اخبار روز سینما

استادی سعید آقاخانی در نونخ 5 همه را شگفت زده کرد


به گزارش شمانیوز؛ نویسنده و کارگردان «نون خا 5» در این فصل موفق شد مشکلات و گرفتاری های جامعه را در قالب داستانی به گونه ای مطرح کند که هیچ کنترل کننده و مدیر پخشی نتواند این سریال را کنترل یا رفع کند. ارجاعات به مدیران و مسئولان، حتی نقدهای تند در قالب داستان کوتاه و حتی ارجاعات سیاسی به قدری مشهود بود که صدها تحلیل و اظهار نظر سیاسی فرامتنی از این سریال می شد، اما آقاخانی همه این انتقادات را به قدری ظریف مطرح کرد. طنز و شوخی هایی که مدیران تلویزیون طاقت نیاوردند باعث شد که چنین انتقاداتی به پربیننده ترین سریال روی آنتن تبدیل شود. از این منظر، «ظهر خ 5» اولین درامی است که از حرکات موزون قومیت های مختلف تا این اندازه استفاده کرده و آن ها را در یک درام به تصویر می کشد.

همزمان با آزمون بین استانی با اشاره به سرعت پایین اینترنت، مهمان شدن در بغوله و اشاره به بیکاری و ورشکستگی مردم بلوچ، زیرساخت ها، پیشرفت ها، پروژه ها و …. اشاره به کلمات مشکل کمبود سوخت در سیستان و بلوچستان را نشان می دهد. نبود مراکز درمانی در این ایالت وضعیت کولبرها، نیاز به دارو برای کودکان مبتلا به سرطان، افزایش ناگهانی قیمت طلا و غیره را به تصویر می کشند. از جمله سوژه هایی بود که آقاخانی و وفایی در «ظهر خ۵» به بهترین شکل نشان دادند. آنها می توانند این بخش ها را با هوش و بینش خود تغییر دهند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا