اخبار روز

استفاده از قراردادهای اقساطی به کاهش نابرابری بانکی کمک می کند

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین به نقل از کارآفرین نیوز، سی و سومین همایش بانکداری اسلامی روز گذشته (7 تا 11 خرداد) برگزار شد. شهریور ماه) آغاز شد و تا امروز ادامه داشت. در دومین روز این همایش که به ارائه مقالات تخصصی اختصاص داشت، احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرینان به ارائه مقاله پرداخت.

مدیرعامل بانک کارآفرین در مقاله خود به بررسی تاثیر تمرکز پرتفوی وام بانکی بر اختلال در رشد ترازنامه بانکی پرداخت. وی همچنین در این مقاله معیار جدیدی به نام اختلال در رشد ترازنامه بانکی را برای محاسبه عدم تعادل در شبکه بانکی معرفی کرد.

اساس و اساس پژوهش بهاروندی بر اساس آیه هفتم سوره مبارکه حشر با تأکید بر برقراری عدالت برای همه افراد جامعه بوده است.

مدیرعامل بانک کارآفرین در این ارائه تاکید کرد: کارکرد و نقش بانک ها به عنوان واسطه های مالی تجمیع و بازتوزیع منابع است.

وی همچنین در مقاله خود بر لزوم ایجاد چرخه اعتباری بین واحدهای اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین شاخص های ارزش ویژه اعتباری تاکید کرد.

نکته مهم و قابل توجه دیگری که در این مقاله به آن اشاره شد، گردش تسهیلات بین متقاضیان مختلف به عنوان یکی از محرک های اصلی رشد اقتصادی است، اما در عین حال در اقتصادی با تورم مزمن نسبتاً بالا، بدیهی است که دریافت کنندگان تسهیلات کلان یکی را می خواهید پسوند سازنده داشته باشد.

مدیرعامل بانک در این مقاله خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات منسجم منتشر شده از سوی بانک مرکزی اسفند در ماه 1401 حدود 40 درصد تسهیلات بانک ها را تسهیلات کلان کوتاه مدت و بلندمدت تشکیل می دهد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که گردش مالی بین متقاضیان مختلف وجود نداشته باشد، زیرا این امر می‌تواند نقدینگی برخی واحدهای تجاری به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را کاهش دهد.

بهاروندی در بخشی دیگر از این مقاله توضیح داد: با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط بانک جهانی در مورد دسترسی خانوارها به خدمات مالی به عنوان یکی دیگر از کانال های موثر در اختلال در رشد ترازنامه بانکی، نشان داده شده است که افراد بیشتری به خدمات مالی دسترسی دارند حدود 25 درصد. از 15 سال

وی افزود: این نسبت در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر است اما در مقایسه با کشورهای با درآمد بالاتر که میانگین آن حدود 54 درصد است، اندکی کمتر است.

مدیرعامل بانک در خاتمه بیان کرد: بر اساس نتایج مدل اقتصادسنجی برآورد می‌شود که مهمترین عواملی که بر ترازنامه بانک‌ها تأثیر کمی دارند، تمرکز پرتفوی وام بانک‌ها و بازدهی است. دارایی های بانک، حجم اقلام زیر خط و نسبت بدهی بانک ها به دارایی ها.

لازم به ذکر است این مقاله به مدیریت بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین و با همکاری سایر کارشناسان بانکی از جمله هادی حیدری مدیر ریسک و مطالعات اقتصادی، راضیه پاپی کارشناس ریسک و راضیه کریم الهی کارشناس ریسک تهیه شده است. .

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا