پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: با من برقص

ژانر: کمدی درام

تاریخ انتشار :

۱ اردیبهشت ماه 2018 (جشنواره جهانی فیلم فجر)
۱۱ دی 2018 (انتشار عمومی)

کارگردان: سروش صحت

تهیه کننده: محمدرضا تخت کیشان

نویسنده: سروش صحت، ایمان صفایی

امتیاز (imdb): 6.7

بازیگران:

علی مصفا

جواد عزتی

هانیه توسلی

پژمان جمشیدی

سیاوش چراغی پور

کاظم سیاحی

بهار کاتوزی

افسر پاوان

شیوا بلوچی

رامین صدیقی

مهیار پوربابایی

مهراب قاسم خانی

خلاصه

دوستان جهانگیر (جهان) به دعوت برادرش. بهمن و آنها جمع شده اند تا تولد او را جشن بگیرند که احتمالاً آخرین تولد او به دلیل بیماری خواهد بود. این وضعیت باعث می شود که خودشان و روابطشان را مرور کنند و به زندگی و خودشان (مخصوصا جهانگیر) فکر کنند.

در مورد فیلم

فیلم درباره مردی میانسال است که با دخترش دور از شهر و در بیابان بکر شمال تنها زندگی می کند، اما بیمار است و مرگش نزدیک است. دوستانش به بهانه تولدش دور او جمع می شوند تا آخرین شمع تولدش را فوت کنند و با او باشند، شرایطی که باعث می شود این افراد بیشتر به فکر خود و اطرافیانشان باشند و از وقتشان بیشتر استفاده کنند.

جهان (شخصیت اصلی) با طبیعت، گیاهان و حیوانات به خصوص با گاوی که مانند خود جهان بیمار است و در حال مرگ است، همنشینی تنهایی دارد. جهان/ همدل گاوها خویشاوندی موضوعی در سرنوشت انکارناپذیر مرگ است.

یکی یکی از نکات قابل توجه این فیلم، بازتاب آنلاین مکان و موقعیت جغرافیایی صحیح بر اساس فرم/محتوای فیلم است. طبیعتی آرامش بخش که با فضای فیلم همخوانی دارد و در رابطه انسان، طبیعت و حیوانات، فضای زیبای خانه و محیطی سرسبز تاثیر دارد؛ جاده های زیبا، دریا و ساحل، درختان، جاده ها و جنگل های زیبا، همه این زیبایی ها، نشانه ها و پاکی نشان می دهد که زندگی زنده است و این عناصر در زیر متن فیلم سوار می شوند و مرگ را برای مبارزه و ندای فریاد می خوانند. پاک کردن. سایه سنگین و شوم مرگ آنها مردم را آشتی می دهند و ارتباط آنها را دلپذیرتر می کنند.

آخرین کلمه

جهان با من می رقصد، اولین فیلم سروش صحت، کمدی قابل احترامی است که علاوه بر نمایش دنیایی ساده و زیبا، حال و هوای خوبی را در شما ایجاد می کند.

گاهی اوقات فیلم‌ها، مانند بسیاری از نوشیدنی‌ها و غذاها، برای لذت‌بخش‌تر شدن به حال و هوای خاص خود نیاز دارند. انگار به خود اجازه می‌دهی حس خوبی داشته باشی، حسی مثل لمس کردن تنه درخت خیس در جنگل، شنیدن صدای باران در اتاق تاریک، احساس درد و رنج با گاو در انبار، یا راه رفتن با پای برهنه. . در دشت و صحرا و در بسیاری از لحظات دیگر که یافتن آرامش و معنای زندگی در آن ساده و آسان است، گویی هر چه در زندگی کمتر نیاز داشته باشید، احساس بهتری خواهید داشت. تماشای فیلم “دنیا با من می رقصد«به اندازه این احساسات و یافته ها زیبا و ساده است؛ فیلمی که حال آدم را خوب می کند، در شرایطی که وضعیت سینما اصلا خوب نیست، دیدن یک فیلم خوب در شرایط خوب گنجینه است…

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما