خبر را برای من بخوانید

کریس کریستوفرسون، بازیگر، اسطوره موسیقی کانتری و بازیگر نقش اول «ستاره ای متولد شد» در ۸۸ سالگی درگذشت.

.

کریس کریستوفرسون که در زندگی هنری خود به عنوان خواننده و ترانه سرای پیشگام موسیقی کانتری و ستاره سینما و تلویزیون هالیوود به موفقیت دست یافت، شنبه 7 مهر ماه (28 سپتامبر) در خانه ای در مائوئی، هاوایی درگذشت.

دلیل مرگ او ذکر نشده است، اما گفته می شود که او در سن 88 سالگی در آرامش به همراه خانواده اش درگذشت.

خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کردند: «با قلب‌های سنگین ما این خبر را به اشتراک می‌گذاریم که همسر/پدر/پدربزرگمان، کریس کریستوفرسون، در روز شنبه، ۲۸ سپتامبر، در آرامش در خانه درگذشت. همه ما خیلی خوشحالیم که با او وقت گذرانده ایم. متشکرم که ما را در تمام این سالها دوست داشتی و وقتی رنگین کمان را دیدی، بدان که او به همه ما لبخند می زند.”

کایل یانگ، مدیر اجرایی تالار مشاهیر و موزه موسیقی کانتری گفت: “کریس کریستوفرسون تا حد زیادی معتقد بود که خلاقیت خدادادی است و کسانی که چنین هدیه مقدسی را نادیده می گیرند یا منحرف می کنند، محکوم به شکست و ناراحتی هستند.” او موعظه می کرد که زندگی ذهنی به روح صدا می دهد و سپس بدنه ای از کار ایجاد می کند که نه تنها به روح او بلکه به روح ما نیز صدا می دهد. قهرمانان کریس شامل جنگجوی جایزه محمد علی، شاعر بزرگ ویلیام بلیک، هیلبیلی شکسپیر، هنک ویلیامز بودند. او زندگی خود را به گونه ای سپری کرد که ارزش های هر یک از آن مردان را گرامی داشت و نمونه آن بود و میراثی صالح، شجاعانه و پرطنین از خود به جای گذاشت که دست به دست هم داد.»

کریستوفرسون در طول بیش از 50 سال فعالیت خود در دنیای موسیقی 18 آلبوم منتشر کرده است. او همراه با جانی کش، ویلی نلسون و دیگر هنرمندان، گروه معروف Highwaymen را تأسیس کرد که تأثیر زیادی بر موسیقی دوران او و پس از آن گذاشت. در سال 2004، کریس کریستوفرسون به تالار مشاهیر کشور راه یافت. کریستوفرسون سابقه بازی در سینما را نیز دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما