اخبار روز

از بین رفتن زحمات 25 ساله یک آزمایشگاه در اثر سهل انگاری یک سرایدار! + عکس

به نقل از شما نیوز، یک سرایدار که از زنگ هشدار یک یخچال فوق سرد آزمایشگاهی خسته شده بود، آن را خاموش کرد و دهه‌ها کار علمی را از بین برد.

به گفته وب سایت پی ام آپ، خاموش کردن یخچال علمی حداقل یک میلیون دلار خسارت به بار آورد و اگر یک تراژدی علمی نبود، می توانست طرحی برای یک کمدی سیاه باشد.

 

بر اساس گزارشی از آزمایشگاه موسسه پلی تکنیک رنسلیر (Rensselaer) در تروی، یک سرایدار که در آزمایشگاه کار می کرد از صدای بی وقفه یخچال به سطوح آمد، دکمه ای را برای قطع صدا فشار داد و یخچال را خاموش کرد. او با این کار چندین دهه کار علمی را از بین برد.

بی احتیاطی سرایدار حداقل یک میلیون دلار خسارت به آزمایشگاه وارد کرده و دانشگاه از او شکایت کرده است.

مایکل گینزبرگ، وکیل موسسه پلی تکنیک رنسلر می گوید: رفتار و سهل انگاری این فرد باعث شد متاسفانه 25 سال تحقیق از بین برود.

یخچال فوق سرد خارج از سرویس حاوی کشت سلولی، نمونه ها و سایر مواردی بود که در دمای منفی 112 درجه فارنهایت نگهداری می شدند.

اما هنگامی که یک کارگر شرکت «Daigle Cleaning Services» آن را در 17 سپتامبر 2020 خاموش کرد تا زنگ هشدار را متوقف کند، دما به منفی 25.6 درجه فارنهایت رسید و به مواد داخل آن آسیب رساند و برخی را کامل از بین برد.

آلارم یخچال به دلیل نقص فنی فعال شد که مانع از حفظ دمای ثابت دستگاه شد. این یخچال قرار بود چهار روز بعد درست شود.

روی درب یخچال های آزمایشگاهی اخطاری وجود دارد که منبع هشدار و همچنین دستورالعمل خاموش کردن آن را توضیح می دهد. در اطلاعیه روی این یخچال آمده بود: نیازی به تمیز کردن نیست. اگر می‌خواهید صدا را بی‌صدا کنید، می‌توانید دکمه سکوت آلارم را به مدت پنج تا ۱۰ ثانیه فشار دهید.

در دادخواست این مؤسسه آمده است: بیش از 20 سال تحقیق ویران و غیر قابل برگشت شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا