اخبار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ووف چیست؟ معرفی توکن WOOF

در دنیای پرشتاب و همیشه در حال تغییر ارزهای دیجیتال، جایی که هر روز پروژه‌های جدیدی ظهور می‌کنند و برخی به سرعت ناپدید می‌شوند، میم‌کوین ووف (WOOF) با شعار «آینده ما در دستان خودمان است»، به عنوان نمادی برجسته از نوآوری و توانمندی جامعه، مطرح شده است.

به گزارش رمز ارز نیوز، پروژه ارز دیجیتال ووف که با ایردراپ توکن‌ WOOF خود در ماه می سال ۲۰۲۱ میان اعضای جامعه سولانا آغاز به کار کرد، اکنون جایگاه ویژه‌ای در دل علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال پیدا کرده است. اما چه چیزی ارز دیجیتال ووف را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌کند؟ آیا ارز دیجیتال WOOF تنها یک میم‌کوین دیگر است یا داستانی جذاب‌تر در پس آن نهفته است؟ در این مقاله، به بررسی میم کوین ووف خواهیم پرداخت؛ از تاریخچه جذاب آن تا دستاوردهای بی‌نظیرش در ایجاد محصولات مختلف و همچنین، تأثیرات مثبت این پروژه بر دنیای حیوانات. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال ووف چیست؟

ارز دیجیتال ووف (WOOF) یک توکن مبتنی بر میم (میم‌کوین) در بلاکچین سولانا است که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ به دست بنیانگذار پروژه به نام آکازا (Akaza) راه‌اندازی شد. تاریخچه ارز دیجیتال ووف را می‌توان مهیج، غیرقابل پیش‌بینی و سرشار از دوستی توصیف کرد.

مانند سایر پروژه‌های وب ۳، ارز دیجیتال ووف برای ایجاد انقلابی در سیستم مالی تلاش نمی‌کند. اگر به دنبال این هستید، لطفاً به سراغ پروژه‌های دیگر بروید. هدف پروژه ووف این است که یک توکن سرگرم‌کننده، ایمن، فعال و واقعاً متعلق به جامعه در اکوسیستم سولانا باشد.

ممکن است بگویید که توکن‌های بسیار زیادی (به خصوص میم‌کوین‌هایی) وجود دارند که ادعا می‌کنند همان ووف هستند و اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند، اما تنها تعداد بسیار کمی از آنها می‌توانند در برابر بررسی‌های دقیق دوام بیاورند و حتی تعداد کمتری از آنها قبل از بازار خرسی ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند.

حداکثر عرضه اولیه ارز دیجیتال WOOF در ابتدا برابر با ۱ تریلیون توکن بود که پس از برگزاری رویداد ایردراپ آن در ماه می ۲۰۲۱، بلافاصله ۹۸ درصد از آن خریداری و سوزانده شد. در نوامبر سال ۲۰۲۱ و به منظور کمک به غیرمتمرکزسازی پروژه ووف، یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز با نام ووف دائو (WOOF DAO) تشکیل شد. این پروژه همچنین یک صرافی غیرمتمرکز به نام ووف سواپ (WoofSwap) دارد که از طریق آن می‌توان توکن‌های ووف را خرید و فروش کرد.

علاوه بر این، تیم ووف یک مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به نام ووفرز (WOOFers) را نیز معرفی کرده که کاربران می‌توانند آنها را در بازار ووفرز (Woofers Market) خرید و فروش کنند. کاربران همچنین می‌توانند توکن‌های ووفرز خود را در ازای دریافت توکن WOOF استیک نمایند.

هدف ارز دیجیتال WOOF چیست؟

هدف ارز دیجیتال ووف این است که قوی‌ترین جامعه را در دنیای کریپتو پرورش دهد، کاربران جدیدی را به اکوسیستم سولانا جذب کند، ابزارهای معاملاتی غیرمتمرکز را در این شبکه ارائه دهد و به رشد و ترویج سایر پروژه‌ها کمک نماید. علاوه بر اینها، یکی از اهداف اصلی پروژه ووف، کمک به حیوانات است.

برای دسترسی به این اهداف، تیم ووف امکان تصمیم‌گیری غیرمتمرکز از طریق سازمان دائوی خود را فراهم کرده و به کاربران تازه‌وارد (و حتی باتجربه) در مورد دنیای کریپتو آموزش می‌دهد. همچنین، درصدی از هزینه‌های جمع‌آوری‌شده از طریق دائوی این پروژه، به خیریه‌های حیوانات اختصاص داده می‌شود.

اطلاعات کلی درباره ارز دیجیتال ووف

آدرس قرارداد:9nEqaUcb16sQ3Tn1psbkWqyhPdLmfHWjKGymREjsAgTE

تاریخ راه‌اندازی: ماه می ۲۰۲۱

شبکه: سولانا

عرضه کل: ۱۷.۹ میلیارد توکن (۹۸ درصد از عرضه اولیه سوزانده شده)

عرضه در گردش: ۱۷.۹ میلیارد توکن

ارز دیجیتال ووف را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال ووف را علاوه بر خود صرافی ووف سواپ، می‌‌توان در دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا، از جمله ریدیوم (Raydium) و ژوپیتر (Jupiter) نیز خرید و فروش کرد. به گفته تیم ارز دیجیتال WOOF این پروژه یک جامعه غیرمتمرکز است و به همین دلیل، همیشه کاربران را به استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز تشویق می‌کند.

از طرفی، همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال ووف بر بستر شبکه سولانا ساخته شده است. این یعنی تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از سولانا، از ارز دیجیتال ووف نیز پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله: فانتوم (Phantom)، سول‌فلر (Solflare) و همچنین کیف پول‌هایی مانند کوین ۹۸ (Coin98).

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال ووف

بر اساس اطلاعات موجود در سایت کوین گکو (Coingecko)، ارز دیجیتال ووف در ابتدای ورود خود به بازار، عملکرد چشمگیری را به نمایش گذاشت و قیمت آن با یک رشد شگفت‌انگیز، در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۱، به اوج ۰.۰۰۵۴۵۸ دلاری رسید. این رشد قابل‌توجه را می‌توان به بازار صعودی رمزارزها و همچنین، علاقه زیاد فعالان بازار به میم‌کوین‌ها در آن سال، نسبت داد.

نمودار قیمت ارز دیجیتال ووف از ابتدا تاکنون.

با این حال، متأسفانه روزهای اوج ارز دیجیتال ووف دوام زیادی نداشت و قیمت این رمزارز از آن زمان تاکنون، عمدتاً یک روند نزولی داشته است. بر اساس داده‌های بازار، پایین‌ترین قیمت تاریخی ارز دیجیتال ووف نیز در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱، در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۱۰۰۶ دلار ثبت شد.

اگرچه در حال حاضر، ارز دیجیتال ووف در محدوده قیمتی ۰.۰۰۰۰۴۹ دلار معامله می‌شود و یک رشد بیش از ۴،۷۷۰ درصدی را از کف تاریخی خود به ثبت رسانده، اما هنوز فاصله زیادی با اوج تاریخی خود دارد.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ووف

ارزهای دیجیتال، به ویژه میم‌کوین‌ها بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com، متوسط قیمت ارز دیجیتال ووف را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۰.۰۰۰۱۰۲ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۰.۰۰۰۱۲۰ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. تحلیلگران این پلتفرم همچنین پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ارز دیجیتال ووف در سال ۲۰۳۰، تا ۰.۰۰۰۳۶۵ دلار اوج بگیرد.

what is WOOF 4

پیش‌بینی تحلیلگران پلتفرم coincu.com برای قیمت ارز دیجیتال ووف در سال‌های آینده را نیز می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

what is WOOF 5

توجه به این نکته مهم ضروری است که ماهیت و آینده بیشتر میم‌کوین‌ها مبتنی بر حدس و گمان است و ارزش این گروه از ارزهای دیجیتال، بیشتر به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و حمایت اعضای جامعه بستگی دارد.

خلاصه مطلب

ارز دیجیتال ووف به عنوان یک میم‌کوین جامعه‌محور توانسته است فرهنگ منحصربه‌فردی را خلق کند که با انرژی و همت جامعه پرشور خود تقویت می‌شود. از زمان ایردراپ توکن WOOF در ماه می ۲۰۲۱، این ارز دیجیتال جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال پیدا کرده و جامعه WOOF، به یکی از برجسته‌ترین و فعال‌ترین جوامع در اکوسیستم سولانا تبدیل شده است.

با ایجاد محصولات دیفای کاربرپسند، NFTهای سرگرم‌کننده و همچنین، حمایت از خیریه‌های حیوانات، ارز دیجیتال ووف توانسته به دستاوردهای بزرگی برسد. به عنوان یکی از اولین میم‌کوین‌های با تم سگ در شبکه سولانا و یکی از معدود پروژه‌های قدیمی این شبکه که پس از گذراندن یک بازار خرسی سخت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، ووف ثابت کرده که با تلاش و پشتکار می‌توان به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا