اخبار روز

جلوگیری از پاشیدن روغن روی گاز فقط با یک قاشق آرد!

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما هنگام سرخ کردن غذا با آن مواجه هستیم، روغنی است که در اطراف گاز پخش می شود و محیط آشپزخانه را آلوده می کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کثیف شدن اجاق گاز و آشپزخانه حساس هستید،

راه‌های جلوگیری از پاشیدن روغن در اطراف گاز

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از دلتا، غذاهای سرخ شده همیشه طعم لذیذی دارند، اما گاهی تمیز کردن آشپزخانه بعد از سرخ کردن یک غذای خوشمزه می تواند بسیار وقت گیر باشد. برخلاف آنچه بسیاری از ما فکر می کنیم، راه های زیادی وجود دارد که می توانید از پخش شدن روغن در اطراف گاز جلوگیری کنید تا بتوانید با خیال راحت بپزید. در زیر به چند راهکار اشاره می کنیم.

فراموش نکنید که ماهیتابه را خشک کنید

یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از پاشیدن روغن در اطراف گاز هنگام سرخ کردن غذا، این است که قبل از شروع، از خشک بودن تابه مطمئن شوید. خیس بودن ماهیتابه باعث می شود که آب در تماس با حرارت تبخیر شود و افزودن روغن ذرات روغن را دفع می کند. برای رفع این مشکل کافی است ظرف را قبل از سرخ کردن گرم کنید تا آب داخل آن تبخیر شود.

برای جلوگیری از پاشیدن روغن، غذا را به طور موثر خشک کنید

ما اغلب می بینیم که هنگام سرخ کردن غذا، ذرات روغن به بیرون پرتاب می شوند، حتی اگر تابه خشک است. در چنین مواردی ممکن است یکی از دلایل خیس بودن غذا باشد. بهتر است قبل از سرخ کردن، غذا را با دستمال کاغذی تمیز خشک کنید.

از پاشیدن روغن روی گاز با یک قاشق آرد خودداری کنید

اضافه کردن آرد به مواد غذایی

یک ترفند عالی برای جلوگیری از چرب شدن گاز هنگام سرخ کردن، اضافه کردن کمی آرد است. برای استفاده از این روش باید بعد از اینکه روغن به دمای مناسب رسید مقداری آرد داخل تابه بریزید، قبل از اینکه غذای مورد نظر را به تابه اضافه کنید. با این روش آرد آب باقیمانده را بیرون می کشد و از پاشیدن روغن به اطراف جلوگیری می کند.

استفاده از ماهیتابه گود، برای جلوگیری از پاشیدن روغن

ساده ترین راه برای جلوگیری از آلوده شدن گاز مواد غذایی هنگام سرخ کردن، استفاده از ماهیتابه عمیق است.

کنترل دمای روغن

گرم شدن بیش از حد روغن یکی دیگر از عواملی است که باعث پخش شدن روغن در تابه هنگام سرخ کردن غذا می شود. بهترین دما برای تابه 180 درجه سانتیگراد است.

از درب ماهیتابه استفاده نکنید

یکی از باورهای کاملاً نادرست ما این است که برای جلوگیری از پاشیدن روغن به اطراف گاز، درب ظرف را می گذاریم. قرار دادن درب ماهیتابه باعث ایجاد رطوبت در داخل ماهیتابه می شود و ریختن آن قطرات آب در ماهیتابه احتمال پریدن روغن از ماهیتابه را دو برابر می کند.

یک تکه نان را در تابه قرار دهید

یکی دیگر از ترفندهای سریع و مفید برای جلوگیری از پاشیده شدن روغن از تابه این است که یک تکه کوچک نان را در تابه قرار دهید. با این ترفند روغن جذب نان می شود و از قالب خارج نمی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا