اخبار روز سینما

از شاهکارهای کلاسیک تا تولیدات مدرن


به گزارش بازتاب آنلاین بهترین سریال های تلویزیونی با گذشت زمان توانسته اند خود را ثابت کنند. یکی یکی از مهم ترین کانال های سرگرمی است که در دل مخاطبان جای دارد. امروزه تولیدات تلویزیونی نه تنها از نظر کیفی با فیلم ها برابری می کنند، بلکه در بسیاری از موارد حتی از آنها پیشی می گیرند. در این مقاله به بررسی تعدادی از بهترین سریال های تاریخ سینما می پردازیم که توانسته اند در خاطره مخاطبان جاودانه شوند.

بازی تاج و تخت

ساخته جورج آر آر مارتین داستان مبارزه برای تاج و تخت در دنیای خیالی وستروس را روایت می کند. شخصیت‌های پیچیده، داستان‌های غیرقابل پیش‌بینی و جلوه‌های ویژه باشکوه از جمله عواملی هستند که این سریال را به آنچه هست می‌سازند. یکی آنها به یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی تاریخ تبدیل شدند.

بریکینگ بد

داستان زندگی والتر وایت، معلم شیمی که به تولیدکننده مواد مخدر تبدیل شد. یکی یکی از جذاب ترین و تاثیرگذارترین داستان های تلویزیون است. بازی عالی و فیلمنامه عالی برایان کرانستون و آرون پل، Breaking Bad را به یک شاهکار بی بدیل تبدیل کرد.

دوستان

این کمدی محبوب دهه 90 که داستان شش دوست صمیمی در نیویورک را روایت می کند، با جوک های خنده دار و داستان های تاثیرگذار خود دل میلیون ها نفر را به دست آورد. بازی های جالب جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس و دیگر بازیگران نیز در موفقیت این سریال نقش بسزایی داشت.

در ادامه بررسی بهترین مجموعه های تلویزیونی تاریخ سینما، درباره سریال های مطرح تلویزیونی صحبت خواهیم کرد که با داستان های جذاب و تولیدات حرفه ای خود توانسته اند در بین بهترین ها قرار بگیرند.

سوپرانوها

این سریال داستان رئیس اوباش ایتالیایی-آمریکایی تونی سوپرانو را روایت می کند که باید بین زندگی شخصی و حرفه ای خود تعادل ایجاد کند. بازی فوق العاده جیمز گاندولفینی در نقش تونی سوپرانو و فیلمنامه مفصل از دلایل اصلی موفقیت این سریال است.

دکتر هو

یکی یکی از طولانی ترین و پرطرفدارترین سریال های علمی تخیلی درباره ماجراهای پزشکی که توانایی سفر در زمان و مکان را دارد. شخصیت های رنگارنگ و داستان های تخیلی دکتر هو را می سازند یکی این سریال به یکی از ماندگارترین سریال های تلویزیونی تاریخ تبدیل شده است.

خانه کارت

این سریال سیاسی مهیج داستان فرانک آندروود، سیاستمداری جاه طلب را روایت می کند که سعی می کند با توطئه ها و فریب های فراوان به بالاترین مقام سیاسی برسد. بازی چشمگیر کوین اسپیسی و رابین رایت یکی از نقاط قوت این سریال است.

در نهایت باید گفت که انتخاب بهترین سریال تلویزیونی تاریخ سینما کار ساده ای نیست چرا که هر کدام از این سریال ها با ویژگی های منحصر به فرد خود توانسته اند جایگاه ویژه ای در دل مخاطبان پیدا کنند. امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را با تعدادی از این شاهکارها آشنا کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا