اخبار روز

تاریخ دقیق پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریورماه! | جدول

خبر اعلام پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریورماه به گوش میرسد.

در ایران، حقوق بازنشستگان با توجه به قوانین مربوطه و عوامل متعددی، از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و سابقه کار، تعیین می‌شود. بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند. حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی و تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر می‌شود. همچنین، سازمان تامین اجتماعی مختار است در صورت لزوم تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.

سابقه کاری بازنشستگان، به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در تعیین حقوق بازنشستگی، بسیار مورد توجه است. سال های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن مشغول به کار بوده، به عنوان یک عامل اساسی برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود.

در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد. پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی از روز دوشنبه بیستم شهریورماه آغاز شده است. بر اساس جدولی که توسط سازمان تامین اجتماعی منتشر شده، پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا صورت خواهد گرفت و فرآیند پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تا سی‌ام شهریورماه ادامه خواهد داشت.

جدول تاریخ واریز مستمری شهریورماه سال ۱۴۰۲ 

 نام حرف  تاریخ پراخت آ – ا       ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ حروف ب تا ش شعب تا ۲۰۰۰ نفر      ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ حروف ص تا ی شعب تا ۲۰۰۰ نفر      ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ ب         ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ پ         ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ت         ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ث         ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ چ          ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ج          ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ژ           ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ص        ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ض        ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ز           ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ف         ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ح          ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ق          ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ س         ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ر           ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ بانک ملی ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ بانک ملت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ بانک تجارت         ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ پست بانک           ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ بانک سپه ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ بانک کشاورزی      ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ بانک صادرات        ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ط          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ظ          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ خ          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ گ         ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ل          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ و           ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ه           ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ غ          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ی          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ذ           ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ک         ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ د           ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ش         ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ع          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ن          ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ م           ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ بنیاد شهید           ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ همکاران بازنشسته  ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

مخالفت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دولت قصد افزایش حقوق کارکنان دولت در نیمه سال را ندارد و به نظر می رسد دلیل این تصمیم عواملی مانند اجتناب از کسری بودجه است. طی چند سال گذشته شاهد بودیم که دولت لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در نیمه سال به شورای اسلامی ارائه کرد که این اقدام با انتقاداتی از جمله تحمیل هزینه های بیشتر به بودجه و احتمال افزایش آن مواجه شد. نارضایتی و همچنین تبعیض از طریق افزایش دستمزد کارگران. با توجه به این موارد، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اخیراً در خصوص افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری به دلیل عدم کاهش تورم و کاهش نرخ تورم در جمع مردم صحبت کرده است. اقتصاد فشارها: در نیمه دوم افزایش حقوق جدید نداریم، افزایش حقوق سالی یک بار در نظر گرفته می شود، افزایش حقوق سال جاری ابتدای سال در نظر گرفته شد.

به نظر می رسد سازمان برنامه و بودجه پس از چندین سال افزایش دستمزد میان سال برای کارکنان دولت، دیگر قصد اتخاذ چنین رویکردی را ندارد. همچنین لازم به ذکر است که دولت بر کنترل کسری بودجه به عنوان یکی از عوامل ایجاد تورم تاکید کرده و به نظر می رسد این تصمیم در همین راستا اتخاذ شده است. مدیر کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: 70 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی تنها با ماهی 7 میلیون تومان روزگار می گذرانند و با یک سیلی قرمز در صورت نگه داشته می شوند! نصرالله دریابیگی (مدیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران) در مراسم تجلیل از کانون های بازنشستگان رامسر، تنکابن، عباس آباد و نوشهر ضمن تشکر از زحمات کانون های بازنشستگی استان، گفت: 70 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی هستند. فقط با ماهی 7 میلیون تومان زنده هستند و با یک سیلی سرخ چهره شان نجات می یابد! مدیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با انتقاد از وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: زندگی کنونی پیشکسوتان تولید و سازندگی شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

یکی از نواب رئیسان کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور اعلام کرده است که بازنشستگان شریف ایران، کارگران دیروز این مرز و بوم هستند، که در شرایط سخت در دفاع مقدس و تولید ایران ایثار کردند. آنها به مدت ۳۰ سال در مقابل تحریم‌های ظالمانه، پرچم عزت و شرف جمهوری اسلامی ایران را بالا آورده‌اند و حالا نباید در تأمین حداقلی‌ترین نیازهای خود دچار مشکلات و محرومیت باشند. این مسئول کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران و کانون عالی، با انتقاد از واگذاری بانک رفاه و دخالت های مکرر دولت در امور داخلی تأمین اجتماعی، نحوه توزیع تسهیلات و عدم اجرای قانون الزامی درمان رایگان را مورد بررسی و انتقاد قرار داد. او با بیان این موضوع که از وزارت تعاون، کار و مدیران تأمین اجتماعی انتظار عدالت در ارائه خدمات به بازنشستگان را دارد، خواستار بازگرداندن آرامش به این خانواده ۴.۵ میلیون نفری شد.

همچنین او در پایان تأکید کرد که مسئولین محترم و دولت می‌بایست به این سوال که چه کسی می‌تواند با ماهانه ۷ میلیون تومان یک خانواده ۴ نفره را مدیریت کند پاسخ دهند، در حالی که بعضی از بازنشستگان تأمین اجتماعی با مستمری ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به سختی زندگی می‌کنند. بنابراین، او از مسئولان محترم وزارت تعاون و کار و شخص وزیر این شورا را درخواست کرده که در دستور کار شورای عالی کار ترمیم مزد قرار داده شود تا بتواند زخم این جماعت شریف و ده‌ها میلیون کارگر را بهبود بخشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا