اخبار ورزشی

اشتباه عجیب فدراسیون دوومیدانی باعث از دست دادن مدال طلا شد!

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، اولین دوره مسابقات نیمه ماراتن قهرمانی آسیا روز شنبه به میزبانی دبی برگزار شد و سه دونده ایرانی در این مسابقه شرکت کردند.

محمدجعفر مرادی، صابر چرخی و منصور بیات دونده های ایرانی بودند که با سایر شرکت کنندگان به رقابت پرداختند و در پایان صابر چرخی با زمان 1:05:18 به مقام چهارم دست یافت و رکورد ملی این ماده را شکست، منصور بیات نیز با قهرمانی به کار خود پایان داد. وی با زمان ۱:۰۵:۲۵ دقیقه در جایگاه ششم قرار گرفت و محمدجعفر مرادی رکورددار ماراتن ایران با زمان ۱:۰۶:۱۴ دقیقه به مقام هشتم رسید. دونده ژاپنی با رکورد 1:03:43 به مقام اول دست یافت.

با توجه به اینکه سه دونده ایرانی جزو ده دونده برتر مسابقات بودند، مدال طلای تیمی به ایران تعلق می گرفت، اما از آنجایی که فدراسیون فقط در مسابقات انفرادی و نه تیمی وارد شد، مدال طلا اهدا نشد. به تیم ایران اهدا شد. و به تیم هند رسید.

این سه دونده ایرانی هم اکنون در دبی به سر می برند و هنوز به کشور بازنگشته اند.

دوندگان ایرانی هر چند موفق به کسب مدال انفرادی نشدند اما بر اساس زمان های ثبت شده و مقام های کسب شده توانستند مدال طلای تیمی را کسب کنند و حالا باید دید مقصر این سهل انگاری کیست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا