دانستنی ها

هشدار ابتلا به سرطان پوست! / مضرات نور مستقیم خورشید را جدی بگیرید!

مضرات نور خورشید امروزه از هیچ کس پوشیده نیست. در این مطلب به بیان صحبت های علیرضا زین الدینی پیرامون نور خورشید می پردازیم. به گفته این کارشناس بهتر است در صورت امکان از ساعت 9 تا عصر در معرض تابش نور خورشید قرار نگرفت.

علیرضا زین الدینی درباره مضرات استفاده از نور خورشیدی برای بدن گفت: استفاده از این نور به شدت برای پوست مضر است و در دراز مدت باعث سرطان پوست می شود.

به گزارش پی ام آپ، این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: اشعه ماوراء بنفش اثرات مضری برای پوست دارد و استفاده از ضد آفتاب بسیار توصیه می شود.

وی در خصوص اهمیت استفاده از ضدآفتاب عنوان کرد که از نظر علمی افراد باید بعد از چهار ماهگی از ضد آفتاب استفاده کنند گفت لایه نازکی از کرم ضد آفتاب باید روی نواحی در معرض آفتاب بدن مانند صورت، پشت دست ها و گردن استفاده شود.

زین الدینی در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: محافظت بدنی مانند کلاه، عینک و لباس آستین بلند نیز در پوشاندن بدن موثر است، اما در مناطقی که در معرض آفتاب قرار دارند حتما باید از ضدآفتاب استفاده شود.

وی گفت: افرادی که در زیر نور آفتاب شنا می کنند نیاز به کرم ضد آفتاب دارند. مدت زمان ماندگاری ضدآفتاب ها با توجه به برند متفاوت است، اما به طور متوسط ​​2-3 ساعت یک بار باید تمدید شود. با توجه به تفاوت پوست افراد، هر فردی برای انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست خود نیاز به مراجعه به متخصص پوست دارد.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم اجبار در ساعات تابش شدید آفتاب مانند ساعت 9 الی 15 صبح از منزل خارج نشوند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا