اخبار روز

ارزیابی جالب رسانه های چینی توسط کامالا هریس!

به گزارش بازتاب آنلاین، «جو بایدن» روز یکشنبه به دلیل فشارهای فزاینده اعضای حزبش از رقابت های انتخاباتی آمریکا در سال 2024 کناره گیری کرد و کامالا هریس معاون خود را به عنوان جانشین خود تایید کرد.

روزنامه چینی «گلوبال تایمز» حضور هریس در کاخ سفید را «معمولی» توصیف کرده و به کارشناسان این کشور اشاره می کند. آنها می گویند: “او تجربه و دستاوردهای کافی برای ریاست جمهوری ندارد.”

به گزارش ایسنا، یکی از کاربران شبکه اجتماعی چینی “ویبو” که مانند

نظرسنجی از 12000 کاربر در همان پلتفرم چینی نشان می دهد که حدود 80 درصد معتقدند جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر پیروز خواهند شد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در واکنش به خروج بایدن از کمپین انتخاباتی، این موضوع را “مسائل داخلی” خواند و گفت: “ما در این مورد اظهار نظر نخواهیم کرد.”

برخی از تحلیلگران رسانه های چینی بر این باورند که هریس حداقل در اوایل کار خود می تواند “یکپارچگی در تجارت و سیاست خارجی” به ارمغان بیاورد و البته این تاثیر چندانی بر پکن نخواهد داشت.

جوزف گرگوری ماهونی، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه چین، می‌گوید: «یک تداوم راهبردی تثبیت شده وجود دارد که در حال حاضر موقعیت ایالات متحده را هدایت می‌کند و چه بایدن، چه ترامپ یا هریس، سبک‌های متفاوتی هستند.»

وی افزود: رئیس جمهور بعدی آمریکا باید منافع اقتصادی و استراتژیک آمریکا را دنبال کند.

تنش ها بین ایالات متحده و چین بر سر موضوع تایوان در سال های اخیر افزایش یافته است. پکن اصرار دارد که موضوع تایوان یک موضوع «داخلی» است و از دولت‌های خارجی خواسته است که مداخله نکنند. مقامات چینی بارها از واشنگتن به دلیل حمایت از جزیره تایوان، امضای قراردادهای نظامی و ارسال سلاح به این جزیره انتقاد کرده اند.

در حالی که دولت آمریکا روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره سلاح می فرستد، تنش ها بین آمریکا و چین بر سر تایوان افزایش یافته است زیرا پکن جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می داند و از هرگونه مداخله کشورهای غربی در این روند جلوگیری می کند. “نقض حاکمیت”.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا