دانستنی ها

از A تا خواص میوه ها و سبزیجات مختلف / از عملکرد مشابه ویاگرا تا محلولی که رشد ناخن را افزایش می دهد

بعد- خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن به پزشک دور می کند. اما میوه ها و سبزیجات می توانند کارهای بسیار بیشتری انجام دهند. دانشمندان دریافته اند که خوردن مقدار زیادی سبزیجات به توقف خروپف کمک می کند، به این معنی که شریک زندگی شما می تواند شبی آرام داشته باشد! این به این دلیل است که مواد مغذی موجود در سبزیجات به کاهش سطح دسی بل افراد پر سر و صدا کمک می کند. پس میوه ها و سبزیجات دیگر چه کاری می توانند انجام دهند؟

به گزارش سان؛ در زیر در مورد میوه ها و سبزیجات صحبت خواهیم کرد و در مورد خواص و فواید آنها صحبت خواهیم کرد:

آووکادو

به لطف آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین که به تنظیم دقیق بینایی کمک می کنند، از سلامت چشم محافظت می کند.

انگور فرنگی سیاه

حاوی فلاونوئیدها است که ممکن است خطر اختلال نعوظ را با ورزش کاهش دهد.

گل كلم

گل کلم ممکن است به کند کردن پیری کمک کند. گل کلم همچنین حاوی ماده شیمیایی سولفورافان است که به کاهش التهاب و خنثی کردن سموم کمک می کند و در عین حال از DNA محافظت می کند.

تاریخ

خرما می تواند زایمان طبیعی را تسهیل کند. مطالعات نشان داده است که زنان بارداری که خرما مصرف می کنند، زودتر از زنانی که خرما مصرف نمی کنند، زایمان می کنند.

اقدام کرد(در برخی مناطق ایران انگور کولی نیز نامیده می شود)

خوردن آقطی به عنوان میان وعده گزینه ای عالی برای سرفه و گلودرد است.

شاه توت

خوردن توت فرنگی به دلیل مواد مغذی موجود در آن به کاهش زمان احساس بیماری کمک می کند و می تواند سیستم ایمنی بدن را برای محافظت در برابر آنفولانزا تحریک کند.

رازیانه

مطالعات نشان داده است که رازیانه یک گیاه عالی برای خوردن در صورت ابتلا به یائسگی است. علاوه بر این، رازیانه به تسکین گرگرفتگی، خشکی واژن و اختلالات خواب در زنان یائسه کمک می کند.

انگور

تصور می شود انگور با مهار رشد باکتری ها و قارچ ها به مبارزه با آنها کمک می کند. انگور همچنین حاوی آنتوسیانین است که می تواند دیواره سلولی باکتری ها را از بین ببرد.

ترب کوهی

ترب به کاهش وزن کمک می کند. این ادویه کم کالری، سرشار از فیبر و افزودنی خوبی برای یک وعده غذایی سالم است.

کاهو

به دلیل داشتن تمام ویتامین هایی که دارد برای قلب مفید است. پتاسیم موجود در آن به تنظیم فشار خون کمک می کند و در نتیجه احتمال حمله قلبی را کاهش می دهد.

نفس

به شما کمک می کند بهتر بخوابید. سرشار از منیزیم و آهن است که نقش مهمی در داشتن یک شب خوب دارند.

کیوی

به دلیل ارزش غذایی و محتوای بالای ویتامین C می تواند علائم آسم را تسکین دهد.

لیمو ترش

سطح سیترات را افزایش می دهد که می تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند. مطالعات نشان داده است که افرادی که مرکبات مصرف می کنند به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به این سنگ ها هستند.

سبزی خردل

به دلیل توانایی آن در جلوگیری از تولید سبوم، یک ماده روغنی روی سطح پوست، می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند. مواد مغذی موجود در این سبزیجات با طعم فلفل نیز ممکن است به بهبود وضعیت کلی پوست کمک کند.

شهد

قاصدک ممکن است به کاهش خطرات بارداری کمک کند. این میوه سرشار از پتاسیم است که به فشار خون کمک می کند و می تواند فشار خون و همچنین سایر بیماری ها را متوقف کند.

زیتون

حاوی اولئوروپئین است، ترکیبی که سلامت استخوان ها را ارتقا می دهد. نتیجه مطالعه ای که در سال گذشته انجام شد نشان داد افرادی که مقادیر زیادی روغن زیتون فرابکر مصرف می کنند 51 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به شکستگی های ناشی از پوکی استخوان هستند.

جعفری

جعفری ممکن است به آرامش شما کمک کند. سبزیجات ریشه دار حاوی فالکارینول هستند که تولید سروتونین را تحریک می کند، ماده شیمیایی مغز که به شما احساس خنکی می دهد.

با

سرشار از فیبر است که آن را به یک درمان طبیعی عالی برای یبوست تبدیل می کند. مواد مغذی موجود در چغندر می تواند انقباضات روده را تحریک کند و همچنین برای رفع سوء هاضمه مفید است.

ریواس

از آنجا که حاوی سطوح بالایی از ویتامین K است، می تواند به لخته شدن خون به درستی کمک کند. ریواس همچنین ممکن است به بهبود موثرتر زخم ها کمک کند.

اسفناج

به ترمیم کوتیکول ها کمک می کند. از آنجایی که اسفناج حاوی بتاکاروتن و همچنین ویتامین های A و C است، ناخن ها را قوی و سالم نگه می دارد. این سبزی همچنین به بازسازی کوتیکول ها کمک می کند.

گوجه فرنگیها

ممکن است به افزایش باروری مردان کمک کند. نتیجه یک مطالعه نشان داد که مصرف 198 میلی لیتر گوجه فرنگی در روز به شکل آب میوه باعث افزایش تحرک اسپرم می شود.

ogli

نارنگی Ugli یا جامائیکایی سرشار از ویتامین B6 است که می تواند سطح انرژی را افزایش دهد. همراه با کربوهیدرات های موجود در مرکبات، این یک راه طبیعی برای حفظ هوشیاری است.

پیاز ویدالیا (شیرین)

برای حفظ استخوان های قوی بسیار عالی است زیرا سرشار از ویتامین C است که به جذب کلسیم کمک می کند.

سلطنتی

یان سبزی می تواند به شما در بهبود عملکرد ورزشی کمک کند. برگ های آن حاوی آهن است که در انتقال اکسیژن در گلبول های قرمز در حین ورزش نقش دارد.

هندوانه

در کاهش دردهای عضلانی تاخیری در ورزشکاران موثر است.

سیب زمینی شیرین

این یک راه عالی برای افزایش باروری است. ترکیبی که در ریشه به نام فیتواستروژن یافت می شود می تواند هورمون ها را تنظیم کند که در دوران بارداری فوایدی دارد. سیب زمینی شیرین نیز ممکن است تخمک گذاری را افزایش دهد.

کدو سبز

برای کمک به حفظ وضعیت پروستات مفید است. عصاره دانه ممکن است به محدود کردن بزرگی پروستات کمک کند، که اغلب باعث مشکلات ادراری و جنسی در مردان مسن می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا