اخبار روز

اظهارات دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در رابطه با جنگ اوکراین! | جزئیات خبر

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ینس استولتنبرگ، در سخنانی اعلام کرد که درگیری‌های در اوکراین به زودی به پایان نخواهند رسید و بسیاری از این درگیری‌ها، بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می‌شد، طولانی خواهند بود؛ بنابراین، باید برای درگیری‌های طولانی‌مدت در اوکراین آماده شویم.

در ادامه، استولتنبرگ با بیان یک ادعای عمومی فریبنده، بیان کرد: “همه‌مان آرزوی یک صلح سریع داریم؛ اگر روسیه سلاح‌های خود را به زمین بگذارد، به صلح دست پیدا خواهیم کرد!”

در نشست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا روز ۱۶ شهریور، وضعیت اوکراین و تداوم حمایت ناتو از این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این مورد، دبیرکل ناتو اعلام کرد که این اتحادیه قصد ندارد بر آتش نزاع در اوکراین افزودنی باشد، اما همچنان به پشتیبانی از این کشور پایبند است.

استولتنبرگ بر تأثیر جنگ در اوکراین بر همکاری ناتو و اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد و اظهار کرد که نزاع در اوکراین اهمیت همکاری میان ناتو و اتحادیه اروپا را بیش از پیش افزایش داده است.

او همچنین تأکید کرد که اوکراین به سمت پیوستن به اتحادیه اروپا پیش رفته و در جریان حملات خود، تصاحب زمین‌های جدیدی را دست‌یافته است. در این راستا، ناتو آمادگی خود را برای حمایت از اعضای خود در جبهه‌های شرقی اعلام کرده است و در این بین به عضویت سوئد در ناتو اشاره شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا