اسرائیل از طریق جن به چه اهدافی دست یافته است؟ / پاسخی به بیانات حجت الاسلام کرمی

گل مظفری پور: هفته گذشته حجت الاسلام کرمی، کارشناس تلویزیون، اظهارات عجیبی درباره جاسوسی اسرائیل با استفاده از جن ها بیان کرد که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی داشت: ادعای عجیب روحانی درباره جاسوسی اسرائیل با استفاده از جن ها را ببینید

پیرو این اظهارات حجت الاسلام و مسلم ابراهیم بهاریدرستی یا نادرستی این ادعا را از منظر قرآن و روایات مورد بحث قرار دادیم.

گفتگو مبنای تفکر و فرهنگ تبلیغی با این استاد گروه و دانشگاه خواهید خواند:

به نظر شما نظر حجت الاسلام کرمی در مورد جاسوسی جن برای اسرائیل چقدر معتبر است؟

من تفسیر حاج آقا کرمی را به طور کامل گوش کردم و لازم دانستم در ابتدا چند نکته را یادآوری کنم: اولاً در اینکه جن به دو صورت کافر و مسلمان وجود دارد شکی نیست و ثانیاً قرآن سوره خاص خود را دارد. اختصاص به این موضوع و اشارات مفصل، به این هم مربوط می شود، ثالثاً یهودیان نیز در تصرف جن بوده اند و در زمان برخی از پیامبران الهی مانند داوود نیز پیامبر بوده است.

همه این سؤالات روشن است، اما این حقیقت که اسرائیل در حملات خود از جن ها کمک گرفته است، بحث برانگیز است. سوال اینجاست که اگر چنین چیزی وجود دارد پس چرا از نیروهای ماوراءالطبیعه و جن کمک نگرفتند تا اسیران خود را در نوار غزه بیابند و اجساد را از آنجا خارج کنند؟ اگر اسرائیل می توانست و این کار را می کرد، یک پیروزی بسیار بزرگ به دست می آورد.

به هر حال، تمام هدف این عملیات، نجات زندانیان آنها از دست حماس بود. این همچنین دستاورد تونل های حماس و مجموعه برق حماس بود. اگر اسرائیل چنین قدرتی داشت قطعا به این هدف می رسید و باعث ویرانی و شرمساری بیشمار غزه نمی شد. اگر اسرائیل از زمان شهادت هنیه می توانست از جن ها کمک بگیرد، آقا یحیی سنوار را پیدا می کردند، اما هنوز نمی دانند کجای سوریه، لبنان یا غزه است.

حال این ابهامات وجود دارد و از طرفی وجود جن تایید می شود، بنابراین این نظر نه قابل تایید است و نه رد. در داستان ها می آموزیم که در جنگ آخرالزمانی می توان از جن نیز در این خط استفاده کرد، اما درجه یقین یا یقین مستلزم تحلیل و تحقیق کامل است.

من اخیراً با حاج آقا کرمی ندیده ام که برای این شبهاتی که در ذهنم هم ایجاد شده پاسخی از ایشان بگیرم. بعید نیست که جن کافر در موقعیت دشمن قرار گیرد و این گونه رفتار کند، اما دخالت او را نمی توان به طور قطع تایید یا رد کرد. ادعای حاج آقای کرمی بسیار ضعیف است.

اگر اسرائیل در این درگیری یک ساله با حماس از جنیان کمک می گرفت، اسرائیل تحقیر نمی شد و پیروزی های خود را به دست می آورد. اینها مسائل روشنی است که اهمیت این موضوع را زیر سوال می برد.

پس دلایل این گونه اظهار نظرهای حاج آقا کرمی را در چه می دانید؟

دلیل اظهار نظر حاج آقا را نمی دانم. سید حسن نصرالله گم نبود که دشمن می خواهد آنها را پیدا کند. تئوری هایی هم مطرح شد مثل کدهای 12 رقمی هنگام تزریق واکسن کرونا و آخرین موضوع ملاقات فردی با سید حسن و دست دادن با هم بود. او برای صهیونیست ها شناخته شده است.

نظر من این است که با توجه به وجود حدود صد سفارت در لبنان، بیش از شصت و هفتاد درصد آنها مانند سفارت های آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان سعودی، امارات، کویت و اردن جاسوسی بوده اند. سازمان هایی که علیه حزب الله کار می کردند.

نکته دوم وجود پهپادهای صهیونیستی بود که مانند طاووس و ملخ بر آسمان بیروت می چرخیدند. آنها 24 ساعت شبانه روز ترافیک را زیر نظر داشتند، حتی آخرین تصویری که شبکه العربیه پخش کرد، لحظه پیاده شدن سید حسن را نشان می داد که چهار نفر از سه خودرو پیاده شدند و وارد ساختمان شدند. پیکر شهدا کوچکترین آسیبی ندیدند اما استنشاق گازهای سمی ناشی از بمب های خمپاره باعث شهادت سید حسن و یارانش شد.

اظهارات آقای رائفی پور درباره حضور ارتش جن و کمک آنها به اسرائیل با استناد به آیات قرآن را چگونه ارزیابی می کنید؟

بحث های آقای رائفی پور سطحی و بحث برانگیز است و پیشنهادات ایشان اساساً مبتنی بر پیشگویی های نوستراداموس و دیگران است. در تورات و قرآن داریم و در سوره مائده خطاب به پیامبر آمده است که یهودیان به دست امت تو به خاطر ظلم و جنایتی که مرتکب شده اند نابود خواهند شد. این موضوع در ابتدا و انتهای سوره اسراء آمده است و خداوند وعده داده است که خود یهودیان از این موضوع آگاه باشند.

این کار آقای رائفی پور نیست، ایشان مبلغ و کارشناس مذهبی نیستند، چون دوستان ما در مورد موضوعات مختلف با ایشان صحبت کردند و هیچ استدلالی ارائه نکردند. مطمئناً کمکی نکرد. بیانیه ها را نمی توان در موضوعات دیگر در نظر گرفت. از آنجایی که ایشان مستقل درس خوانده و استادی ندیده اند، نمی توان به نظرات ایشان توجه کرد و نمی توانم آنها را تایید یا تکذیب کنم.

مرحوم کامل سلیمان در کتاب یوم الخلاص خود که به نام روزگار رهایی ترجمه شده است به تفصیل در مورد انقلاب ها و شورش های قیامت صحبت کرده و به این نکات اشاره کرده است. مرحوم آقای علامه دوانی نیز در کتاب عصر ظهور به تفصیل به این موضوع پرداخته است.

اسرائیل از طریق جن به چه اهدافی دست یافت؟/پاسخ به اظهارات حجت الاسلام کرمی

حوادث در سطح منطقه و اقدامات صهیونیست ها عامل نابودی آنها را مشخص می کند، همان طور که اربابان آنها مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس در جاهای مختلف استعمار کردند. مانند الجزایر، لیبی، هند و ویتنام. هیچکدام اصرار نداشتند.

آمریکایی ها تلاش زیادی کردند تا در افغانستان بمانند، اما با شرمندگی منطقه را ترک کردند. به دلایل زیادی نمی توانند در وضعیت فعلی بمانند و حذف می شوند. آنچه باقی می ماند حماس است که یک قدرت مردمی است و حزب الله. این یک گروه پرطرفدار و محلی است که قطعا ماندگار خواهد بود و مستلزم پرداخت هزینه است. شارون الان کجاست و معلوم نیست پروردگار عالم با او چه خواهد کرد. این یک وعده الهی است که حزب الله پیروز خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما