اخبار روز سینما جهان

اسپیلبرگ در پنجاهمین سالگرد فعالیت سینمایی‌اش با «شوگرلند اکسپرس»

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین – روز شنبه استیون اسپیلبرگ در جشنواره ترایبکا در پنجاهمین سالگرد ساخت اولین فیلمش «Sugarland Express» سخنرانی کرد.

مهر نوشت: در این مراسم قبل از جلسه پرسش و پاسخ پیامی از گلدی هیون بازیگر فیلم «شگرلند اکسپرس» روی اکران نمایش داده شد که با تشکر از اسپیلبرگ از تجربه بازی در این فیلم به عنوان یک لحظه مهم در این فیلم یاد کرد. او و زندگی حرفه ای اش .

این فیلم در سال 1974 و تنها یک سال قبل از فیلم آرواره ها اکران شد و با وجود نقدهای خوب در گیشه موفق شد. نبود و یونیورسال بعد از 2 هفته آن را پایین کشید.

اسپیلبرگ 77 ساله خطاب به حضار در این مراسم گفت: شما اولین مخاطبی هستید که در 50 سال گذشته “Sugarland Express” را روی پرده سینما دیدید.

این فیلمساز برنده 3 جایزه اسکار گفت که پس از خواندن مقاله ای با عنوان “بانی و کلاید روز مدرن” در یک روزنامه محلی لس آنجلس به فکر ساخت چنین فیلمی افتاده است. اسپیلبرگ گفت: این یک داستان واقعی از زوجی در تگزاس بود که تعقیب و گریز پلیس را برای بازگرداندن فرزندشان از یک مرکز رفاهی کودکان آغاز کردند.

یونیورسال با فیلمنامه موافق بود اما حالا نبود برای تامین هزینه ساخت فیلم بدون نام ستاره بزرگ. اسپیلبرگ گفت: فیلم بدون گلدی ساخته نمی شد. عنصری از شخصیت در فیلم وجود داشت که من را به یاد سادگی قلب گلدی می انداخت.

با این حال، بقیه بازیگران توسط اسپیلبرگ و مدیر بازیگرانش بسیار متفاوت از بازیگران هالیوود جمع آوری شدند. به گفته خودش بازیگر نقش گروگان واقعا پیرمردی بوده که یک بار از بین مشتریان انتخاب شده است.

«Sugarland Express» همچنین آغاز همکاری طولانی و متنوع کارگردان با آهنگساز جان ویلیامز بود و این دو در فیلم‌های «Jaws»، «Raiders of the Lost Ark»، «ET»، «Jurassic Park»، «Schindler’s List» همکاری کردند. و چندین فیلم دیگر با هم کار می کردند. اسپیلبرگ در این باره گفت: من از طرفداران پر و پا قرص موسیقی جان بودم و از کودکی آلبوم های موسیقی فیلم او را جمع آوری می کردم.

وی در ادامه گفت: زمانی که ساخت «شکرلند» به واقعیت تبدیل شد یکی جان یکی از اولین افرادی بود که با آنها ارتباط برقرار کردم. ما با هم آشنا شدیم و ناهار خوردیم و این شروع رابطه بود… این پنجاه و یکمین سالی است که با هم کار می کنیم.

کار ساخت «Sugarland Express» با ریچارد زانوک و دیوید براون به عنوان تهیه کننده باعث شد این همکاری برای ساخت «آرواره ها» نیز ادامه یابد.

در عرض یک سال، زمانی که «آرواره ها» وارد سینما شد، همه نام اسپیلبرگ را می دانستند و از آن به بعد او گزینه دوم هیچ کس برای کارگردانی فیلمی درباره یک کوسه، چند دایناسور یا هر نوع بیگانه نبود. نبود. این کارگردان پیش از آن فیلم دوئل را نیز ساخته بود که یک تله فیلم بلند اکشن بود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا