اخبار روز

استقلال با وجود کمبودها شانس قهرمانی دارد/ استرس رقابت با پرسپولیس فروکش کرده است.

پیشکسوت استقلال گفت: نام پرسپولیس باید آزادی می بود اما برد.

نکونام باتجربه بود و حالا ماهر است

علی جباری در گفت وگو با فارس درباره شرایط استقلال در چهار هفته پایانی لیگ و رقابت بسیار نزدیک با رقیب سنتی برای قهرمانی اظهار داشت: تغییرات مدیریتی باعث تقویت روحیه اعضای تیم شده و امیدوارم مدیران هلدینگ خلیج فارس مانند علی عسکری و شهریاری در سخنان خود شوک مثبتی بود که می توان آن را امتیازی برای تیم دانست.

وی افزود: از سوی دیگر همدلی و رفاقت بین بازیکنان و کادرفنی باعث شده تا استقلال روند خوبی را آغاز کند. حالا بچه ها می دانند کجا ایستاده اند و این موضوع می تواند برایشان منافع مادی و معنوی داشته باشد. به عنوان مثال، اکنون هواداران خوشحال هستند که تاثیر مثبتی بر روحیه تیم و بازیکنان داشته است. با وجود تنگناها و مشکلاتی مانند کمبود کادرفنی، کادرفنی و بازیکنان سخت کار می کنند. تیم باید تقویت شود تا بتوانیم نیمکت قدرتمندی داشته باشیم اما در مجموع تیم شرایط خوبی دارد و عملکرد خوبی داشته است.

پیشکسوت استقلال گفت: نکونام تجربه خوبی داشت و اکنون مستقر شده است، بازیکنان در زمین به هم کمک می کنند و در این شرایط فکر می کنم بتوانیم در بازی های آتی امتیاز کامل بگیریم در روند اختتامیه تیم تا پایان لیگ. با این حال، فوتبال جنبه دیگری هم دارد و ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ دهد. از خدا می خواهم که این تیم بتواند خواسته هواداران را برآورده کند و جام را بالای سر ببرد.

استرس رقابت با پرسپولیس کم شده است

جباری در مورد اینکه آیا استرس رقابت تنگاتنگ با پرسپولیس بر عملکرد آبی ها تاثیر منفی می گذارد، توضیح داد: این استرس در گذشته می توانست خطرناک و طاقت فرسا باشد، اما اکنون با این تغییرات عملا تیم و بازیکنان دوباره احیا شده اند. تحت تأثیر قرار نمی گیرند. در شرایط داده شده، این استرس ضعیف است و نمی تواند موثر باشد. از آنجایی که اعضای تیم مصمم به کسب عنوان قهرمانی هستند، تمام ناراحتی ها و مشکلات را تحمل می کنند. فقط این ارتباط باید حفظ شود.

وی در خصوص بازی فردا مقابل فولاد گفت: فولاد تیم خوبی است. چون ذوب آهن هم تیمی خوبی از خود نشان داد. در فوتبال شرایط روز مسابقه نتیجه را مشخص می کند، اما مطمئنم بازی را می بریم. همانطور که قبل از بازی با ذوب گفتم: پیروز می شویم. بچه ها مقابل ذوب یکی آنها دو اشتباه مرتکب شدند که اگر تکرار نشوند قطعا نتیجه لازم را خواهند داشت. جواد نکونام مربی باهوش و باهوشی است که می تواند تیم را مقابل فولاد به پیروزی برساند.

ضیایی می تواند مشکلات آکادمی را حل کند

پیشکسوت استقلال درباره انتصاب محمدحسین ضیایی به عنوان مدیر آکادمی این باشگاه و اینکه جباری از بازی های من به یاد دارد، گفت: او را به اندازه کافی باهوش و پرتلاش می شناسم. البته آکادمی استقلال مشکلات زیادی دارد اما من توانایی فنی ضیایی را می بینم که اگر به او کمک کنند می تواند این مشکلات را حل کند.

وی با توجه به اینکه پیش از این نام آرش برهانی به عنوان استقلالی سرشناس و محبوب مطرح شده و این انتصاب برای وی علامت سوال است، تصریح کرد: آرش نتایج خوبی کسب کرده بود و بحث هایی که انجام شد، من نمی دانم. نمی دانم “جزئیات اما تصمیم گیرندگان در این مورد، مدیران هلدینگ هستند. احمد شهریاری و ضیایی در صباباتری با هم کار کرده اند و همدیگر را می شناسند اما استقلالی هایی که در گذشته به این تیم لطف داشتند و سابقه طولانی دارند کجا هستند؟

نام پرسپولیس قرار بود آزادی باشد اما برنده شد

جباری درباره سابقه حضور ضیایی در استقلال گفت: مالک جدید 85 درصد باشگاه را خریده است و طبیعی است که فرد مورد نظر خودش را به خدمت بگیرد. اگر این انتخاب مثبت است باید از آن حمایت کرد و اگر مشکل ایجاد کرد باید نقد شود. این در حالی است که مدیران هلدینگ باید افراد دیگری را نیز می دیدند. همانطور که گفتم ضیایی آدم خوب و پرتلاشی است. او را می شناسم اما خانواده استقلال باید افرادی را به خدمت بگیرند که سابقه طولانی در این تیم دارند. ضیایی مدت کوتاهی در استقلال حضور داشت. او حدود یک فصل در این تیم بود اما همانطور که گفتم از نظر فنی می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

پیشکسوت استقلالی در خصوص اینکه ضیایی اعلام کرد نام این باشگاه بعد از انقلاب استقلال مطرح شد و سپس استقلالی شد، گفت: نه اینطور نیست. بعد از انقلاب و اتفاقاتی که برای باشگاه افتاد، مرحوم شاه حسینی، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی، می گوید: «چند روزی به من فرصت دهید، زمین را پس می گیرم، بعد از آن آتشی را منصوب کردند باشگاه. قرار بود این تیم در تورنمنتی شرکت کند که گفتند نباید برگزار شود. شاه حسینی گفت نام تیم را عوض کنید. نام این تیم در استقلال بود و پرسپولیس در آزادی اما بعداً قهرمان شد. در واقع آزادی نام پیشنهادی برای پرسپولیس بود که بعداً اجرایی شد.

چرا نماینده هلدینگ با بزرگان و ریش سفیدهای استقلال مشورت نمی کند؟

وی با توجه به اینکه شایعاتی در مورد مشاوران نماینده هلدینگ خلیج فارس در استقلال به گوش می رسد، گفت: اینکه مالک حق دارد فردی را به انتخاب خود تعیین کند، بحثی وجود ندارد اما چرا بزرگان و مردم زحمتکش نباید این کار را انجام دهند. ضیایی و پدرش را از قدیم می شناسم. در شاهین بود و از نظر فنی کار می کند اما سوال من این است که چرا به وضعیت استقلالی ها توجه نمی کنند؟ چرا آقای شهریاری که به باشگاهی با این همه هوادار و هوادار آمده، از بزرگان، ریش سفیدها و کسانی که در استقلال زحمت کشیده اند، مشورت نمی گیرد؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا