اخبار روز

ارائه اینترنت رایگان به زائران اربعین


به گزارش مانیبان، در ایران چند سالی است که به مناسبت اربعین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات ویژه ای را برای زائران در نظر گرفته است که می توانند بالن های سازمان فضایی را ارسال کنند. یکی یکی از کارکردهای آن ارائه اینترنت رایگان است.

بالون های اینترنتی به جای مبارزه با باد، از هوش مصنوعی برای تغییر ارتفاع و استفاده از جریان هوا برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند. این می تواند به مسیرهای طولانی یا پیچیده منجر شود، اما در عین حال به انرژی زیادی نیاز ندارد. علاوه بر این، این بالون ها می توانند دسترسی پایدارتری به اینترنت را فراهم کنند.

بنابراین بالون های مخابراتی، بالن های ثابتی هستند که می توانند تا ارتفاع 500 متری قرار بگیرند و ارتباطات زمینی را برقرار کنند. از جمله کاربردهای این بادکنک ها می توان به استفاده در مواقع بحران اشاره کرد. در واقع از طریق استفاده از چت وای فای این بالن ها خدمات ارتباطی به افراد ارائه می شود.

در همین راستا، امسال نیز مانند سال های گذشته، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک نشریه در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی اعلام کرد: بالن های مخابراتی برای ارائه خدمات ارتباطی در شرایط خاص، بحرانی و بریدگی استفاده می شوند. و زیرساخت های ارتباطی زمینی را اشباع کند.

وی افزود: در این مدت نسل جدید سکوهای کنترل بالن مخابراتی ساخته شد و هم اکنون یکی یکی از این بالن ها اینترنت رایگان در اختیار زائران در مرز مهران قرار می دهد.

گفتنی است سال گذشته مدیرکل ارتباطات استان ایلام از استقرار بالون های فضایی و ایجاد شبکه وای فای رایگان در پایانه شهید سلیمانی در مرز مهران توسط پژوهشگاه فضایی خبر داد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا