قانونی دارد. اخذ انشعاب غیر مجاز آب و اتصال مستقیم پمپ به شبکه های آب، مراکز تولید و ارزهای رمزنگاری شده قطعا تخلف بوده و پیگرد قانونی را در پی خواهد داشت.

این مسئول استانداری همکاری همه را ضروری دانست و گفت: تاکید داریم کلیه مراکز تجاری، پاساژها، کارخانجات و فروشگاه های زنجیره ای اصول مصرف بهینه برق را رعایت کنند تنظیم دمای جعبه خنک کننده روی 24 درجه سانتیگراد و نصب کرکره اصولی است که انتظار داریم رعایت شود.

این فروشنده شیشه در خصوص ادارات و ارگان ها توضیح داد: تمامی ادارات و دستگاه ها باید الزامات صرفه جویی در مصرف برق و آب، کاهش 30 درصدی برق نسبت به مدت مشابه در سال 1400 و کاهش 60 درصدی مصرف برق را رعایت کنند. دیزل ژنراتورها در پایان وقت اداری باید مراقب باشند در ساعات اوج مصرف و در پایان ساعات اداری و روزهای تعطیل، سیستم های سرمایشی و روشنایی را خاموش کرده و به این مشکلات توجه اساسی داشته باشند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه توضیح داد: همکاری مشترکان خانگی با هدف مصرف بهینه آب و برق، مشارکت در کمپین های مصرف بهینه برق و آب، جلوگیری از مصرف غیرمتعارف آب و خودداری از شستشوی خودروها، معابر و خیابان ها. ، حیاط خانه ها و کوچه های دارای آب نوشیدن نیز الزامی است و نیاز به توجه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط گرم به همه شهروندان توصیه می شود که اصول بهداشتی و حفاظتی را رعایت کنند که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند. بر اساس توصیه های مراکز بهداشتی درمانی برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش از ساعت 10 صبح تا 17 بعدازظهر نیز باید بر حفاظت فردی تاکید شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :