اخبار خودرو

استلانتیس تهدید کرد ؛ برندهای کم مشتری حذف می‌شوند

استلانتیس تهدید کرد ؛ برندهای کم مشتری حذف می‌شوند

Stellantis، یکی از گروه های خودروسازی نوزادان جهان، اعلام کرده است که برندهای بدون مشتری و با فروش کم را حذف خواهد کرد. این گروه خودرویی در سال ۲۰۲۱ از ادغام دو گروه فیات کرایسلر و پژو سیتروئن متولد شد و برندهای زیرمجموعه آن شامل سیتروئن، فیات، اوپل، واکسهال، پژو، آبارت، رام، دوج، کرایسلر، جیپ، لانچیا، دی‌اس، آلفارومئو می‌شود. . و مازراتی

مدیرعامل Stlantis تنها پس از سه سال تغییر مسیر داد

به گزارش Last Car، در زمان تشکیل گروه Stlantis، مدیر عامل آن، آقای Carlos Tavares، اعلام کرد که تمام برندها را حفظ کرده و تا 10 سال آینده روی آنها سرمایه گذاری خواهد کرد. اما پس از تنها سه سال، تاوارس ظاهراً نظر خود را تغییر داد و در مصاحبه با رویترز گفت که برندهایی که سودآور نیستند حذف خواهند شد. وی در همین راستا اظهار داشت: اگر برندی سودآور نباشد آن را برچیده می کنیم.

در حال حاضر تاوارس از برندهایی که در خطر حذف هستند نامی نبرده است. با این حال، نگاهی به وضعیت برندها می تواند نشانه هایی را نشان دهد. برخی از کارشناسان بر این باورند که Stellantis احتمالاً در آینده برند مازراتی را به فروش خواهد رساند، برندهایی مانند Lancia و DS نیز بخشی از تاریخ خواهند شد. از طرفی شرایط برای برندهایی مانند فیات، اوپل و واکسهال، پژو، سیتروئن، جیپ و رام مساعد است و آنقدر زیاد است که احتمال حذف آنها بسیار کمتر است.

آلفارومئو، دوج و کرایسلر دیگر برندهایی هستند که ممکن است در آینده در خطر حذف شوند. از بین این سه برند، اوضاع برای کرایسلر بسیار بدتر بوده است، که اکنون فقط مینی ون قدیمی Pacifica را در خط تولید خود دارد.

استلانتیس تهدید کرد ؛ برندهای کم مشتری حذف می‌شوند
استلانتیس تهدید کرد ؛ برندهای کم مشتری حذف می‌شوند

کاهش قابل توجه فروش در نیمه اول سال جاری

طبق آمارهای موجود، Stellantis چهارمین خودروساز بزرگ در جهان است. امسال و امسال تاکنون این گروه خودرویی به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشته است چرا که داده ها حاکی از افت 22 درصدی فروش آن در نیمه اول سال جاری است. میزان درآمد عملیاتی نیز 40 درصد کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل از دست دادن بازار آمریکای شمالی است. درآمد خالص و سود خالص به ترتیب 14 و 48 درصد کاهش یافت.

در ایالات متحده، فروش گروه Aslantis در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش یافت. از دیدگاه Stelantis، این مشکل ریشه در حذف چهار خودروی Dodge Charger، Dodge Challenger، Jeep Renegade و Jeep Cherokee از سبد محصولات دارد. تقاضا برای رم 1500 نیز با توجه به معرفی نسخه رفرش شده کاهش یافته است.

فروش Stlantis در اروپا و آمریکای جنوبی نیز با افت 6 درصدی همراه بود. تنها در خاورمیانه و آفریقا تقاضا برای محصولات این گروه چند ملیتی 3 درصد افزایش یافته است که البته به دلیل رشد چشمگیر فروش محصولات فیات است.

استلانتیس تهدید کرد ؛ برندهای کم مشتری حذف می‌شوند
استلانتیس تهدید کرد ؛ برندهای کم مشتری حذف می‌شوند

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا