اخبار روز

ارزش افزوده طلا افزایش یافت؟


به گفته مانی بان، مالیات بر ارزش افزوده باید بدون احتساب طلا و تنها بر اساس سود و حقوق محاسبه شود و اگر بر ارزش کل فاکتور محاسبه شود تخلف است.

محدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالی کشور گفت: بر اساس بند (ر) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (7) قانون مالیات بر ارزش افزوده کشور 01/01/1403 به مبلغ یک واحد درصد افزایش می یابد

به گفته وی، بر اساس متن قانون بودجه، افزایش مالیات بر ارزش افزوده صرفاً مربوط به نرخ عمومی ماده (7) است و طلا، جواهرات و پلاتین مشمول یک درصد ارزش افزوده ارزش افزوده نیستند.

در نتیجه نرخ مالیات بر ارزش افزوده حقوق، حق‌الامتیاز و سود فروشندگان طلا، جواهرات و پلاتین در بخش تولید بدون تغییر باقی می‌ماند و مانند گذشته 9 درصد است.

لازم به ذکر است با توجه به اعلام سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه سال 1403، هرگونه تغییر در نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدمات مطابق با با قانون و به طور رسمی توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده و در پورتال Stuffid.tax.gov.ir قرار می گیرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا