اخبار روز

اشتباهات رایجی که نباید هنگام دوش گرفتن مرتکب شوید

برای یادگیری نحوه انجام این کارها به دستورالعمل های دقیق دوش گرفتن نیاز ندارید. حداقل چند بار در هفته، اگر نه هر روز، دوش بگیرید. با این حال، واقعیت این است که هر بار که دوش می گیرید، مرتکب اشتباهاتی می شوید که برای پوست یا موی شما خوب نیست.

در این مقاله به اشتباهاتی که معمولا افراد در هنگام شستشو و دوش گرفتن روزانه مرتکب می شوند و به پوست و مو آسیب می رساند اشاره می کنیم.

1. فقط با آب داغ حمام کنید

به گزارش نمناک، دوش آب گرم در یک صبح سرد زمستانی یا بعد از یک روز طولانی و خسته کننده در محل کار مفید است، اما آب گرم نه برای پوست و نه برای مو مفید است. بسیاری از روغن‌های طبیعی را از بین می‌برد، به همین دلیل است که آب داغ برای تمیز کردن، مانند هنگام تمیز کردن چیزی مانند تابه کثیف، بهترین است.

علاوه بر این، به دلیل افزایش گردش خون، قرمزی پوست رخ می دهد که منجر به واکنش التهابی می شود که می تواند منجر به خارش و خشکی پوست شود. احتمالاً پوست پوسته پوسته می شود و موها بیشتر وز می شوند.

اگرچه حمام کردن در آب سرد مضر است مگر اینکه بعد از یک روز گرم باشد. فقط سعی کنید دما را خنک نگه دارید زیرا می توانید آن را تا دمای پوست بالا ببرید، به خصوص اگر مستعد خشکی باشد.

2. سایش بیش از حد و افتادگی خشن

بسیاری از افراد اغلب خود را با کیسه حمام یا حوله شستشو می دهند. حوله به جز کف پا واقعا برای پوست مضر است. زیرا آنها بیش از حد تهاجمی هستند و می توانند سد محافظ طبیعی پوست را از بین ببرند. هر چه بیشتر مالش دهید، احتمال تولید سبوم پوست شما بیشتر می شود. این ماده روغنی است که آنها را هیدراته نگه می دارد و همچنین به عنوان یک تله برای آلودگی و باکتری عمل می کند.

از یک کیسه حمام با مالش ملایم استفاده کنید (یک کیسه برزنتی مناسب است). و از آنجایی که کیسه ها محل رشد باکتری ها هستند، پس از استفاده کیسه را با آب داغ بشویید. این نه تنها باکتری ها را از بین می برد، بلکه بو را نیز از بین می برد. اگر از ملحفه استفاده می کنید، باید به طور مرتب تمیز شود.

3. هر روز موهای خود را بشویید

آیا شما هر روز حمام می کنید و موهای خود را می شویید؟ اگر می خواهید سالم و جذاب باشید، این بهترین ایده نیست. متخصصان پوست و مو می گویند این مشکل بزرگی نیست. اگر موهای ظریف و ظریفی دارید، نباید بیش از دو بار در هفته از شامپو استفاده کنید تا میزان تولید روغن طبیعی و سطح رطوبت موهایتان حفظ شود.

اگر موهای مجعد یا نامنظم دارید، توصیه می کنیم موهای خود را فقط یک بار در هفته بشویید زیرا زمان زیادی طول می کشد تا روغن های طبیعی کافی تشکیل شود. اگر نمی توانید آن را تحمل کنید، سعی کنید در طول هفته موهای خود را با نرم کننده تمیز کنید.

4. به اندازه کافی نشستن

در مورد شستشو، مهم است که مطمئن شوید محصولاتی که در حمام استفاده می کنید کاملاً شسته شده است، زیرا باقیمانده آن می تواند منجر به خارش پوست و مسدود شدن منافذ شود که می تواند منجر به آکنه شود. اگر مستعد ابتلا به آکنه پشت هستید، ممکن است این دلیل باشد.

5. خاراندن سر با ناخن

شستن پوست سر فوق‌العاده است، اما از ناخن‌های خود استفاده نکنید زیرا این کار باعث آسیب بیشتر می‌شود. این به این دلیل است که آنها می توانند باعث شوره سر شوند. از ماساژ دادن ناخن خودداری کنید و فقط هنگام شامپو زدن با انگشتان خود ماساژ دهید.

6. بیش از حد از ژل دوش استفاده می کنید

برخی افراد ژل دوش را دوست دارند. گفتنش سخت است، اما وقتی سه ساله هستید و در حمام بازی می کنید، هیچ بهانه ای وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر برای مدت طولانی زیر دوش بمانید و از آب خیلی داغ استفاده کنید، پوست شما روغن های طبیعی مورد نیاز برای سالم ماندن را از دست می دهد. نه تنها باعث خارش پوست می شود، بلکه می تواند مشکلاتی مانند اگزما را بدتر کند.

7. بعد از حمام کردن، مرطوب کردن را فراموش کرده یا به تعویق می اندازید

خوب، از نظر فنی این بعد از دوش است. کارشناسان توصیه می کنند این کار را تقریباً بلافاصله بعد از دوش گرفتن – حداکثر سه دقیقه – انجام دهید تا پوست رطوبت خود را از دست ندهد. . بعد از بیرون آمدن کمی خود را خشک کنید. سپس مقدار زیادی مرطوب کننده بمالید. استفاده از گرمای محیط حمام و رطوبت در عرض چند دقیقه به پوست کمک می کند تا مرطوب کننده را جذب کند.

اگر پوست شما خشک یا ترک خورده باشد، باکتری ها و آلرژن ها می توانند به پوست نفوذ کنند.

8. تمام بدن را صابون بزنید

صابون چربی و کثیفی را با آب از بین می برد، اما اگر پوست اعضای بدن حاوی چربی زیادی نیست، در حین تمیز کردن آن ها با صابون، به خشک کردن دست ها و پاهای خود ادامه ندهید. سعی کنید صابون را در نواحی چرب و بدبو مانند پاها، باسن، کشاله ران و صورت بمالید.

9. بدن را با حوله تقریباً خشک کنید

خشک کردن بیش از حد خود با حوله می تواند مشکلاتی مانند خشکی پوست را بدتر کند. خود را به آرامی خشک کنید. همچنین مراقبت از موهای خود بسیار مهم است. پیچیدن موها در حوله یا خشک کردن بیش از حد موها می تواند باعث آسیب و شکستگی شود. اگر واقعاً می خواهید موهای خود را بپوشانید، به جای آن از حوله میکروفایبر استفاده کنید. خیلی بهتر از یک حوله معمولی است زیرا بدون مالش سریعتر آب را جذب می کند و همچنین احتمال شکستگی آن کمتر است.

10. استفاده از صابون های دئودورانت

هنگامی که به استفاده از محصولات خاص عادت کردید، کنار گذاشتن آنها ممکن است دشوار باشد. با این حال، اگر از دئودورانت یا صابون ضد باکتری استفاده می کنید، حتما از آن اجتناب کنید. این به این دلیل است که رایحه قوی و سایر ترکیبات رطوبت را از پوست می گیرد که می تواند منجر به خشکی شدید، خشکی و خارش شود. دفعه بعد که صابون می‌خرید، به موادی مانند عطرها، رنگ‌های مصنوعی، فرمالدئید و غیره توجه کنید که به دلیل نفوذ این سموم به پوست باعث خشکی و درماتیت غیرطبیعی می‌شوند.

ممکن است بخواهید جایگزینی برای دئودورانت در نظر بگیرید. با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود و منجر به از دست دادن عرق، سبوم و غدد چربی می‌شود. یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E و 50 قطره روغن درست کنید. برای انواع پوست، به خصوص پوست های بالغ و همچنین افرادی که از بیماری هایی مانند اگزما، پسوریازیس یا آکنه رنج می برند، عالی است.

11. استفاده از پاک کننده های صنعتی:

استفاده از این آهک پاک کن ها برای تمیز کردن سطوح برای سلامتی بسیار مضر است و منجر به سرطان، نابینایی و … می شود. توصیه می کنیم از محصولات طبیعی مانند لیمو و گریپ فروت در کنار جوش شیرین استفاده کنید.

12. راه رفتن با پای برهنه در کف حمام:

صندلی حمام بیشترین باکتری را دارد، درست است؟ غلط است. در یک مطالعه نشان داده شد که کف حمام بیشترین باکتری را در خود جای داده است، در واقع 2 میلیون باکتری در هر متر مکعب رشد می کنند.

13. نشستن به موقع برگها

نکته ای که شاید اکثر ما به آن توجه نکنیم شستن و تعویض به موقع ملحفه های حمام است. ملافه ها را هر سه ماه یکبار تعویض کنید و بعد از هر پنج بار استفاده به طور کامل در ماشین لباسشویی بشویید.

14. بدن خود را زیر دوش بتراشید

اشتباهی که اغلب مرتکب می شوید؛ در ابتدای حمام، به خصوص هنگام حمام، اصلاح نکنید، زیرا پوست شما در این مرحله آماده نیست. بنابراین بهتر است پس از شستشوی کامل بدن و بعد از آماده شدن پوست این کار را انجام دهید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا