اخبار روز

اسرائیلی ها تاوان قتل نتانیاهو را می دهند

هدف اصلی بنیامین نتانیاهو از ترور مقامات حماس و حزب الله، دامن زدن به درگیری های منطقه ای برای حفظ وضعیت نابسامان خود است. اما هزینه های این اقدامات بر عهده ساکنان سرزمین های اشغالی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رسانه های عبری در مقاله ای درباره شادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترور مقامات ارشد حماس و حزب الله، گزارش دادند که اسرائیلی ها تاوان این شادی را خواهند پرداخت.

در روزهای اخیر، بسیاری از تحلیلگران اشاره کرده اند که قصد نتانیاهو از کشتن شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و فواد شکر، فرمانده ارشد حزب الله لبنان، تشدید تنش ها در منطقه برای تشدید و از بین بردن هرگونه امیدی بوده است. توافق با حماس

هاآرتص در این گزارش با اشاره به اینکه این ترور امکان توافق کوتاه مدت آتش بس و تبادل اسرا را به شدت محدود کرد، تاکید کرد که نتانیاهو در هنگام تصمیم گیری برای ترور شهید هانیه به خوبی از این موضوع آگاه بوده است.

اسماعیل هنیه که در مراسم معارفه مسعود شرکت کرد. پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه گذشته (10 مرداد) بر اثر انفجار در محل سکونتش در تهران به شهادت رسید.

قتل هنیه با محکومیت بین المللی مواجه شد و از نظر بسیاری مانعی برای مذاکرات آتش بس در جنگ غزه و تشدید تنش ها در غرب آسیا بود.

رسانه ها از انفجار شامگاه سه شنبه خبر دادند یکی آنها از مناطق شیعه نشین بیروت گزارش دادند و وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در این حمله چهار نفر شهید شدند. از جمله فواد شکور یکی او یکی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان بود.

ارتش صهیونیستی حمله به بیروت را رسما پذیرفت و مدعی شد که این حمله پاسخی به حمله «مجدال شمس» است. با این حال حزب الله هرگونه دخالت در حمله به مجدال شمس در بلندی های جولان را رد کرده است.

رسانه های عبری با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ های طولانی و همه جانبه بسیار ضعیف است، گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در ده ماه گذشته ناتوان در برابر حملات حزب الله لبنان در خیابان های غزه سرگردان بوده است.

به نوشته این رسانه، نتانیاهو رهبر دیوانه‌ای است که خود را در کسوت منجی می‌بیند، اشتباهاتی را که در دوره نخست‌وزیری مرتکب شده نادیده می‌گیرد و شرایط سخت کنونی را هدیه می‌بیند.

مقامات ارشد نظامی رژیم اشغالگر به رسانه های عبری گفته اند که روسای نهادهای امنیتی و نظامی از جمله موساد و شین بت در جلسه کابینه امنیتی اعلام خواهند کرد که نتانیاهو دلیل اصلی عدم توافق با حماس است. و این می تواند نقطه عطفی باشد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس، پیش از این اعلام کرده بود که شرایط برای توافق با حماس و آزادی اسرای صهیونیست فراهم شده است و به گزارش هاآرتص، نتانیاهو از اظهارات گالانت بسیار عصبانی است، اما از عواقب اخراج او

رسانه‌های عبری از ناتوانی نتانیاهو در یافتن راه‌حل‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه غزه و درگیری با حزب‌الله انتقاد می‌کنند و گزارش می‌دهند: «در شمال (در مرز با حزب‌الله) وضعیت بسیار پیچیده‌تر است در حرکت به سمت اهداف ساخته شده است تا جایی که می دانیم هیچ هدفی تعریف نشده است!

هاآرتص نیز ادعا می کند که فرسایش جنگ ها یکی این یکی از راهبردهای ایران است و رژیم صهیونیستی را خسته کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که اسرائیل در هر دو جبهه در غزه و لبنان دچار درگیری های فرسایشی شده است. در این گزارش آمده است: ما تلاش می کنیم حماس را نابود کنیم و حزب الله می خواهد ما را نابود کند.

به گزارش رسانه‌های عبری، ترور مقامات حماس و حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که «نتانیاهو هیچ استراتژی عملی برای درگیری با حماس و حزب‌الله نداشت و اساساً کلمه استراتژی با اعضای مضحک کابینه حاکم بر اسرائیل بیگانه است».

هاآرتص نوشت: وقتی غبار بر سر نتانیاهو با ترورهای اخیر بنشیند، خواهیم دید که اسرائیل همچنان در همان مشکلات قبلی است.

این گزارش ادامه می دهد: «در نبود طرحی برای وضعیت پس از جنگ: حماس به حکومت غزه ادامه خواهد داد. حزب الله ده ماه است که در حال نابودی مناطق شمالی (سرزمین های اشغالی) است و هیچ برنامه ای برای عقب راندن نیروهایش به آن سوی رودخانه لیتانی وجود ندارد.

بر اساس گزارش رسانه های عبری: “دستاوردهای نظامی چند هفته اخیر تا حدودی ستون فقرات شکسته اسرائیل را صاف کرده و تلخی ها جای خود را به امید داده است، اما همه چیزهایی که فردا ممکن است ناپدید شوند، اینجا همه چیز در یک لحظه تغییر می کند.”

رسانه‌های عبری از نتانیاهو خواستند تا از بهبود موقعیت خود در میان صهیونیست‌ها و شخصیت‌های تندرو در کابینه‌اش برای برداشتن چوبی که در مذاکرات با حماس و حزب‌الله گذاشته بود، استفاده کند، نه اینکه نگران این باشد که اگر این افراط‌گرا مذاکرات را آغاز کند، اعداد وارد می‌شود. عقب نشینی خواهد کرد. او را از قدرت برکنار می کنند.

در پایان آن گزارش آمده است: «او روز چهارشنبه گفت که ما بیش از هر زمان دیگری به توافقی برای آزادی همه زندانیان نزدیک شده‌ایم، فقط باید امیدوار باشیم که او این بار دروغ نگفته است.»

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا