اخبار روز سینما

اسکار دی کوسینا از دست نسیم پرید!

برای آشنایی با مسابقه اسکار آشپزی نسیم علیخانی با ما همراه باشید.

دو شب پیش کریستین امانپور مجری معروف ایرانی-آمریکایی CNN که اتفاقا مصاحبه های معروفی با سران کشور داشت، گفت و گوی جالبی با یک آشپز ایرانی داشت که بخشی از آن در یوتیوب این کانال نیز منتشر شد. . «نسیم علیخانی» نام این سرآشپز ایرانی است که نحوه مدرن سازی غذاهای کلاسیک ایرانی را توضیح می دهد. در واقع به استثنای سی ان ان این هفته، نام این زن اصفهانی بارها در صدر اخبار دیگر رسانه های جهان قرار گرفته است. زیرا؟

چرا که او در ماه آوریل به عنوان یکی از نامزدهای جایزه بهترین سرآشپز نیویورک معرفی شد و این هفته به مرحله نهایی رفت اما در نهایت روز دوشنبه نتوانست با این جایزه مهم آمریکایی به خانه بازگردد. جایزه ای به نام “ریش جیمز” که یکی از بالاترین افتخارات در صنعت رستوران آمریکا محسوب می شود. تا جایی که برخی آن را «اسکار دنیای غذا» می نامند. نسیم علیخانی در این رقابت ها در مرحله پایانی به مصاف سرآشپز کره ای به نام جونگهیون پارک رفت و در مصاف اصفهان با سئول بازی را واگذار کرد.

سفیر کشور دیگری یا میزبان کاخ سفید؟

الحق، جذاب ترین قسمت مراسم نوروزی امسال در کاخ سفید مربوط به سفره رنگارنگ ایرانی و پلو جذاب ماهی و سبزی بود که وسط این سفره و کنار غذاهای تکین، سالاد شیرازی، ترشی و سبزیجات بخورید و توجه و چشم همه را به خود جلب کرد.

این افراد اصلا نباید از آویشن استفاده کنند! | بررسی آسیب آویشن

تمامی موارد این جدول کمتر دیده شده حاصل تلاش نسیم علیخانی بوده است. علیخانی در گفتگو با امانپور گفت و گوی خود را اینگونه آغاز می کند: «زندگی واقعاً معماست، نمی دانم این سفر 30، 40 ساله را کجا توضیح دهم، یک روز می خواستم قاضی شوم، حتی در دانشگاه درس خواندم. دانشگاه روابط بین‌الملل برای سفیر شدن در جایی و هنوز نمی‌دانم چرا این کار را کردم، اما همیشه آشپزی را در کنار همه اینها دوست داشتم.»

علیخانی اگرچه سفیر کشوری نشد، اما به قول خودش سیب روی آورد تا سفیر ایران نباشد، اما به عنوان یک استاد آشپز پذیرای بسیاری از افراد برجسته دنیای سیاست بود. چیز دیگری که از زندگی او می دانیم این است که او در 23 سالگی ایران را ترک کرد و در سال 1983 به تنهایی وارد نیوجرسی شد. او در کالج انگلیسی کوئینز تحصیل می کند و مدتی در یک فست فود ارزان کار می کند. سرانجام یک اتفاق سرنوشت ساز در سن 59 سالگی رخ داد که او رستوران خود به نام “Safre” را در محله بروکلین نیویورک افتتاح کرد.

آهنربایی به نام “مسا” در قلب بروکلین

به روایت نسیم، از 12 سالگی آشپزی می کرد، زمانی که مادرش برای اولین بار از او خواست برای مهمان آشپزی کند. این سرآشپز ماهر قبل از افتتاح رستورانش کتابی پرفروش در زمینه غذاهای ایرانی نیز منتشر کرد. برای یافتن غذاها و غذاهای اصیل عشایری به رستوران «سفره» رفتیم و اغراق نیست که بگوییم نام بسیاری از این غذاها برای ما ایرانیان ناشناخته و غریبه است.

در نیویورک، جایی که رستوران‌ها کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شوند و بیش از هر چیز دیگری مانند یک سوراخ در دیوار باقی می‌مانند، معماری خاص و جذاب ایرانی رستوران گرند سفرا مانند آهن‌ربایی عمل می‌کرد و رهگذران را به خود جلب می‌کرد. ایرانی یا خارجی. مکتب آشپزی ایرانی به عنوان یکی از معدود بازمانده های آشپزخانه طویل دنیا که تلفیقی از رنگ ها، بوها و طعم های بی نظیر است، کار را تمام می کرد و روز به روز بر تعداد مشتریان رستوران افزوده می شد.

سفرا در اولین سال تاسیس خود به عنوان “مهیج ترین رستوران ملت” در نیویورک شناخته شد. جذابیت سفره و غذای ایرانی باعث شد تا علیخانی دو بار در نیویورک به عنوان سرآشپز سال انتخاب شود. این افتخارات باعث شد که او به عنوان سرآشپز مراسم MetGala 2021 دعوت شود و هنگام سرو نوشیدنی به مهمانان چیزی شبیه رنگین کمان هدیه دهد. درخش علیخانی در مراسم مت گالا و غذاهایی که با تلفیقی از مکتب آشپزی ایرانی و سفره آمریکایی در این مراسم ارائه کرد، باعث شد تا او به عنوان سرآشپز در مراسم نوروز به کاخ سفید دعوت شود.

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی سه بار بدون آرد

آمریکایی ها چه غذاهای ایرانی را دوست دارند؟

جالب است بدانید پرفروش ترین غذای رستوران سفره که در بین خارجی ها طرفداران زیادی پیدا کرده است، لوبیا ماهیچه ای روغنی کرمانشاهی است. معروف‌ترین پیش‌غذایی که روز به روز در نیویورک محبوبیت پیدا می‌کند، نان سنگ کنجد با پنیر، آجیل و سبزیجات ایرانی است.

علیخانی نوشیدنی ابتکاری به نام زعفران شام دارد که ترکیبی از گیاهان دارویی، هل و زعفران است و طرفداران خاص خود را دارد. در بین دسرها خورش ماست اصفهانی شهرت بیشتری پیدا کرده است. اما جالب است بدانید که محبوب ترین قسمت سفره ایرانی برای آمریکایی ها از رئیس جمهور این کشور گرفته تا داوران مسابقات آشپزی و مشتریان رستوران، قابلمه است.

علیخانی می گوید که او هم عاشق ته دیگ است و از آنجایی که در سنت ایرانیان، ته دیگ را قبل از دیگران به بزرگترهایی که دور میز می نشینند تقدیم می کنند و معمولاً به او یا دیگر بچه ها نمی دهند، یکی از ریشه های این عشق سرشار است. شاید حسرت های دوران کودکی اش را جست و جو کرد.

به گفته وی، راز تدیگ خوشمزه در 3 چیز نهفته است. برنج ایرانی و زعفرانی و آشپزی با عشق. همانطور که می دانید آشپزی ایرانی کار سخت و زمان بری است و علیخانی می گوید آشپزی با عشق میراثی است که از مادران ایرانی به عاریت گرفته است و با تکیه بر این عشق و البته مصرف روزانه 4 مسکن برای کاهش کمر و ستون فقرات. برنج را آبکش کرده و زعفران را ته قابلمه بریزید. او تاکید می کند که هرجا غذای ایرانی سرو می شود بوی، آرامش و امنیت خانه را به همراه دارد و این معجزه فرهنگ ایرانی و احساسی است که باعث موفقیت رستوران سفرا شده است.

در یکی از گزارش هایی که این زن 63 ساله این هفته منتشر کرد، گفت که جایزه سرآشپز نیویورک همیشه فقط به جوانان تعلق می گیرد. او می‌گوید که معمولاً «مردی با خالکوبی‌های زیاد که صفحه اینستاگرام شگفت‌انگیزی دارد» در صنعت رستوران‌داری مورد توجه قرار می‌گیرد و او می‌خواهد آن را تغییر دهد. اما دو شب پیش که گزارش نهایی جوایز منتشر شد، جایزه بهترین آشپز به او نرسید و سرآشپزی به نام جونگهیون پارک با این جایزه به خانه رفت.

شناخت نزدیکتر از رقیب

این مسابقه در سطوح مختلفی برگزار می‌شود که شامل دسته‌های زیر می‌شود: بهترین رستوران، بهترین رستوران جدید، بهترین رستوران، بهترین نانوایی، بهترین شیرینی‌فروشی، مهمان‌نوازترین ایرلاین آمریکایی، بهترین باشگاه، بهترین آشپز در هر ایالت، و بهترین آشپز در همه آمریکا. .

در رقابت این ترم، این جایزه به مرد جوانی از کره جنوبی رسید که پس از دریافت مدرک لیسانس در رشته علوم غذایی از دانشگاه کیونگ هی در سئول، رستوران خود را در نیویورک افتتاح کرد. البته نه مستقیم، اما قبل از آن به سی کشور دیگر سفر کرد و زیر نظر سرآشپزهای مطرح استرالیا، انگلیس و کشورهای دیگر کار کرد تا اینکه به اینجا رسید.

او پس از کار با همه آنها، روش سرآشپز دیگر سئولی را یاد می گیرد که غذاهای کره ای را به روز می کند. او این دوره آموزشی را با او می گذراند و بعداً به نیویورک می رود. او ابتدا در یک رستوران دیگر در نیویورک سرآشپز شد و کمی بعد به همراه همسرش رستورانی به نام آتومیکس افتتاح کرد که همه طعم ها از غذاهای کره ای الهام گرفته شده است. همان رستورانی که نگذاشت نسیم علیخانی این جایزه مهم را بگیرد.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان اسکار دی کوسینا از دست نسیم پرید!

که در تاریخ 2023-06-22 14:10:41 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا