متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) در بیانیه ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی برنامه های خود را برای عملیات زمینی محدود در لبنان به اطلاع آمریکا رسانده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری آمریکایی ان بی سی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: مقامات اسرائیلی پیش از این به ما گفته اند که این عملیات محدود بر زیرساخت های حزب الله در نزدیکی مرز متمرکز است.

میلر در ادامه با بیان اینکه آمریکا همچنان از برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حزب الله حمایت می کند، افزود: اگرچه فشار نظامی گاهی اوقات می تواند دیپلماسی را امکان پذیر کند، اما فشار نظامی نیز می تواند منجر به اشتباه در محاسبات و پیامدهای ناخواسته شود.

یگان های توپخانه و تانک رژیم صهیونیستی مستقر در شهرک صهیونیستی و پایگاه نظامی «المطله» منطقه الخیام در جنوب لبنان را گلوله باران کردند.

شبکه المیادین همچنین اعلام کرد که منطقه «ال اوزانی» در جنوب لبنان دو ساعت است که زیر آتش توپخانه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

برخی رسانه ها این حملات را مقدمه ای برای تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان می دانند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرک‌های «المطله»، «مسغف ام» و «کفار گیلادی» بر اساس ارزیابی‌های میدانی به عنوان منطقه محرومیت نظامی اعلام می‌شود.

روزنامه معاریو همچنین فاش کرد که اعلام این شهرک ها به مناطق محرومیت نظامی می تواند آغاز حمله زمینی به لبنان باشد.

سایت اکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی نوشت: ارتش در حال تدارک حمله به روستاهای لبنان در نزدیکی مرز است.

برخی منابع محلی از تخلیه شهرک نشینان از شمال فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، رژیم اشغالگر اتوبوس هایی را به شهرک های صهیونیست نشین نزدیک مرز لبنان فرستاد.

انتشار این خبر در حالی است که برخی رسانه ها نیز از ورود کماندوهای رژیم صهیونیستی به لبنان برای تدارک حمله زمینی به این کشور خبر دادند.

پیش از این با وجود شهادت صدها غیرنظامی لبنانی و مجروح شدن هزاران غیرنظامی دیگر در حملات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که این جنگ علیه حزب الله بوده و فاز بعدی آن جنگ علیه حزب الله به زودی آغاز می شود و این جنگ عامل مهمی در تغییر وضعیت امنیتی خواهد بود.

وی مدعی شد: این جنگ به ما کمک می کند تا به بخش مهمی از اهداف جنگ یعنی بازگشت ساکنان (آوارگان صهیونیست) به خانه های خود (در شمال سرزمین های اشغالی) دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :