اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اسرائیل در فهرست ناقضان حقوق کودکان قرار گرفت

سازمان ملل متحد، نام ارتش اسرائیل را به فهرست ناقضان حقوق کودکان اضافه کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد گفت دبیر کل سازمان ملل ارتش اسرائیل را در فهرست جهانی مجرمان مرتکب نقض حقوق کودکان قرار داد. “جلعاد اردان” سفیر اسرائیل این اقدام را “شرم آوار” توصیف کرد.

این فهرست در گزارش سازمان ملل متحد درباره کودکان و درگیری های مسلحانه جای می گیرد. این گزارش قرار است در 14 ژوئن از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت ارائه شود.

وزیر خارجه اسرائیل (یسرائیل کاتس) گفت که این اتفاق، “برای روابط اسرائیل با سازمان ملل متحد، عواقب دارد”.

این اقدام سازمان ملل متحد به دنبال کشته شدن هزاران کودک فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل علیه غزه انجام می شود.
در جنگ اسرائیل در غزه بیش از 36 هزار نفر کشته شدند که اکثر آنها غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان هستند. همچنین بارها مدرسه ها و مراکز غیرنظامی از جمله بیمارستان ها و چادر پناهجویان در غزه از سوی ارتش اسرائیل مورد هدف قرار گرفتند.

جنگ اسرائیل در غزه از 7 اکتبر / 15 مهر شروع شد و تاکنون ادامه دارد. این جنگ به دنبال حمله حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر / 15 مهر گذشته رخ داد. در این حمله 1200 نفر در اسرائیل کشته شدند و 250 اسیر از اسرائیل به غزه برده شدند.

استقبال فلسطین

 

تشکیلات خودگردان فلسطین از اضافه کردن نام اسرائیل به فهرست ناقضان حقوق کودکان در سازمان ملل متحد استقبال کرد.

  نبیل ابورودینه، سخنگوی رئیس دولت فلسطین، روز جمعه به رویترز گفت تصمیم سازمان ملل برای قرار دادن ارتش اسرائیل در فهرست مرتکبین تخلفات علیه کودکان «گامی در جهت درست برای بازخواست اسرائیل در برابر جرایم ارتکابی است.

 

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا