اخبار روز

عضو کمیسیون انرژی: درباره حملات سایبری به ایران، دشمنان در قطعاتی که نیاز داریم خرابکاری می کنند!/جزئیات

ایلنا نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اتفاقاتی مثل حملات سایبری قابل پیش‌بینی است، پدافند غیرعامل این‌ها را پیش‌بینی خواهند کرد و دستورالعمل‌هایی هم صادر می‌کند. با این حال  همه‌ی این دستورها به وسیله دستگاه‌های اجرایی، اجرا نمی‌شود.

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی شورای اسلامی، با اشاره به نتایج بررسی ها پس از  «اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور»، گفت: با پیشرفت علم و فناوری، روش های نوین حمله و دفاع به وجود آمده است. همچنین ایجاد می شود و کشورهایی که با یکدیگر رقابت می کنند، چه آشکار و چه غیر آشکار، پنهان می شوند، خرابکاری می کنند و به کشور مقابل آسیب می رسانند.

وی ادامه داد: اگر معتقد باشیم کشورهایی داریم که رقیب ما هستند و با ظاهر انقلاب اسلامی ایران موافق نبوده اند و با تلاش هایی مانند تجزیه و آغاز جنگ علیه ما موفق به اجرای خواسته های خود نشده اند، اکنون این مبارزه با استکبار انجام می شود ادامه دارد  و دشمنان به شکل های جدید که بیشتر مدنی است به کار خود ادامه می دهند.

 

نماینده مردم کازرون در مجلس تصریح کرد: امروزه این نبرد و حملات به شکل های مختلفی از جمله حملات سایبری، حملات بیولوژیکی، حملات اقتصادی، حملات شیمیایی و… به خود گرفته است و این حمله یک پدیده جدید نیست.

عباسی با توجه به عدم رعایت دستورات پدافند غیرعامل تاکید کرد: این اتفاقات قابل پیش بینی است، پدافند غیرعامل پیش بینی می کند و دستورالعمل می دهد اما همه این دستورات توسط دستگاه های اجرایی اجرا نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دستورالعمل پدافند غیرعامل هزینه دارد، قبلاً با دوستان مدافعم صحبت کرده ام، شخصاً در این زمینه فعال بوده ام و حتی دستورالعمل های پدافندی را خودم تهیه کرده ام و می دانم که ساعت ها و سال ها مراقبت و تحقیق بوده است. انجام می شود، اما آیا همه این موارد در زمان کوتاه قابل اجرا هستند، خیر، زیرا هزینه دارد و دستگاه های اجرا کننده گاهی اوقات اجرای برخی از این دستورات را لازم نمی بینند.

وی افزود: اما باید به یاد داشته باشیم که حملات همیشه وجود خواهد داشت و فکر می‌کنم در آینده نیز شاهد چنین حملاتی باشیم. و در آینده نیز به همین شکل باقی خواهد ماند. چرا؟ زیرا ما به مبارزه با استکبار ادامه می دهیم و هر روز قوی تر می شویم. امروز ما کشوری با تجربه به ویژه در زمینه خرابکاری های صنعتی و سایبری هستیم و می توانیم این دستاوردها را با دیگر کشورهای آزادی خواه به اشتراک بگذاریم.

وقتی از او پرسیده شد: «علاوه بر حمله سایبری، امکان نفوذ و خرابکاری داخلی نیز وجود دارد. آیا از این امکان قدردانی می کنید؟» عضو کمیسیون انرژی پاسخ داد: «هر چیزی ممکن است.» تجربه شخصی من در 25 سال گذشته این است که دشمنان قطعات مورد نیاز ما را خراب کرده و از مسیرهای خاصی به داخل کشور منتقل می کنند. آنها به ما این امکان را می دهند که از آنها برای ایجاد ابزار و دستگاه ها استفاده کنیم و پس از تکمیل فرآیند تولید محصول، نرم افزار و بدافزار خود را فعال می کنند.

وی ادامه داد: این کار را می توان به صورت خودکار نیز انجام داد، به عنوان مثال به این صورت که قطعات پس از 3 سال به طور خودکار شروع به خرابکاری کنند. همچنین می تواند به عنوان یک مزاحم شروع شود که گاهی از خرابکاری که مرتکب می شود بی اطلاع است. یعنی نرم افزاری به آدم می دهند و فرد فکر می کند برای موسیقی است. یا آن را در یک آهنگ مخفی می کنند، ممکن است شخصی از آن در دستگاهی استفاده کند و دستگاه این ارور را داشته باشد که درایو  فلش‌خور یا DVD خور باشد و حتی بدافزار از طریق مجموعه کارتونی وارد سیستم می شود.

عباسی تصریح کرد: با رعایت دستورات پدافندی می توان از اکثر این موارد جلوگیری کرد و باید با جدیت به این موارد برخورد کرد، از سوی دیگر باید همواره آمادگی هرگونه حمله دشمنان را داشت و خود را در حالت آماده باش نگه داشت.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا