دانستنی ها

ادویه ای که از حملات قلبی و سکته جلوگیری می کند

پیشگیری از حمله قلبی بسیار بهتر از درمان آن پس از وقوع آن است و یکی از راه های توصیه شده برای رسیدن به آن استفاده از ادویه معروف است.

به گزارش نمناک، قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن به حساب می آید که باید سلامت آن را حفظ کرد، البته به خوبی از آن مراقبت کرد؛ این خیلی آسان نیست. بسیاری از عوامل خطر، مانند فشار خون بالا و کم تحرکی در طول روز، می توانند علت حمله قلبی باشند که در کشورهای بزرگ هر 40 ثانیه یک بار برای یک نفر اتفاق می افتد.

تقریباً 30 درصد از این افراد که دچار حمله قلبی شده یا دچار حمله قلبی شده اند می میرند. 50 درصد آنها زنده می مانند زیرا زودتر به بیمارستان رسیده اند، اما قلب آنها در نهایت ضعیف می شود. اما خوشبختانه نوعی غذا وجود دارد که با استفاده از آن می توان از خطر مرگ ناشی از سکته قلبی جلوگیری کرد که در این قسمت در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

فلفل چیلی، ادویه ضد سکته

مصرف فلفل چیلی یا فلفل قرمز تا 4 بار در هفته خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهد. در سال 2019، مطالعه‌ای در ایتالیا انجام شد که تأثیر فلفل چیلی یا فلفل قرمز را بر خطر مرگ ناشی از حمله قلبی بررسی کرد. محققان 22800 شرکت کننده را در این مطالعه شرکت دادند و سبک زندگی آنها را بررسی کردند و دریافتند که مصرف این فلفل تا چهار بار در هفته می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

با فلفل خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش دهید

این فلفل خطر مرگ ناشی از هرگونه سکته را کاهش می دهد. محققان هنوز در حال بررسی فواید سلامتی مواد غذایی مختلف از نظر پیشگیری از حمله قلبی هستند، اما آنها دریافتند که اگر این فلفل را یک بار در هفته یا بیشتر بخورید، خطر مرگ بر اثر هر نوع سکته مغزی کاهش می یابد.

البته هنوز متوجه نشده اند که چرا اثر مثبت این فلفل ظاهر می شود، اما مطمئن هستند که تا حد زیادی از خطر سکته و مرگ جلوگیری می کند.

تاثیر مثبت فلفل تند در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از سکته، مستقل از تغذیه سالم ممکن است شاید کل رژیم غذایی خود را تغییر نداده باشید، اما خوردن فلفل هندی حداقل 4 بار در هفته ممکن است کمک کننده باشد. بنابراین نیازی نیست رژیم غذایی متفاوتی داشته باشید. برای داشتن شرایط بهتر و خطر کمتر، همان غذایی را که می خورید در فلفل تند آغشته کنید.

هشدار برخی پزشکان؛ فلفل تند به تنهایی کافی نیست

البته برخی از پزشکان در مورد استفاده از فلفل تند و رژیم های غذایی ناسالم هشدار داده اند. برخی از کارشناسان معتقدند که فقط باید فلفل تند را به غذای خود اضافه کنید زیرا معتقدند فلفل قرمز فواید زیادی دارد و رژیم غذایی اهمیتی ندارد، در حالی که برخی دیگر معتقدند رژیم غذایی استفاده از فلفل چیلی یا تند اهمیتی ندارد و نتیجه نخواهید گرفت اگر رژیم غذایی خودتان را اصلاح نکنید. بنابراین علاوه بر فلفل تند، باید مصرف غذا‌های تازه، ارگانیک، سبزیجات و میوه ها را نیز مصرف کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا