اخبار روز سینما

ارائه فیلم Private Meeting Site بازتاب آنلاینی

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: جلسه خصوصی

کارگردان: امید شمس

تهیه کننده: امیر بنان

نویسنده: امید شمس بهمن ارک، علی آهنگساز

موسیقی فیلم: صبح افشار

تاریخ اکران: 14:00 (جشنواره فیلم فجر) دی 1401 (سینما)، آبان 1402 (نمایش آنلاین)

محصول کشور: ایران

امتیاز (imdb): 6.7

بازیگران: پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامینفر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی پور، نادر فلاح، پیام احمدی نیا، شیرین آقا کاشی و حسین پارسایی.

خلاصه داستان یک جلسه خصوصی.

فیلم ملاقات خصوصی داستان عاشقانه عجیبی به روایت پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا دارد. عشق از راه دور از ملاقات تا زندان داستان یک جوان باهوش که عاشق یک جنایتکار می شود و از برخوردهای او سوء استفاده می کند: “چه خوب است که اگر اشتباه نکنیم ملاقات نمی کنیم؟”

سخنان سینماگران در جشنواره فجر

امید شمس کارگردان: همه شخصیت‌های این فیلم در موقعیتی قرار می‌گیرند که متعلق به آن‌ها نیست و حالا همگی با زندان روبرو هستند. ما روی پروژه ای در زندان کار می کردیم که شاهد اتفاقاتی بودیم که ما را به نوشتن این فیلمنامه سوق داد. محله ای که در فیلم می بینید محل زندگی خودم بود و به دلیل اینکه در جنوب تهران بزرگ شدم. دوستان زیادی داشتم که در زندان بودند و در زندگی شخصی خود شاهد این اتفاقات بودم. ما فکر می‌کردیم که کارمان ته‌واژه‌ای عاشقانه دارد و سعی می‌کردیم از چیزهایی که ما را از این فضا دور می‌کند دوری کنیم. باید گفت این فیلم حاصل کار گروهی است.

رویای تیموری: با خواندن فیلمنامه متوجه می شوم که آیا فیلم ارزش همکاری با آن را دارد یا خیر. من به جوانان امید زیادی دارم و بین خود و آنها دیواری نمی بینم و دوست دارم با آنها همکاری و تعامل داشته باشم. امید شمس آینده درخشانی خواهد داشت.

هوتن صبور است: این شخصیت از من خیلی دور بود. برای نزدیک شدن به نقش به زندان رفتم و چندین فیلم مستند دیدیم. آن چیزی که برای من یک نقطه عطف عاطفی بود این بود که بعد از کارمان افرادی که در حال بد و تلخ روحی بودند در این زندان حبس شدند.

پریناز ایزدیار: شاید این فیلم فقط از نظر لوکیشن شبیه «ابد و یک روز» باشد، اما شخصیت های این دو شخصیت تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. من و کارگردان با تعامل توانستیم به شخصیتی که در فیلم ظاهر شد برسیم.

بررسی فیلم

سید آریا قریشی

برخورد خصوصی به ما نشان می دهد که می توان مسیرهای نسبتا جدیدی را در دل الگوهای به ظاهر تکراری پیدا کرد. اولین فیلم بلند امید شمس می تواند باشد یکی باید از همان فیلم هایی باشد که از «دغدغه های اجتماعی» آموخته اند که فقط همه چیز را تحریف کنند، چشم بیننده را با نشان دادن انواع عناصر زشت و کثیف پریشان کنند و شخصیت های منفعل و بی حس را نشان دهند. اما جلسه خصوصی در جهت دیگری پیش می رود. امید شمس در اولین کار خود سعی کرد از دل این همه ویرانی ها رابطه ای عاشقانه بیرون بکشد و تا حد زیادی موفق شد. عشق بین دو شخصیت اصلی باورپذیر است و بیشتر تصمیمات آنها (حتی رادیکال ترین آنها) انگیزه های قابل درک دارد. شاید مشکل فیلم را بتوان در عدم انسجام در روند کلی فیلم دید. داستان فیلم دیر شروع می شود و به نظر می رسد شاید می شد برخی موقعیت ها را کمی متشنج تر کرد. با این حال، شریعت / جلسه خصوصی یکی یکی از آثار قابل قبول جشنواره امسال است. یکی یکی از مدعیان کسب سیمرغ بلورین در رشته های مختلف باشید.

جوایز فیلم برخورد خصوصی

امیر بنان | سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است. چهلمین جشنواره فیلم فجر – ساعت 14:00
امتناع از رقابت در سایر بخش ها

امیر بنان | جایزه بهترین فیلم بیست و دومین جشن حافظ – 1402
امید شمس بهمن ارک و علی، آهنگساز | جایزه بهترین فیلمنامه بیست و دومین جشن حافظ – 1402

پریناز ایزدیار | جایزه بهترین بازیگر زن. جشنواره آکادمی افسانه زندگی – 2022
امیر بنان | بهترین فیلم هشتمین جشنواره فیلم شهر – 1401

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا