اخبار روز

مرگ استیو جابز بعد از انتشار این گوشی!/جزئیات

12 سال پیش اپل آیفون 4s  را معرفی کرد. آیفون 4s نسل پنجم گوشی های اپل بود و بعد از آیفون 4 و قبل از آیفون 5 در دسترس بود. قیمت آیفون 4s در زمان انتشار 649 دلار بود. ناگفته نماند که قیمت این گوشی 849 دلار در کانفیگ 64 گیگابایتی بود.

اپل آیفون 4 اس را در 4 اکتبر 2011 عرضه کرد (12 مهر 1390) و این دستگاه 10 روز بعد عرضه شد. یک روز پس از عرضه آیفون 4s، استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و برجسته ترین چهره های اپل درگذشت.

استقبال از آیفون 4s اپل مثال زدنی بود. 24 ساعت پس از عرضه، اپل موفق شد بیش از یک میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش برساند. چهار روز پس از عرضه، فروش از مرز چهار میلیون فراتر رفت. در ماه های بعد، اپل آیفون 4s را در دسترس علاقه مندان بیشتری قرار داد.

حرف S در نام آیفون 4s به دستیار صوتی سیری اشاره دارد. در آن زمان سیری یکی از ویژگی های انحصاری آیفون 4s بود. با این حال، بعداً به سایر محصولات اپل راه یافت.

استیو جابز یک روز بعد از عرضه این گوشی درگذشت/ عکس

آیفون 4s تا حد زیادی عناصر بیرونی آیفون 4 را حفظ کرد. اما در زیر بدنه او تغییرات بزرگی وجود داشت. از جمله ارتقاء به پردازنده A5 و دوربین 8 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 1080p. گوشی پرچمدار سال 2011 اپل با سیستم عامل iOS 5 و ویژگی هایی مانند آی‌کلاد و آی‌مسیج و نوتیفیکیشن‌سنتر در دسترس بود.

کارشناسان صنعت فناوری به طور کلی نسبت به iPhone 4s مثبت بودند، به ویژه سیری و دوربین جدید و قدرت محاسباتی را تحسین کردند. یک سال بعد، اپل آیفون 5 را عرضه کرد. با این حال، کانفیگ 16 گیگابایتی آیفون 4s به فروش خود ادامه داد.

در 9 سپتامبر 2014 (18 شهریور در سال ۱۳۹۳، فروش آیفون 4s با معرفی آیفون 6 متوقف شد. اما تولید این دستگاه تا ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۱۶ (۲۸ بهمن ۱۳۹۴) در کشورهای در حال توسعه ادامه یافت.

آیفون 4s یکی از پرفروش ترین آیفون هایی است که اپل تا به حال تولید کرده است. این گوشی اولین محصول اپل بود که پنج نسخه اصلی iOS را دریافت کرد. این سیاست اپل هنوز هم اعمال می شود.

آیفون 4s آخرین گوشی اپل با درگاه 30 ​​پین بود. زیرا این شرکت با معرفی آیفون 5 به لایتنینگ روی آورد و لایتنینگ در سال 2023 جای خود را به درگاه محبوب USB-C داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا