معاملات بازدهی در دنیای کریپتو می‌تواند یک فرصت طلایی برای کسب سودهای چشمگیر باشد، اما همیشه همه‌ چیز به همین سادگی نیست. بازدهی‌های آتی به دلیل نوسانات شدید بازارهای کریپتو به سختی قابل پیش‌بینی هستند و این نوسانات، ناشی از عوامل مختلفی در این اکوسیستم پویا است.

به گزارش رمز ارز نیوز، هرچند بسیاری از پروتکل‌های موجود به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که از این بازدهی‌ها بهره ببرند، اما نقایص آنها می‌تواند سودهای واقعی را به شدت کاهش دهد. اینجا است که پروژه ارز دیجیتال Pendle با یک رویکرد نوآورانه وارد صحنه می‌شود و با بهینه‌سازی معاملات بازدهی، حداکثر سود را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال پندل و توکن PENDLE آن با ما در این مقاله همراه باشید.

ارز دیجیتال Pendle چیست؟

پروژه ارز دیجیتال Pendle یک پروتکل معاملاتی برای بازدهی توکنیزه‌شده است که به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به بازدهی آینده یک دارایی را می‌دهد. در حالی که پروتکل‌های بازدهی توکنیزه‌شده دیگری نیز در حال فعالیت هستند، پندل با بازارساز خودکار (AMM) منحصربه‌فرد و سایر اجزای ارائه بازدهی خود، متمایز می‌شود.

ارز دیجیتال پندل به عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز برای معاملات بازدهی و بدون نیاز به مجوز طراحی شده است. این پروتکل دیفای روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و کاربران آن می‌توانند از استراتژی‌های مختلفی بهره ببرند. وقتی یک کاربر دارایی‌های خود را در پروتکل پندل واریز می‌کند، دارایی پایه از طریق یک توکن اصلی (PT) نشان داده می‌شود. بازدهی پیش‌بینی‌شده نیز از طریق یک توکن بازدهی (YT) نمایش داده می‌شود. از آنجایی که دارایی اصلی و بازدهی قابل تفکیک هستند، کاربران از انعطاف بیشتری برای مدیریت دارایی‌های خود برخوردارند.

کاربران می‌توانند این توکن‌ها را در بازارساز خودکار پندل معامله کرده و با نقد کردن آنها قبل از تاریخ انقضا، سود خود را تضمین کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند استراتژی‌های بازدهی مختلف، مانند بازدهی لانگ (long yield)، خرید دارایی‌ با تخفیف، بازدهی ثابت، یا ترکیبی از این استراتژی‌ها را اتخاذ کنند. این پلتفرم همچنین از آربیتروم پشتیبانی می‌کند.

تاریخچه ارز دیجیتال پندل

توکن PENDLE به دست گروهی از افراد ناشناس که با نام‌های مستعار TN Lee، GT، YK و Vu شناخته می‌شوند، ایجاد شده است. دفتر مرکزی این پروژه در کره جنوبی قرار دارد. پس از پیشرفت‌ها و جذب سرمایه‌های قابل‌توجه، پروژه رمزارز Pendle به طور رسمی در ژوئن ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. از زمان راه‌اندازی، تیم پندل به طور چشمگیری رشد کرده تا با توسعه و رشد مستمر پلتفرم همراه باشد.

توکن PENDLE چه هدفی را دنبال می‌کند؟

رمزارز پندل با هدف بهبود تجربه معاملات بازدهی برای کاربران ایجاد شده است. بنیان‌گذاران این پلتفرم تمرکز خود را بر عمومی‌تر کردن معاملات بازدهی در دنیای کریپتو قرار داده‌اند. آنها همچنین به چالش‌های مربوط به کاهش تدریجی ارزش دارایی در طول زمان (time decay) توجه داشته‌اند. این پلتفرم با ویژگی‌های خاصی طراحی شده که به معامله‌گران امکان می‌دهد برای دارایی اصلی و بازدهی آینده خود توکن‌های جداگانه ایجاد کنند تا انعطاف‌پذیری و سودآوری بیشتری داشته باشند.

تیم ارز دیجیتال PENDLE نسخه دوم پروتکل خود را نیز راه‌اندازی کرده و به‌روزرسانی‌های بیشتری را برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی کرده است. نسخه دوم پندل یک بازارساز خودکار به‌روزرسانی‌شده را معرفی کرده که امکان معاملات با نرخ ثابت را فراهم می‌کند. این نسخه همچنین ارائه نقدینگی را بهینه‌سازی کرده و فرصت‌های بیشتری را برای کسب سود در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

رمزارز Pendle چگونه کار می‌کند؟

افرادی که دارایی‌های تولیدکننده بازدهی دارند، می‌توانند توکن‌هایشان را در حساب پندل خود واریز ‌کنند. پس از انجام این کار، پندل یک توکن اصلی (PT) را صادر می‌کند که نمایانگر دارایی پایه‌ای است که واریز شده است. علاوه بر این، یک توکن بازدهی (YT) نیز صادر می‌شود که نشان‌دهنده حق دارنده توکن‌ برای دریافت بازدهی آینده آن دارایی است. باید توجه داشت که PTها و YTها برای مدت محدودی معتبر هستند و دارایی‌های مرتبط با آنها باید قبل از تاریخ انقضا مطالبه شوند.

توکنیزه کردن بازدهی

توکنیزه کردن بازدهی، مکانیزم اصلی پروژه ارز دیجیتال پندل است. در حالی که PT نمایانگر دارایی اصلی است، YT بازدهی مورد انتظار از دارایی پایه را نشان می‌دهد. جدا کردن اجزای بازده، کنترل بیشتری را بر دارایی‌ها به کاربران می‌دهد. توکن YT را می‌توان برای تأمین نقدینگی در یک بازارساز خودکار و کسب پاداش از این طریق استفاده کرد.

بازارساز خودکار

بازارساز خودکار پندل از معاملات فردی دارایی‌های کریپتویی پشتیبانی می‌کند. به عبارتی، این بازارساز نوعی صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که به جای انجام معاملات مستقیم با معامله‌گران، سفارش‌های خرید و فروش را به صورت الگوریتمی تکمیل می‌کند. با این حال، یک بازارساز سنتی مشکلاتی دارد؛ زیرا کاهش تدریجی ارزش دارایی در طول زمان (time decay) را در نظر نمی‌گیرد. بدون توجه به این موضوع، سرمایه‌گذار ممکن است به دلیل قیمت‌گذاری نادرست دارایی‌ها دچار ضرر مالی شود. پندل این مشکل را با استفاده از بازارساز منحصربه‌فرد خود حل می‌کند. بازارساز پندل به‌ طور تدریجی تنظیماتی انجام می‌دهد تا دارایی‌ها را به شکلی دقیق‌تر قیمت‌گذاری کند و در عین حال، از تخلیه استخرهای نقدینگی جلوگیری می‌کند (ارائه نقدینگی کافی برای انجام معاملات).

مشارکت در حاکمیت

دارندگان توکن PENDLE می‌توانند در حاکمیت این پلتفرم مشارکت کنند. این کار از طریق vePENDLE (توکن‌های PENDLE قفل‌شده برای رأی‌گیری) انجام می‌شود. توکن‌های vePENDLE با استیک کردن رمزارز پندل به دست می‌آیند. مقدار vePENDLE دریافتی بر اساس مدت استیکینگ که می‌تواند تا دو سال باشد، تعیین می‌شود. در طول دوره استیکینگ، ارزش vePENDLE در کیف پول کاربر به ‌تدریج کاهش می‌یابد و در پایان دوره (زمانی که توکن‌های استیک‌‌شده آزاد می‌شوند) به صفر می‌رسد.

پندل از تمام بازده‌هایی که از طریق YT به‌دست می‌آید، ۳ درصد کارمزد جمع‌آوری می‌کند. این کارمزد بر اساس وزن vePENDLE، بین دارندگان توکن vePENDLE توزیع می‌شود. علاوه بر این، دارندگان vePENDLE به مشوق‌های نقدینگی نیز دسترسی دارند.

پندل پرو

پندل پرو (Pendle Pro) یک رابط کاربری است که دسترسی کامل به تمام ویژگی‌های پلتفرم را به کاربران می‌دهد. از طریق پندل پرو، کاربران می‌توانند دارایی‌ها را واریز کنند، توکن‌های YT و PT را ضرب کنند، معاملات خود را انجام دهند و موارد دیگر. این ویژگی از طریق یک گزینه در بالای اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.

ویژگی‌های رمزارز پندل

همان‌طور که گفته شد، پروژه رمزارز پندل فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا بدون قفل کردن وثیقه، بازدهی دارایی‌های خود را به حداکثر برسانند. این فرصت‌ها عبارتند از:

مینت (ضرب)

کاربر می‌تواند با واریز دارایی بازدهی‌دهنده در پندل، توکن‌ها را مینت کند. در بخش Markets (بازارها)، شرایط تراکنش انتخاب می‌شود، مانند دارایی ورودی، دارایی مورد نظر و جزئیات سررسید. با انجام این کار، کاربر یک توکن PT و یک توکن YT ایجاد می‌کند و این توکن‌ها می‌توانند به‌ صورت جداگانه استفاده شوند.

سواپ (مبادله)

پس از مینت شدن YT، کاربر گزینه فروش یا مبادله آن را دارد. بسته به تغییرات ارزش دارایی اصلی، این کار می‌تواند بسیار سودآور باشد. توکن PT اصلی نیز می‌تواند به ‌صورت مستقل مبادله شود. این سواپ‌ها از طریق بخش Markets انجام می‌شوند.

فارمینگ

توکن YT همچنین می‌تواند به یک استخر نقدینگی اضافه شود. کاربران می‌توانند تاریخ سررسید، کل نقدینگی و بازدهی درصدی سالانه (APY) هر استخر را بررسی کنند. با مشارکت در یک استخر، کاربران توکن‌های استخر نقدینگی را دریافت می‌کنند که امکان کسب پاداش بیشتر را برای آنها فراهم می‌کند.

Claim (مطالبه)

پس از گذشت تاریخ انقضای تعیین‌شده برای YT، آن توکن دیگر هیچ ارزشی ندارد. بنابراین، کاربر باید تصمیم بگیرد که دارایی خود را قبل از تاریخ انقضا بازخرید کند یا یک تاریخ سررسید جدید تعیین نماید. برای بازخرید توکن، کاربر باید هم PT و هم YT را داشته باشد. برای دریافت YT و همچنین پاداش‌ها و کارمزدهای سواپ، کاربر باید روی گزینه Claim Yield and Rewards در بخش Markets کلیک کند.

توکنومیک ارز دیجیتال پندل

توکن بومی پلتفرم پندل، ارز دیجیتال Pendle است که به عنوان یک توکن کاربردی از نوع ERC-۲۰ در شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. در اکتبر ۲۰۲۲، پندل نحوه توزیع توکن‌های خود را اصلاح کرد، به این صورت که:

2 4

  • ۶۵.۱ درصد از توکن‌ها به عرضه در گردش،
  • ۱۹.۲ درصد به صندوق اکوسیستم،
  • ۱۰ درصد به مشوق‌ها،
  • و ۵.۷ درصد به تیم، اختصاص داده شده است.

همچنین، انتشار هفتگی توکن‌ها برابر با ۶۶۷،۷۰۵ واحد ارز دیجیتال پندل است که تا آوریل ۲۰۲۶، هر هفته ۱.۱ درصد کاهش خواهد داشت.

ارز دیجیتال پندل را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

توکن PENDLE را می‌‌توان در صرافی‌های رمزارزی معتبر و شناخته‌شده‌‌ای مانند بایننس، کراکن، مکسی (MEXC)، گیت (Gate.io)، کوکوین (KuCoin)، کوینکس و غیره، خرید و فروش کرد.

از طرفی، همان‌طور که گفته شد، رمزارز Pendle بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است؛ به این معنی که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از استاندارد ERC-۲۰ اتریوم، از رمزارز پندل نیز پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله: تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، لجر نانو (Ledger Nano) و ترزور (Trezor).

تاریخچه قیمت توکن PENDLE

همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، روند قیمت ارز دیجیتال Pendle نیز بسیار پرنوسان، اما در کل صعودی بوده است.

3 2
نمودار قیمت ارز دیجیتال پندل از ابتدا تا کنون.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین مارکت کپ، این ارز دیجیتال که در اواخر آوریل سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱٫۰۸ دلار وارد بازار شده، پایین‌ترین قیمت تاریخی خود را در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۲، در محدوده ۰٫۰۳۳ دلار به ثبت رسانده است. بالاترین قیمت تاریخی توکن PENDLE نیز در ۱۱ آوریل سال ۲۰۲۴، در محدوده ۷٫۵۲ دلار به ثبت رسیده است.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال PENDLE

به دلیل نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی قیمت‌ آنها در بلندمدت می‌تواند کار دشواری باشد. با این حال، برخی از تحلیلگران از طریق تحلیل‌های تکنیکال و بررسی داده‌های تاریخی تلاش می‌کنند تا پیش‌بینی‌هایی درباره آینده قیمت این دارایی‌ها ارائه دهند. به عنوان مثال، بر اساس پیش‌بینی‌های ارائه‌شده توسط تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com، انتظار می‌رود که قیمت رمزارز PENDLE در سال ۲۰۲۴ به طور متوسط به ۹٫۷۲ دلار برسد و در سال ۲۰۲۵، حدود ۱۱٫۸۹ دلار باشد. همچنین، تحلیلگران این پلتفرم پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت رمزارز پندل در سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا ۳۵٫۸۴ دلار افزایش یابد.

پیش‌بینی تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com برای قیمت ارز دیجیتال PENDLE در سال‌های آینده را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

4

آیا رمزارز پندل گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

علاوه بر سود مالی حاصل از افزایش ارزش توکن، کاربران پندل می‌توانند از مشوق‌های تأمین نقدینگی نیز برای کسب سود بیشتر استفاده کنند. همچنین، این پلتفرم معامله‌ بازدهی به کاربران امکان می‌دهد که توکن بازدهی خود را از توکن اصلی جدا کنند که به بهبود انعطاف‌پذیری و کارایی سرمایه در بازار منجر می‌شود. در کل، اگرچه همیشه امکان زیان در دنیای کریپتو وجود دارد، اما ارز دیجیتال پندل مسیرهای متعددی را برای سودآوری کاربران فراهم می‌کند.

خلاصه مطلب

در دنیای ارزهای دیجیتال، معاملات بازدهی آینده می‌تواند راهی پرسود برای سرمایه‌گذاران باشد و توکن PENDLE با طراحی هوشمندانه‌اش، این سودآوری را به حداکثر می‌رساند. با رابط کاربری ساده و آموزش‌های گام‌به‌گام، ارز دیجیتال PENDLE به یک ابزار قدرتمند تبدیل شده است؛ چه برای معامله‌گران حرفه‌ای و چه برای تازه‌کارها. بنابراین، اگر به دنبال بهره‌گیری از فرصت‌های مالی نوین هستید، پروژه رمزارز پندل همان جایی است که می‌توانید شروع کنید!

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما