اخبار روز سینما

فیلم هتل در سینما عجیب درخشید! پاییزی که مانند بهار در سینما شد!

در نیمه اول پاییز امسال حدود 4 میلیون نفر به سینما رفتند که نیمی از آنها تماشاگران فیلم «هتل» بودند. مجموع فروش سینماها در نیمه اول این فصل به 168 میلیارد تومان رسید.

به گزارش بازتاب آنلاین، تا ابتدای فصل پاییز دو فیلم «فسیل» و «شهر صدمه» جزو پرفروش ترین فیلم های سینما بودند. این ترتیب در اوایل مهرماه با اکران فیلم های «هتل» و «بچه باهوش» تغییر کرد. «فسیل» در نیمه اول پاییز پس از هفت ماه اکران از خانه اول به سومین جدول فروش رفت و دو فیلم «هتل» و «بچه زرنگ» را پشت سر گذاشت.

رتبه اول در فروش فیلم از روز اول مهر تا 15 آبان این هتل متعلق به «هتل» است که توسط مسعود اطیابی اداره می شود. فیلم آن روز 5. مهر اکران شد و به سرعت در صدر جدول قرار گرفت و پس از پشت سر گذاشتن «شهر قلب» با فروش 73 میلیاردی، با 1402 در رتبه دوم فهرست فروش قرار گرفت. «هتل» در نیمه اول پاییز 92 میلیارد تومان فروخت و پایش را باز کرد. 2 میلیون تماشاگر در سینما; فیلمی که با این سرعت به احتمال زیاد به زودی رقیب فسیل خواهد شد.

صدف اسپهبدی و پژمان جمشیدی در نمایی از فیلم «هتل»

رتبه دوم جدول فروش نیمه اول فصل پاییز را انیمیشن «زرنگ بچه» به کارگردانی بهنود نکویی به خود اختصاص داده است. هادی محمد و محمدجواد جنتی قرار گرفت. این فیلم روز پنجم است. مهر منتشر شد و در این مدت توانست 760 هزار بیننده جذب کند و 26 میلیارد تومان بفروشد. «بچه زرنگ» هم اکنون پس از «فسیل»، «هتل» و «شهر هرت» در رتبه چهارم فروش امسال قرار دارد.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی سرانجام در نیمه اول پاییز از اوج فروش سقوط کرد و به رتبه سوم فروش رسید. این فیلم از اوایل پاییز تا پانزدهم. آبان، 17 میلیارد و 500 میلیون تومان فروخت و در مجموع به 278 میلیارد تومان رسید. مخاطبان «فسیل» در این مدت حدود 400 هزار نفر بودند.

رتبه چهارم فروش نیمه اول پاییز را فیلم «شهر صدمه» به خود اختصاص داد. این فیلم در 45 روز ابتدایی این فصل 10 میلیارد فروخت و 225 هزار بیننده داشت. لازم به ذکر است که «هتل» با بازی پژمان جمشیدی توانست به رقیب سرسختی برای این فیلم با بازی همین بازیگر تبدیل شود و در فروش سالانه از آن پیشی بگیرد. «شهرهرت» پس از «فسیل» و «هتل» رتبه سوم جدول فروش سالانه را دارد.

«گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی از ۲۱ مهرماه به فهرست کمدی های سینماها اضافه شد و خیلی زود به صدر جدول فروش رسید. در نمودار فروش نیمه اول فصل پاییز، «گیجگاه» با ۶.۶ میلیارد فروش و ۱۵۴ هزار بیننده در رتبه پنجم قرار دارد. این فیلم رقابت تنگاتنگی با «نرگیل ۲» دارد. فیلم «نارگیل ۲» ساخته داوود اطیابی، ۶.۱۶ میلیارد پلان فروخت و ۱۵۱ هزار بیننده را جذب کرد.

فیلم هتل در سینما عجیب درخشید! پاییزی که مانند بهار در سینما شد!
«گیجگاه» در نیمه اول پاییز توانست رتبه پنجم جدول فروش را به خود اختصاص دهد.

با فروش حدود 4 میلیارد تومبی فیلم «حولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، هفت فیلم برتر این دوره هم اکنون در دست کمدی ها و انیمیشن ها هستند. این فیلم 29 است شهریور اکران شد و در این مدت پای 88 هزار تماشاگر را به سالن های سینما باز کرد.

از روز 3 آبان همچنین فیلم اجتماعی «جنگل نارنج» به کارگردانی آرمان خوانساریان به فهرست فیلم های پاییزی اضافه شد. این فیلم در دوازده روز 838 میلیون پلان فروخت و 17 هزار نفر برای دیدن آن به سینما رفتند. محتمل ترین اتفاق این است که با گذشت زمان فروش این فیلم افزایش می یابد و باید دید در پایان دومین ماه پاییز موفق به شکستن سد محکم فروش کمدی ها می شود یا خیر.

تعداد تماشاگران سینما از روز اول. مهر تا 15 آبان 3 میلیون و 928 هزار نفر بودند و 168 میلیارد و 160 میلیون تومان فروختند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا