اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

از ورزشکاران فلسطینی نمی خواهم در مقابل اسرائیلی ها، حاضر نشوند

رئیس کمیته المپیک فلسطین گفت که ورزشکاران فلسطینی نمی گوید در مقابل اسرائیلی ها، حاضر نشوند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ “جبریل الرجوب” رئیس کمیته المپیک فلسطین روز شنبه گفت او از ورزشکاران فلسطینی خواهد خواست به مشروعیت المپیک متعهد باشند. وی ادامه داد: به ورزشکاران فلسطینی دستور نخواهم داد از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی خودداری کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال درباره احتمال مجازات ورزشکاران فلسطینی در صورت خودداری از مسابقه با اسرائیلی ها گفت: “دستورات من شفاف هستند. آن کسی که با مشروعیت المپیک مخالفت می کند اسرائیل است”.
 
قبل از این بارها ورزشکارانی از کشورهای عربی از مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی خودداری کردند تا نشانه ای از مخالفت آنها با عادی سازی روابط سیاسی با اسرائیل باشد. با این حال این ورزشکاران با مجازات هایی روبه رو شدند.

 

 “جبریل الرجوب” رئیس فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک فلسطین هنگام بدرقه کاروان فلسطین برای بازی های المپیک 2024 در شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی در 14 ژوئیه 2024

 
همزمان با جنگ اسرائیل علیه غزه که از 10 ماه قبل تاکنون ادامه دارد کاروان ورزشی فلسطین و اسرائیل در المپیک پاریس حاضر شده اند.
  
رئیس کمیته المپیک فلسطین یک روز بعد از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس درباره احتمال خودداری ورزشکاران فلسطینی از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی خطاب به خبرنگاران گفت : چنین دستوری نداده ام اما می توانید از ورزشکاران فلسطینی سوال کنید. یکی از آنها 80 نفر از اعضای خانواده و نزدیکان خود را در جنگ غزه از دست داده است.

 الرجوب ادامه داد: دستورات من شفاف هستند. آن کس که با مشروعیت المپیک مخالفت می کند اسرائیل است. آیا کمیته بین المللی المپیک در زمینه مسئله فلسطین، براساس مشروعیت المپیک رفتار کرده است؟ سپس می توان درباره ورزشکاران فلسطینی قضاوت کرد.

وی افزود: چرا از قربانی می خواهید واکنش نشان ندهد و رنج ملت خود را بیان نکند؟ از جنایتکارانی که مرتکب نسل کشی ها شده اند و همه مراکز ورزشی را نابود کردند و از برخی تاسیسات ورزشی در غزه به عنوان پایگاه و زندان استفاده می کنند سوال کنید. کار آنها را با کارهایی که نازی ها انجام دادند مقایسه کنید سپس جواب را دریافت می کنید.

کاروان فلسطین با 8 ورزشکار در المپیک پاریس 2024 مشارکت داردکاروان فلسطین با 8 ورزشکار در المپیک پاریس 2024 مشارکت دارد.
کاروان فلسطین با 8 ورزشکار در المپیک پاریس 2024 مشارکت دارد. فلسطین تلاش می کند در پاریس اولین مدال المپیک تاریخ خود را کسب کند.

ارتش اسرائیل از 10 ماه قبل جنگ علیه غزه را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد. تاکنون بیش از 39 هزار فلسطینی در این جنگ کشته شده اند که اکثریت قاطع آنها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان بودند.
این جنگ به دنبال حمله حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر / 15 مهر گذشته رخ داد که نزدیک به 1200 کشته و 250 اسیر به جا گذاشت.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا