فیلم «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی که سال گذشته نامزد بهترین فیلم جشنواره توکیو شد و بازیگر آن (یسنا میرطهماسب) نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. یکی یکی از گزینه های احتمالی معرفی آن به اسکار بود و با صدور پروانه نمایش و ثبت قرارداد نمایش در شورای صنفی تئاتر به ریاست ایران مال، پیش بینی می شد در پاییز اکران شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در نهایت این فیلم نماینده ایران در اسکار نبود و حالا روابط عمومی فیلم در مطلبی به این موضوع اشاره کرد که «رکسانا قرار بود» از ابتدا باشد. آبان وی اعلام کرد: با اصلاحاتی که از سوی اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی انجام شد، 15 دقیقه از فیلم حذف شد و داستان به شدت تغییر خواهد کرد. در واقع با اعمال این ممیزی ها، قسمت های کلیدی فیلم آسیب می بیند و روند داستان مخدوش می شود، به همین دلیل کارگردان و تهیه کننده با اکران «رکسانا» موافقت نکردند. همچنین قرار بود از ابتدا «رکسانا» باشد که آبانماه در سینماها اکران شود زیرا اصلاحات زیادی مانع از اکران این فیلم شد.

آخرین فیلم شهبازی در جشنواره های بین المللی از جمله سائوپائولو، شیکاگو، توکیو و دریای سرخ به نمایش درآمده است.

«رکسانا» آخرین ساخته پرویز شهبازی پس از فیلم های طلا، مالاریا، دربند، عیار 14، نفس عمیق، زمزمه و مسافر جنوب است که یسنا میرطهماسب، مهسا اکبرآبادی در آن حضور دارند. . و مائده طهماسبی به ایفای نقش پرداخته اند.

یکی یکی از حواشی جالب این فیلمنامه نامه ای است که فریدون جیرانی پس از انتخاب «در آقسور دهم» به پرویز شهبازی نوشت.

جیرانی در این نامه آورده است: «رکسانا» فیلمی تلخ و تاثیرگذار بود. یکی یکی از بهترین فیلم های شماست.

این فیلمی بود که می‌توانستید درون جامعه امروزی را ببینید. بحران های جامعه را دید و با مردم گرفتار این بحران ها همدردی کرد. خوشحالم که روشنفکری مثل شما متعلق به نسلی است که هنوز «گفتمان» دارد و حرفی برای گفتن دارد و سینمایش «شخصیت» دارد. متاسفم… م.

در حالی که فیلم «رکسانا» انتظار می رفت یکی یکی از گزینه های اصلی برای معرفی اسکار باشد. نام او حتی در بین سه گزینه اصلی هم نبود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما