اخبار روز سینما

برای فصل گرما کدام اسپری ضد تعریق مناسب تر است؟ /تصاویر

برای کم تر شدن عرق خود و از بین بردن بوی بد عرق از اسپری های ضدتعریق زیر استفاده کنید.

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت کدام بهتر است؟

وقتی گرمای بهار فرا می رسد؛ همه آنها آن را تغییر خواهند داد. دایی، اسپری ضد تعریق یا دئودورانت خوب عرق ریختن و لکه گرد زشت هامانا را در لباس هامانا بیاب. تا در فصل گرما زیر بغل و لباسمان بو نگیرد. باید بدانیم کدام محصول برای ما مفیدتر است. در این صفحه نینیبان هر آنچه که برای انتخاب محصولات ضد تعریق باید بدانید را به شما گفته ایم. راهنمای فشرده برای عرق نکردن

در این مقاله خواهید خواند:

  • اسپری ضد تعریق چیست؟
  • دئودورانت چیست؟
  • خال زیر بغل چیست؟
  • مام ژله ای چیست؟
  • اسپری ضد تعریق یا دئودورانت؛ کدام را بخریم؟
  • ضد تعریق های ایرانی خوبه؟

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت کدام بهتر است؟

اسپری ضد تعریق چیست؟

محصولات ضد تعریق مواد شیمیایی هستند که به غدد عرق اجازه نمی دهند ترشحات خود را از پوست خارج کنند.

ضد تعریق باید اسپری باشد یا لوسیون؟

اگر محصولی به عنوان ضد تعریق استفاده می شود؛ مهم نیست، وضعیت جسمانی شما چگونه است؟ مهم است که در فرمول خود مواد شیمیایی ضد تعریق داشته باشید. انواع حالت های فیزیکی ضد تعریق ها عبارتند از:

  • اسپری ضد تعریق
  • مام صابونی
  • مام مایع
  • دئودورانت
  • مام ژله ای

مواد شیمیایی ضد تعریق چیست؟

ترکیبات فعال فرمولاسیون اسپری ضد تعریق یا دئودورانت عبارتند از:

  • نمک های فلزی کلرید آلومینیوم
  • نمک های کلرید آلومینیوم

تفاوت بین ضد تعریق قوی و ضعیف چیست؟

همه اسپری ها و لوسیون های ضد تعریق یا دئودورانت حاوی این مواد شیمیایی هستند. اما مقداری که هر تولید کننده در فرمولاسیون محصول خود استفاده می کند ممکن است بسته به اهداف تولید خود غلظت های متفاوتی داشته باشد.

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت کدام بهتر است؟

برای مشکل تعریق بیش از حد از اسپری ضد تعریق یا دئودورانت استفاده کنید

در فصل گرما بدن بیشتر عرق می کند، اگر مشکل تعریق زیاد دارید یا مرتب به باشگاه می روید باید از ضد تعریق های قوی تری استفاده کنید. فرمول اسپری ضد تعریق معمولا قوی نیست. بلکه محلول های ضد تعریق یا لوسیون های ضد تعریق صابونی هستند که فرمولاسیون بسیار قوی دارند و از تعریق چندین ساعته جلوگیری می کنند.

دئودورانت چیست؟

برخلاف تصور رایج، دئودورانت ضد تعریق نیست. بلکه یک ماده دئودورانت است که می توان آن را روی پوست مالید. این محصول از تعریق بدن جلوگیری نمی کند. دئودورانت ها ضد تعریق نیستند. یعنی دئودورانت ها از تعریق جلوگیری نمی کنند. هدف این محصولات استتار بوی تولید شده توسط باکتری های عرق خوار یک محصول ضد تعریق ممکن است حاوی دئودورانت باشد.

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت کدام بهتر است؟

عرق و دئودورانت را با هم مخلوط نکنید!

برخی از افراد فکر می کنند که اگر عرق کنند، استفاده از اسپری ضد تعریق یا دئودورانت باعث از بین رفتن بوی بدن آنها می شود. این تصور اشتباه است. دئودورانت هیچ تاثیری در جلوگیری از تعریق ندارد. همچنین باید قبل از تعریق از اسپری ضد تعریق یا کرم ضد تعریق استفاده کنید. اگر عرق می کنید، ابتدا باید بدن خود را بشویید. عرقی که از بدن خارج شد; از لوسیون یا اسپری ضد تعریق قوی استفاده کنید.

مام زیر بغل چیست؟

انواع مام محصولات جامد یا محلول هستند که ماده موثره آنها از رول خارج می شود. مام ها انواع مختلفی دارند:

  • مام رولی
  • مام صابونی
  • مام ژله ای
  • مام محلول

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت کدام بهتر است؟

مام ژله ای چیست؟

کرم های ژلاتینی تفاوت چندانی با کرم های محلول ندارند. تنها حالت فیزیکی آن نیمه جامد است. معمولا دانه های رنگی در آنها وجود دارد که ظاهر محوطه شما را زیباتر می کند.

اسپری ضد تعریق یا پماد ضد حساسیت چیست؟

محصولات ضد تعریق جدید، اعم از اسپری ضد تعریق یا دئودورانت، یا محلول ژل، صابون یا پماد، دارای ترکیبات موثری هستند که مانند دو ترکیب فوق آلرژی ایجاد نمی کنند. این دو ترکیب در همه افراد ایجاد آلرژی نمی کند، اما اگر فردی به آنها حساسیت داشته باشد. پس از 1-2 ساعت پس از استفاده از اسپری یا پماد، پوست شما حساس می شود. قرمز می شود یا خارش می کند.

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت کدام بهتر است؟

ترکیب ضد تعریق موثر بدن آلرژیک چیست؟

ضد تعریق های جدید حاوی ترکیبات آلومینیوم و زیرکونیوم هستند. این مواد کمتر باعث تحریک پوست می شوند و حساسیت ایجاد نمی کنند. از پودر دیفمانیل متیل سولفات نیز می توان برای کاهش تعریق استفاده کرد.

پایه ضد تعریق ها چیست؟

ضد تعریق های مبتنی بر آلومینیوم مجاری تعریق را مسدود می کنند و میزان عرق رسیدن به سطح پوست را کاهش می دهند. نمک های آلومینیوم تا زمانی که فرمولاسیون اسیدی باشد (PH پایین) محلول هستند. هنگامی که روی پوست قرار می گیرد و در تماس با عرق قرار می گیرد، PH افزایش می یابد و باعث می شود نمک های آلومینیوم رسوب کنند و در غدد عرق یک پلاگین ایجاد کنند. غده عرق همچنان عرق تولید می کند، اما نمی تواند به سطح پوست برسد.

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت کدام بهتر است؟

اسپری ضد تعریق یا دئودورانت؛ کدام را بخریم؟

همانطور که اشاره کردیم؛ بین اسپری ضد تعریق و دئودورانت باید از اسپری ضد تعریق استفاده کرد اما بهترین محصول برای جلوگیری از تعریق زیاد در فصل گرما، لوسیون های صابون ضد تعریق است که ممکن است در فرمول خود دئودورانت معطری نیز داشته باشد.

ضد تعریق های ایرانی خوبه؟

محصولات ضد تعریق ایرانی صابون ندارند. لوسیون ها یا اسپری های معطر دارای پایه مایع هستند. این محصولات برای کسانی که به طور معمول عرق می کنند خوب است، اما اگر مشکل تعریق زیاد دارید. آنها به تنهایی برای جلوگیری از عرق کردن شما کافی نیستند. اگر این مشکل را دارید از کلینیک پوست، مو و زیبایی یک پزشک خوب پیدا کنید که محصولات ضد تعریق را تجویز کند.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا