اخبار روز

ارزیابی منفی و ابطال گواهینامه رانندگی برای رانندگان حادثه ساز

سرهنگ خالد زندی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کردستان اعلام کرد: در صورتی که راننده عامل جنایت باشد. یکی تخلفات حادثه ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تردد مارپیچ، عبور از جاده به چپ، چراغ قرمز، نادیده گرفتن حق تقدم و … می باشد که رانندگی انفرادی در نظر گرفته می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: اگر راننده مرتکب کاری شود یکی تخلفات حادثه ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تردد مارپیچ، عبور از جاده به چپ، چراغ قرمز، نادیده گرفتن حق تقدم و … می باشد که رانندگی انفرادی در نظر گرفته می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، سرهنگ خالد زندی، افسر فرهنگی و اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اعلام کرد: اگر راننده مرتکب عملی شود. یکی تخلفات حادثه ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تردد مارپیچ، عبور از جاده به چپ، چراغ قرمز، نادیده گرفتن حق تقدم و … می باشد که رانندگی انفرادی در نظر گرفته می شود.

در صورتی که مجموع نمرات منفی راننده برای بار اول به 30 نمره منفی برسد گواهینامه رانندگی وی به مدت 3 ماه ضبط می شود. در مرحله دوم در صورت ادامه تخلفات رانندگی پس از اخذ گواهینامه رانندگی و رسیدن نمره منفی گواهینامه رانندگی به 25، مدت تعلیق دو برابر می شود.

در مرحله سوم در صورتی که مجموع مقادیر منفی راننده پس از دریافت مجدد گواهینامه رانندگی به 20 برسد، گواهینامه رانندگی وی باطل می شود. همچنین فرد تا یک سال مجاز به اخذ گواهینامه جدید رانندگی نیست و پس از یک سال می تواند با گذراندن دوره های رانندگی گواهینامه رانندگی بگیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا