اخبار روز

از این به بعد گوشت قرمز را ارزان بخرید!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ؛ قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر تا حدودی کاهش یافته است. علی اصغر ملکی با اشاره به تأثیر تنظیم بازار عرضه گوشت بر کاهش قیمت گوشت اضافه کرد: گوشت تنظیم بازار که در سطح شهر توزیع می شوند و تاثیر زیادی در کنترل بازار گوشت داشته اند و از آنجایی که قیمت آنها مناسب است استقبال مردم از خرید این گوشت ها خوب است. مشاغل عرضه کننده این گوشت ها نیز تابلوهای فروش خود را نصب می کنند.

این مقام صنفی درباره قیمت گوشت تنظیم شده در بازار گفت: هر کیلو گوشت بره تنظیم شده در بازار به قیمت 282 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان 430 هزار تومان به مصرف کننده می رسد.

هر کیلو دام زنده چند؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه با وجود کاهش قیمت همچنان تقاضا کم و حجم خرید مردم کم است، گفت: بازار دام زنده همچنان ساکت و راکد است و هر کیلو دام زنده همچنان حدود 200 هزار تومان و دامداران دام های خود را کمتر از این نمی فروشند.

ملکی در پاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت گوشت ادامه دارد؟ وی بیان کرد: از این نظر نمی توان زیاد پیش بینی کرد چرا که دامدار دام خود را با قیمت تمام شده نگهداری کرده و راضی به فروش دام خود به قیمت پایین نیست، هرچند شاید برخی از دامداران حاضر باشند دام خود را به دلایل مشکلات اقتصادی به قیمت پایین بفروشند. اما همانطور که گفتم در حال حاضر قیمت دام زنده در بازار حدود 200 هزار تومان است.

آیا گوشت ارزان می شود؟

چند روز پیش علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر کشاورزی وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز در بازار زیاد است، اعلام کرد: امیدواریم از وسط آبان ماه ثبات در بازار گوشت برقرار می شود و در نظر داریم سطح قیمت گوشت قرمز را به قیمت سال گذشته برگردانیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفند در پاسخ به این صحبت ها گفت: همانطور که گفته شد زمانی که گوشت های تنظیم شده وارد بازار شد تاثیر خوبی داشت و توانست بازار را کنترل کند و اگر این گوشت در بازار نبود با توجه به اینکه هوا داره سردتر میشه افزایش قیمت داشتیم اما عرضه گوشت در بازار تنظیمی باعث شد که بازار کنترل شود و قیمت ها افزایش نیابد اما آنچه در حال حاضر با آن مواجه هستیم کاهش تقاضای خرید مردم است.

قیمت روز گوشت گوسفندی و گوساله.

در حال حاضر در قصابی های مرکز شهر تهران شقه گوسفندی کیلویی 459000 تومان، ران گوسفندی  519000 تومان،کف دست گوسفندی  519000 تومان، راسته با استخوان 460000 تومان، راسته بدون استخوان 790000 تومان، هر کیلو گوشت گوسفندی آبگوشتی 420000 تومان،هر کیلو مغز ران گوساله  515 هزار تومان است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا