اشکودا های وارداتی با پارس ساتر هوشمند به تبریز می آیند

شرکت پارس ساتر هوشمند مسئول واردات محصولات اشکودا در نمایشگاه تبریز حضور خواهد داشت و محصولات این برند را به نمایش می گذارد.

شرکت اسکودا یکی این یکی از زیر گروه های گروه فولکس واگن است که در واقع یک خودروساز باسابقه از جمهوری چک است که مالک آن در سال 1991 به نام فولکس واگن تغییر کرد و اکنون مسئولیت تولید و تولید خودروهای اقتصادی اما محصولات کیفیت بالا شرکت پارس ساتر هوشمند، زیرمجموعه گروه صنعتی ایران روور، واردات محصولات برند اشکودا را برعهده گرفته و دو خودروی اشکودا سوپرب و اسکودا کاروک را به نمایشگاه می‌آورد.

در این مقاله می خواهیم نگاهی به اسکودا وارداتی از شرکت هوشمند پارس ساتر داشته باشیم.

اشکودا کاروک در حال حاضر تنها کراس اوور وارداتی این برند است که در واقع کراس اوور کلاس C و طراحی است و اولین بار در سال 2017 بر اساس پلت فرم MQB A1 طراحی و تولید شد. این کراس اوور اصلی اولین بار توسط پارس ساتر هوشمند در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 به نمایش گذاشته شد.

اشکوداهای وارداتی با پارس ساتر اسمارت وارد تبریز شدند
اشکودا های وارداتی با پارس ساتر هوشمند به تبریز می آیند

اشکودا کاروک وارداتی از یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژ با فناوری TSI بهره می برد. در نهایت این موتور می تواند 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آنها را در اختیار یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار دهد. نیروی تولید شده در این خودرو از طریق گیربکس به چرخ های جلو منتقل می شود و این یعنی با یک کراس اوور دیفرانسیل جلو روبرو هستیم. در محور جلوی این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق پرتو چرخشی استفاده شده که عملکرد قابل قبولی روی این خودرو دارد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به: 6 ایربگ ده نقطه ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، سیستم چند رسانه ای با صفحه نمایش لمسی، آمپلی فایر دیجیتال عقب، سنسور نور، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تصفیه هوا هوای کابین، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، پارک خودکار، خروجی پارک خودکار، استارت دکمه ای، فرمان دی کت به رادار نقطه کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، صندوق برق و غیره اشاره کرد.

اشکودا سوپرب یکی دیگر از محصولات وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند و در واقع اولین محصول برند اشکودا است که در دور جدید واردات پای خود را در بازار ایران باز کرده است. اشکودا سوپرب یک سدان از کلاس طراحی D است که اولین نسل آن در سال 2001 عرضه شد و تاکنون چهار نسل از این خودرو تولید شده است. اما نسل سوم این خودرو که شرکت پارس ساتر هوشمند آن را به بازار ایران معرفی می کند، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2015 ارائه شد و تولید آن تا سال 2024 ادامه داشت.

اشکوداهای وارداتی با پارس ساتر اسمارت وارد تبریز شدند
اشکودا های وارداتی با پارس ساتر هوشمند به تبریز می آیند

موتور 1.4 لیتری اشکودا سوپرب یک موتور چهار سیلندر خطی بنزینی است و 150 موتور تولید می کند. اسب بخار قدرت به اضافه 250 نیوتن متر گشتاور به سمت گیربکس اتوماتیک کلاچ دوبل یک گیربکس هفت سرعته را به محور جلو می فرستد. سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و چند پیوندی در قسمت عقب، نوید یک سواری پایدار و هندلینگ مطمئن را می دهد.

سدان با کیفیت اشکودا اگرچه مدلی به روز و کاملا آپشن نیست اما امکانات قابل قبولی را در اختیار مسافران قرار می دهد. صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای 9.2 اینچی، سیستم ناوبری، سنسور تشخیص خواب آلودگی، نور روز، سنسور نور و باران، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسورهای پارک جلو و عقب، آینه های جانبی تاشو الکتریکی، کروز کنترل، سنسور فشار باد لاستیکپارکینگ اتوماتیک، دستیار رانندگی، ورود و استارت بدون کلید، سقف کشوییتنظیم برقی صندلی راننده. کیسه های هوا جلو و… از مهمترین تجهیزات وارداتی اشکودا سوپرب هستند.

لازم به ذکر است بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز از سه شنبه تا جمعه بیستم برگزار می شود. مهر از ساعت 15 الی 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقه مندان به صنعت خودرو می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما