اخبار روز

اسرائیل نمی تواند از خود دفاع کند

این روزنامه صهیونیستی نوشت: عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر سال گذشته بسیاری از فرضیه های امنیتی تاریخی از جمله قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان اسرائیل را رد کرد، زیرا قبلاً تصور می شد در صورت حمله به آنها، آنها با حملات سنگین پاسخ خواهند داد. «نیروهای برتر اسرائیل»، و اسرائیل می‌تواند به جای ارتش‌های بزرگی که در گذشته وجود داشت، به ارتش کوچکی که بسیار هوشمند و از نظر فناوری پیشرفته است، تکیه کند.

رسانه های عبری نوشتند عملیات طوفان الاقصی نادرست بودن بسیاری از فرضیه های امنیتی قبلی را نشان داد و ثابت کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی در برابر یک حمله تمام عیار ندارد و به تنهایی قادر به دفاع از خود نیست.

به گزارش ایسنا، این روزنامه صهیونیستی نوشت: عملیات طوفانی الاقصی در 7 اکتبر سال گذشته بسیاری از فرضیه های امنیتی تاریخی از جمله قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان اسرائیل را رد کرد، زیرا پیش از این گمان می رفت در صورت پاسخ به حمله این اقدام را انجام دهد. با حملات شدید «نیروهای مسلح اسرائیل»، «آنها دست بالا را دارند» و اسرائیل می تواند به جای ارتش های بزرگی که در گذشته وجود داشت، به ارتش کوچکی که بسیار هوشمند و از نظر فناوری پیشرفته است، تکیه کند.

روزنامه جروزالم پست در ادامه نوشت: رژیم صهیونیستی «در شرایطی قرار گرفته است که به لطف کمک‌های نظامی سخاوتمندانه آمریکا، قادر است در برابر هر تهدید یا مجموعه‌ای از تهدیدات احتمالی که اسرائیلی‌ها از آن بخوابند، دفاع کند. در 8 اکتبر آنها با این واقعیت ویرانگر روبرو شدند. آنها با این واقعیت مواجه بودند که قدرت بازدارندگی دشمن را ندارند و ارتش کوچک اما پیشرفته آنها نمی تواند وظایف خود را در دفاع انجام دهد و اسرائیل به تنهایی قادر به دفاع از خود در برابر هر تهدید یا تهدیدی از تهدیدهای ترکیبی نیست.

این روزنامه در ادمه نوشت: شگفت‌انگیزترین مشکل این است که کمک مورد نیاز آمریکا فقط فرستادن ناوهای هواپیمابر به شرق مدیترانه برای جلوگیری از حمله تمام عیار ایران و حزب‌الله است. نبود بلکه حتی اسرائیل برای تامین نیازهای اولیه جنگ از جمله بمب، خمپاره و حتی گلوله به آمریکا وابسته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا