اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

عملی کردن ایده هواپیماهای ما فوق صوت توسط شرکت‌های خصوصی! / تمرکز جدی ناسا بر ساخت این هواپیماها!

ناسا از شرکت های خصوصی خواسته است که ایده های هواپیما های فوق صوت خود که توانایی پیماش معادل ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر بر ساعت را با سرعت 2 تا 4 ماخ را دارند را عملی کنند. به کم این هواپیماها می توان مسیر لندن تا نیویورک را در کمتر از 1.5 ساعت پیمود.

پایگاه خبری تحلیلی پی ام آپ، ناسا اخیراً با بوئینگ و نورث روپ گرومن برای تهیه نقشه راه برای سفرهای هوایی با سرعتی بیشتر از 2 ماخ شریک شد. این شرکت ها به همراه همکاران خود نمونه های مفهومی از هواپیماهایی را خواهند ساخت که می توانند به حداکثر سرعت 4 ماخ برسند.

طبق مقایسه ای که توسط خود ناسا انجام شده است، هواپیماهای معمولی فعلی با سرعت تقریباً 950 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. با این حال، هواپیمای مافوق صوت اخیر کنکورد قبلاً به سرعتی بیش از 2 ماخ رسیده بود.

ناسا به طور جدی روی هواپیماهای مافوق صوت تمرکز می کند.

مری جو لانگ دیویس، مدیر پروژه‌های فناوری مافوق صوت ناسا، می‌گوید طراحی این هواپیماها برای استراتژی سفر با سرعت بالا و پیشرفته آژانس فضایی بسیار مهم است. بنابراین باید دید این شرکت ها چگونه هواپیماهای مافوق صوت را طراحی خواهند کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که ناسا آزمایش هواپیمای مافوق صوت X-59 خود را آغاز کرده است. این هواپیما با همکاری شرکت لاکهید مارتین ساخته شده و هدف آن شکستن دیوار صوتی با تولید صدای کمتر است.

این آزمایش بسیار مهم است زیرا پرواز مافوق صوت بر فراز زمین حدود 50 سال است که در ایالات متحده ممنوع شده است. این ممنوعیت در سال 1973 اعمال شد و در آن زمان شهروندان می گفتند که از این صدا می ترسند و فکر می کردند که این هواپیماها ممکن است به اموال آنها آسیب برساند. اگر آزمایش X-59 موفقیت آمیز باشد، احتمالاً این هواپیما تا سال 2025 در مناطق منتخب وارد خدمت خواهد شد.

به نقل از www.entekhab.ir

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا