اخبار روز

اسرائیل: تا زمان آزاد نشدن اسیران، آب و برق غزه قطع شده می ماند!/جزئیات

وزیر انرژی اسرائیل اتصال آب و برق به غزه را منوط به آزادی زندانیان آن رژیم دانست.

وزیر انرژی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که اسرائیلی‌ها از نوار غزه برنگردند، آب و برق وصل نمی‌کنیم و سوخت وارد این منطقه نمی‌کنیم.

در حالی که حملات بی امان اسرائیل به مردم و زیرساخت های غیرنظامی غزه ادامه دارد، «اسرائیل کاتص» تاکید کرد که “با هر اقدام انسانی در غزه باید با اقدامات انسانی مقابله شود و ما توصیه های کسی را نخواهیم پذیرفت.”

وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرد همزمان با افزایش حملات رژیم صهیونیستی و قطع برق در غزه، بیمارستان‌های نوار غزه مملو از مجروحان و همه تخت‌ها پر شده و اکنون مجروحان و بیماران نیز بیدار شده‌اند.

این وزارتخانه تاکید کرد که قطعی مداوم برق، آب و سوخت در غزه ناشی از رژیم اشغالگر، جان مجروحان و بیماران را به خطر می اندازد و ممکن است فاجعه ای جدی برای سلامتی و زیست محیطی ایجاد کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که به دلیل کمبود برق، خدمات ضروری و نجات بخش از جمله جراحی قلب، جراحی داخلی و سزارین و خدمات آزمایشگاهی و بانک خون نیز در 58 آزمایشگاه متوقف شده است.

در عین حال با توجه به افزایش روزافزون مجروحان نیاز به این خدمات بسیار احساس می شود. به دلیل قطعی برق، خدمات دیالیز 1100 بیمار دیالیزی از جمله 38 کودک نیز به حالت تعلیق درآمده و جان آنها در خطر است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که بیش از 338 هزار فلسطینی در نتیجه حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه آواره شده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا