اخبار روز سینما

استایلی خارجکی “نیکی کریمی” که از او انتظار نمی‌رفت!/ عکس

به گزارش پی ام آپ، تصویری جالب و دیدنی از نیکی کریمی بازیگر سرشناس ایرانی با پوششی بسیار زیبا در خیابان ها منتشر شد.

استایلی خارجکی "نیکی کریمی" که از او انتظار نمی‌رفت!/ عکس

نیکی کریمی، یک بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است که در آبان ماه سال ۱۳۵۰ به دنیا آمد. او یکی از هنرمندان تأثیرگذار سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی است و در فیلم‌های مهمی نقش‌آفرینی کرده است.

نیکی کریمی، با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های بین‌المللی گوناگون، از جمله جایزه صدف نقره‌ای برای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین و برندهٔ سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران به لحاظ تعداد جوایز جهانی به‌شمار می‌رود.

در سال ۱۳۷۲، نیکی کریمی برای بازی در فیلم “سارا” از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. همچنین در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در فیلم “دیوانه‌ای از قفس پرید”، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد و واکنش‌های مثبتی را به دنبال داشت.

نیکی کریمی تاکنون با کارگردانان معروفی همکاری داشته است که به عنوان برجسته‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول ملاقلی پور، بهروز افخمی و تهمینه میلانی اشاره کرد. علاوه بر بازیگری در چندین فیلم، او همچنین فیلم‌هایی مانند “شیفت شب” و “آتابای” را نیز کارگردانی کرده است.

گردآوری شده از  فرتاک نیوز

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا