اخبار روز

استفاده از فسفر سفید علیه غیرنظامیان غیر قانونی و خطرناک است!/جزئیات

دیده بان حقوق بشر ویدئوهای منتشر شده از لبنان و غزه را در 10 و 11 اکتبر تایید کرد و گفت که این تصاویر استفاده از فسفر سفید را در دو روستا در امتداد مرز اسرائیل و لبنان و در بندر شهر غزه نشان می دهد.
گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل درخواست کرده است که اسرائیل محاصره غزه را «فوراً» لغو کند. این درخواست به دلیل اینکه مجازات دسته جمعی غیرنظامیان برای حملات حماس، جنایت جنگی است،
عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای آن را تأکید کرده است که محاصره غزه توسط اسرائیل، نوار غزه را در تاریکی فرو می‌برد و فاجعه انسانی را تشدید می‌کند. در این بیانیه آمده است: «مجازات دسته جمعی غیرنظامیان غزه به منزله جنایت جنگی است و این موضوع ظالمانه و غیرانسانی است.» عفو بین‌الملل تأکید می‌کند که غیرنظامیان فلسطینی مسئول حملات حماس و سایر گروه‌های مسلح فلسطینی نیستند و اسرائیل نباید آن‌ها را به خاطر اعمالی که در آن نقشی ندارند، متحمل رنج کند.
دیده بان حقوق بشر: استفاده اسرائیل از فسفر سفید در مناطق پرجمعیت تهدیدی جدی برای غیرنظامیان است.
دیده بان حقوق بشر سندی را درباره حمله به غزه منتشر کرد و گفت: استفاده اسرائیل از فسفر سفید در عملیات نظامی در غزه و لبنان، غیرنظامیان را در معرض خطرات جدی و آسیب های طولانی مدت قرار می دهد.

دیده بان حقوق بشر ویدئوهای منتشر شده از لبنان و غزه را در 10 و 11 اکتبر تایید کرد و گفت که این تصاویر استفاده از فسفر سفید را در دو روستا در امتداد مرز اسرائیل و لبنان و در بندر شهر غزه نشان می دهد.

دود در هنگام حمله اسرائیل به شهر غزه – عکس از آسوشیتدپرس

فسفر سفید به عنوان یک سلاح آتش زا استفاده می شود و اثر محترقه قابل توجهی دارد که می تواند به شدت افراد را بسوزاند و ساختمان ها، مزارع و دیگر زیرساخت های غیرنظامی را به آتش بکشد. استفاده از فسفر سفید در غزه، یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان، خطر را برای غیرنظامیان افزایش می دهد و ممنوعیت حقوق بشر غیرنظامیان را در معرض خطرات غیرضروری قرار دادن را نقض می کند.

لاما فاکیه، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر گفت: «هر زمان که فسفر سفید در مناطق مسکونی شلوغ استفاده شود، خطر سوختگی جدی و رنج مادام العمر وجود دارد. فسفر سفید زمانی که در هوا در مناطق شهری پرجمعیت منفجر شود، جایی که می تواند خانه ها را بسوزاند و به غیرنظامیان آسیب جدی وارد کند و استفاده از آن غیرقانونی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا