اخبار روز سینما

ارائه سینمای ملی و مسیرهای نرفته آن

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ارائه سینمای ملی و مسیرهای نرفته آن

نام فیلم : ملی و جاده های او گرفته نشده است

سال انتشار: 1396

ژانر: درام، اجتماعی

نویسنده: تهمینه میلانی

کارگردان: تهمینا میلانی

مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری

مدت زمان: 106 دقیقه

امتیاز (imdb): 5.2 از 10

انتقادات به سینمای ملی و مسیرهای طی نشده آن

بازیگران: میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم پور، افسر اسدی، جمشید جهان زاده، فرزانه نشاط خواه، سهرا اسکندری، سارا خوئینی ها، مسعود فورتون و فلور نظری.

فیلم

خلاصه

ملیحه دختر جوان و کم تجربه ای است که عاشق جوانی به نام سیامک می شود و برخلاف میل خانواده اش با او ازدواج می کند و به زودی تفاوت دیدگاه و فرهنگ بین این دو آشکار می شود…

فیلم

در مورد فیلم

تهمینه میلانی فیلم مالی و جاده های نرفته را در ادامه دیگر فیلم هایش ساخته است، نگرش و نگاه فیلمساز از اولین فیلمش تا زمان ساخت این اثر تغییر نکرده است و با این حال آسیب های اجتماعی و اساساً موضوع زنان است. و نقش او در جامعه یا خانواده برای او بسیار مهم بوده است، میلانی فقط یک فیلمساز فمینیست است که سعی می کند ابعاد بینش خود را گسترش دهد، سینمای میلانی اساساً ضد مردانه است و او همیشه برای قهرمان شدن زنان در فیلم هایش سنگ تمام نمی گذارد. . آسیب های اجتماعی یا خانوادگی او را به یک فیلمساز فمینیست تبدیل کرده است.

ملی و راه های نرفته اش فیلمی دلنشین و دردناک است، می توان گفت این فیلم با چند بار بیرون رفتن و صحبت کردن ادامه دهنده راه دوسینا است، بر خلاف میل خانواده مالی با سیامک ازدواج می کند و از شب اول عروسی. ، چهره واقعی سیامک آشکار می شود.

فیلم

میلانی در این فیلم مالی را در بحران خشونت جنسی قرار می دهد. این فیلم همچنان ضد مردانه است و میلانی حتی بیشتر به اعتقاداتش پایبند است، اما در مالی و راه‌های نرفته آن، غیر از دفاع از حقوق زنان، شاهد چیزهای دیگری هستیم. رابطه نامشروع یا خیانت اما مشکل اصلی مالی و سیامک است. مالی به دلیل بدبختی های خانواده اش ترجیح می دهد ازدواج کند. او خیلی زود عاشق سیامک می شود، دلش می گیرد و با افکار جوانی اش وارد زندگی سختی می شود. اصولاً او نماد مرد حسودی است که دوست ندارد مرد دیگری به همسرش نزدیک شود، به همه چیز شک می کند، حتی به عمو مالی. سیامک مالی را از همه چیز از جمله رفتن به محل کار، تماشای ماهواره یا داشتن یک شبکه اجتماعی محروم می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا