اخبار روز

استارتاپی که انتشار گاز متان را تا 50 درصد کاهش می دهد

برنج یکی این یکی از مهم ترین مواد غذایی در جهان است و تقریبا نیمی از جمعیت جهان را تغذیه می کند. با این حال، روش‌های سنتی کشت برنج، مقادیر زیادی متان تولید می‌کنند.یکی یکی از قوی ترین گازهای گلخانه ای است. در مرحله بعد، استارتاپ Rize را بررسی می کنیم که هدف آن کاهش انتشار متان و بهبود کسب و کار کشاورزان با کمک به کشاورزان برنج در جنوب شرقی آسیا است.

کاهش انتشار متان در کشت برنج

به گزارش یورونیوز، گزارش هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی و سلامت نشان می دهد که 42 درصد از انتشار متان جهانی از بخش کشاورزی است که 8 درصد آن از کشت برنج است. علت این گازهای گلخانه ای بالا، آبگرفتگی مزارع برنج است که شرایط بی هوازی را ایجاد می کند که در آن میکروارگانیسم ها متان، یک گاز گلخانه ای قدرتمند با 80 برابر قدرت گرمایش تولید می کنند. دی اکسید کربن در 20 سال اول پس از انتشار تولید می کنند. از آنجایی که متان در کوتاه مدت ظرفیت گرمایشی بسیار بالایی دارد، کاهش آن می تواند به سرعت بر کاهش گرمایش جهانی تأثیر بگذارد.

چرا برنج این همه متان تولید می کند؟

به گفته گابریل وی گینور، یکی به گفته نویسندگان مقاله Global Climate and Health Alliance در مورد مدیریت متان، برنج لزوماً محصولی با انتشار بالا نیست، اما همه اینها به تکنیک غرقابی مربوط می شود که طی قرن ها در مزارع برنج برای جلوگیری از آفات و تشویق علف های هرز تکامل یافته است. مانع رشد از علف های هرز برای از بین بردن مواد غذایی موجود در خاک استفاده می شود.

Gabrielle Weg-Gaynor می‌گوید: «وقتی مواد آلی در محیط‌های فقیر از اکسیژن تجزیه می‌شوند، این یک فرآیند طبیعی است. با ارگانیسم های آنتی ژنی؛ این محیطی است که در آن رشد می کنند و متان تولید می کنند. انتظار می رود بیش از 3.5 میلیارد نفر 20 درصد کالری روزانه خود را از برنج دریافت کنند و تقاضا در حال افزایش است.

در بنگلادش، کشاورزی برنج تقریبا نیمی از اشتغال روستایی را تشکیل می دهد. برنج دو سوم کل کالری مصرفی مردم این کشور را تامین می کند.

گابریل وگ گینور می‌گوید: «اگر به کیلوکالری در واحد تولید گازهای گلخانه‌ای برای این غذا نگاه کنید، بسیار کارآمد است. را یکی این یکی از کارآمدترین مواد غذایی از نظر انتشار گازهای گلخانه ای است.

فعالیت های استارت آپی Rize در جنوب شرقی آسیا

استارتاپ Rize به کشاورزان در اندونزی و ویتنام این امکان را می دهد تا روش های کشاورزی جدیدی مانند کشاورزی متناوب تر و خشک (AWD) را معرفی کنند. در این روش مزارع برنج به طور مرتب قبل از ورود آب شیرین به مزرعه خشک می شوند. مطالعات نشان داده است که این روش می تواند انتشار گاز متان را تا 50 درصد کاهش دهد. این روش علاوه بر کاهش انتشار متان باعث افزایش رشد ریشه و در نتیجه افزایش عملکرد می شود. علاوه بر این، کاهش نیاز به پمپاژ مداوم آب باعث صرفه جویی در هزینه های انرژی و آب می شود.

حمایت مالی از کشاورزان

Rize به کشاورزان کمک می کند تا با ارائه نهاده های کشاورزی به صورت عمده و بدون بهره، هزینه های کسب خود را کاهش دهند. علاوه بر این، کشاورزان با تجربه به کشاورزان در مراحل مختلف تولید کمک می کنند تا این تکنیک ها را به درستی اجرا کنند. این استارت‌آپ کشاورزان را تشویق می‌کند تا با ایجاد روابط پایدار با جوامع کشاورزی و سازماندهی آموزش، روش‌های جدید را اتخاذ کرده و آنها را در درازمدت اتخاذ کنند.

اهمیت جمع آوری داده ها

جمع آوری داده های دقیق در مورد شرایط رشد و استفاده از آب می تواند به بهبود محصولات کشاورزی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. این داده ها می تواند سرمایه گذاری های بیشتری را جذب کند و خرده فروشان را به عنوان یک بازار کم ریسک معرفی کند. به این ترتیب، کشاورزان می توانند حمایت مالی بیشتری دریافت کنند و در شیوه های کشاورزی پایدارتر مشارکت کنند.

استارتاپ Rize به کشاورزان برنج در آسیای جنوب شرقی این امکان را می دهد که با ارائه روش های کشاورزی پایدار و کاهش انتشار متان، هم به محیط زیست کمک کنند و هم کسب و کار خود را بهبود بخشند. این روش ها نه تنها اثرات منفی بر محیط زیست را کاهش می دهد، بلکه منجر به افزایش سودآوری و کاهش هزینه ها برای کشاورزان می شود. افزایش آگاهی و استفاده از این تکنیک ها می تواند نقش مهمی در کاهش گازهای گلخانه ای و حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا