اخبار روز سینما جهان

استقبال سینماهای چین از هیولاها/هالیوود با گودزیلا وکونگ جان گرفت

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فیلم «گودزیلا و کنگ: امپراتوری جدید» امسال بهترین افتتاحیه را در بین فیلم های هالیوود در چین به ثبت رساند.

این فیلم بین جمعه تا یکشنبه در سینماهای چین موفق به کسب 44.6 میلیون دلار (317 میلیون یوان) شد که به معنای تقریباً 70 درصد فروش باکس آفیس آخر هفته این کشور است.

مجموع فروش سینماهای سراسر کشور 64.1 میلیون دلار بود که جهشی قابل توجه از 39.5 میلیون دلاری که در آخر هفته گذشته کسب کرد.

در می 2019، Godzilla: King of the Monsters در آخر هفته افتتاحیه 2.5 میلیون دلار و در آخر هفته افتتاحیه 66 میلیون دلار فروخت و با 133 میلیون دلار به پایان رسید. از سال 2020، فیلم های هالیوود در تلاش هستند تا بار دیگر چنین اوج را در چین تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، شماره افتتاحیه «گودزیلا و کنگ: امپراتوری جدید» چهارمین شماره بزرگ یک فیلم هالیوودی در دوران پس از همه گیری است. Avatar: The Last Airbender و X-Men به ترتیب 52 میلیون دلار در دسامبر 2022 و 51 میلیون دلار در ژوئن 2023 کسب کردند.

در تئاتر آی‌مکس، «گودزیلا و کنگ: امپراتوری جدید» 7.5 میلیون دلار فروخت که تقریباً 17 درصد از فروش آخر هفته چین در صفحه‌های آی‌مکس است.

«پاندای کونگ فوکار 4» در دومین هفته اکران خود به رتبه دوم سقوط کرد و با 60 درصد کاهش نسبت به افتتاحیه، با 5.8 میلیون دلار به رتبه دوم سقوط کرد. پس از 10 روز حضور در سینماهای چین، «پاندای کونگ فو کار 4» در مجموع 34.5 میلیون دلار فروخته است.

گودزیلا و کنگ: امپراتوری جدید فیلمی محصول سال ۲۰۲۴ به کارگردانی آدام وینگارد است. این فیلم که توسط Legendary Pictures تولید و توسط Warner Bros. این فیلم همچنین سی و هشتمین فیلم در فرانچایز گودزیلا، سیزدهمین فیلم در فرانچایز کینگ کنگ و پنجمین فیلم گودزیلا تولید شده توسط یک استودیو فیلم آمریکایی است. در این فیلم ربکا هال، برایان تایری هنری، دن استیونز، هتل کیلی، الکس فرنس و فالا چن به ایفای نقش پرداخته اند.

«گودزیلا و کنگ: امپراتوری جدید» در 25 مارس 2024 در لس آنجلس اکران شد و 2 روز بعد در سطح جهانی اکران شد و در ایالات متحده با 80 میلیون دلار از 3861 سینما اکران شد. این فیلم نقدهای نسبتا مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا