بهترین: شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این روزها مشغول کار تبلیغاتی هستند. در این میان شاید برای مردم جالب باشد که از جزئیات زندگی خصوصی نامزدها اطلاع داشته باشند. زیرا این امکان را به آنها می دهد که خواسته های نامزدها را در یک طرف ترازو قرار دهند و زندگی خصوصی آنها را در طرف دیگر.

این مقاله حاوی اطلاعاتی درباره همسران شش نامزد در دوره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. هر کدام از این شش نفر با چه کسانی و چگونه ازدواج کرده اند، همسرانشان چه شغلی داشته و دارند و چگونه آنها را در مبارزات انتخاباتی خود همراهی می کنند. با ما بمان.

فاطمه سجادی; همسر سعید جلیلی

در سایت ها و رسانه ها اطلاعات زیادی از فاطمه سجادی وجود ندارد جز اینکه او پزشک خانواده است و در سال ۱۳۷۱ با سعید جلیلی ازدواج کرده است که حاصل ازدواجشان یک پسر به نام سجاد است. برخی رسانه ها مدعی هستند که فاطمه سجادی به عنوان پزشک عمومی کار می کند و «شخصیت مستقلی» از سعید جلیلی دارد و ترجیح می دهد «حاشیه بماند».

در بین این زنان یکی بانوی اول ایران خواهد شد

با وجود این ادعاها، از آنجایی که تاکنون هیچ عکس و مصاحبه ای از او منتشر نشده است، احتمالا رئیس «دولت سایه» همسرش را نیز در سایه نگه داشته است. این احتمال زمانی قوت گرفت که به جای همسر سعید جلیلی، امیرحسین ثابتی نماینده فعلی مجلس به برنامه تلویزیونی «گفتگوی صمیمی» رفت و درباره زندگی خصوصی این کاندیدای انتخابات صحبت کرد. اما این برنامه فقط برای خانواده ها و بستگان نامزدها می باشد.

معصومه پاکتچی; همسر علیرضا زاکانی و مدیر حوزه علمیه.

علیرضا زاکانی پیش از این در مصاحبه ای گفته بود که یک سال بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سن 24 سالگی تصمیم به ازدواج با معصومه پاکتچی گرفت. حاصل این ازدواج سه دختر به نام های طیبه، مریم و زینب بود. پاکتچی تحصیلات حوزوی دارد. وی سال ها سمت مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران را بر عهده داشت. وی علاوه بر آن مدیریت واحد خواهر بنیاد فرهنگی حضرت مود را نیز بر عهده دارد.

در بین این زنان یکی بانوی اول ایران خواهد شد

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 علیرضا زاکانی نیز یکی او یکی از کاندیداها بود، درباره زندگی خصوصی اش ادعاهای عجیبی کردند که او در پاسخ گفت: برخی در رسانه ها و فضای مجازی برای من شایعه و زندگی حاشیه ای درست کردند! آنها خجالت نمی کشند.


همسر امیرحسین قاضی زاده

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران که مدعی است زنان در دولتش به پست های مهم رهبری خواهند رسید، تاکنون نام همسرش را فاش نکرده است.

در بین این زنان یکی بانوی اول ایران خواهد شد

مدیرعامل فعلی بنیاد شهید تنها یک بار در مصاحبه ای درباره ازدواج و نحوه آشنایی با همسرش صحبت کرده و آن را از طریق همسرش گفته است. یکی او با خانواده همسرش از همکلاسی هایش در دانشگاه آشنا شد. قاضی زاده هاشمی یک دختر و یک پسر دارد.


همسر مصطفی پورمحمدی و ازدواج با رضایت والدین.

سال‌ها از خانواده مصطفی پورمحمدی خبری نبود، اما اکنون در جریان تبلیغات انتخاباتی هر از چند گاهی فیلم و عکس‌هایی از همسر و فرزندانش منتشر می‌شود. برخی رسانه ها اخیرا ویدئوی قدیمی از مصاحبه همسر مصطفی پورمحمدی را بازنشر کردند.

در بین این زنان یکی بانوی اول ایران خواهد شد

همسر پورمحمدی در این گفت و گو گفت که روند خواستگاری وجود دارد نبود و پدرش با پدر مصطفی پورمحمدی موافقت کرد و ازدواج آنها شکل گرفت. او در این مصاحبه با شور و شوق از اینکه چگونه مجبور نیست حیاط را جارو کند و همسرش این کار را انجام داده است صحبت کرد.


همسر مسعود بیزیکیان; او بر اثر تصادف جان باخت

مسعود مزیکیان سال ها پیش با همسرش که گفته می شود متخصص زنان و زایمان است ازدواج کرد. حاصل این ازدواج چهار فرزند بود. زندگی این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۳ با فوت همسرش. یکی یکی از پسرانش در تصادف جان باخت. مسعود مزیکیان پس از فوت همسرش دیگر ازدواج نکرد و بعداً در مصاحبه ای گفت: تصمیم گرفتم تنها بمانم زیرا ممکن است بچه ها نتوانند با این مشکل (ازدواج مجدد) کنار بیایند.

در بین این زنان یکی بانوی اول ایران خواهد شد

مسعود بیزیکیان اکنون یک دختر به نام زهرا و دو پسر به نام های مهدی و یوسف دارد. پیش از این فرزندان این کاندیدای ریاست جمهوری در مصاحبه ای گفته بودند زمانی که مادرشان زنده بود، پدرشان هم در خانه آشپزی می کرد. خودش در مصاحبه ای درباره نحوه آشنایی با همسرش گفت: من و همسرم در یک دانشگاه درس خواندیم و هر دو عضو جامعه اسلامی بودیم، آن زمان در دانشگاه چادری فقط دو دانشجوی دختر بودند. یکی همسرم یکی از آنها بود. زمانی که دانشگاه ها به دلیل انقلاب فرهنگی تعطیل شد، از او خواستگاری کردم و خیلی راحت و ساده با مهریه یک جلد قرآن کریم، یک جلد مفاتیح الجنان و یک شعبه نبات ازدواج کردیم و به زندگی دانشجویی خود ادامه دادیم. .

در زمان جنگ نیز پزشکان و همسرش مسئولیت تیم های اورژانس لشکر عاشورا را برعهده داشتند و وظیفه اعزام افراد به جبهه ها را بر عهده داشتند.


زهرا مشیر; همسر محمد باقر قالیباف

زهرا سادات مشیرالاستخاره در 21 سالگی با محمدباقر قالیباف ازدواج کرد. خطبه عقد آنها توسط امام خمینی (ره) خوانده شد. مشیر و قالیباف دارای سه فرزند به نام های الیاس، اسحاق و مریم هستند.

در بین این زنان یکی بانوی اول ایران خواهد شد

اما زهرا مشیر، همسر قالیباف، در رشته جامعه شناسی تحصیل کرده و مدتی مدیر دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد تهران شمال بود. وی در دوره شهرداری قالیباف مدتی به عنوان مدیرکل امور بانوان شهرداری و مشاور شهردار تهران مشغول به کار شد. زهرا مشیر با افزایش انتقادها از قالیباف به دلیل انتصاب همسرش از سمت خود استعفا داد. قالیباف بعدها مدعی شد همسرش در زمان مدیریت اداره کل امور بانوان شهرداری، حقوقی دریافت نکرده است.

منبع:برترینها

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما