اخبار خودرو

ادعای مدیرعامل لوسید ؛ این شرکت سال‌ها از تسلا و مرسدس بنز جلوتر است

ادعای مدیرعامل لوسید ؛ این شرکت سال‌ها از تسلا و مرسدس بنز جلوتر است

لوسید موتورز ادعا می کند که با کمک نوآوری های منحصر به فرد، کم مصرف ترین خودروی الکتریکی جهان را تولید می کند. این استارت آپ کالیفرنیایی روش متفاوتی را برای تولید محصولات خود در پیش گرفته است. برخلاف بسیاری از خودروسازان که تولید قطعات اصلی را به شرکت های دیگر برون سپاری می کنند، Star Top تمام قطعات کلیدی لازم را در داخل توسط مهندسان و تکنسین های خود تولید می کند.

همانطور که قبلاً به اطلاع شما رساندیم، لوسید اخیراً اعلام کرده است که نسخه پیور سدان ایر، کارآمدترین و کم مصرف ترین خودروی برقی جهان است و توانسته به رکورد 8 کیلومتر در هر کیلووات ساعت انرژی دست یابد. برای مقایسه، این رقم معادل 1.6 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر در یک خودروی بنزینی است.

مقایسه مصرف برق نسخه Lucid Air Pure با رقبا

اندکی پس از این بیانیه، پیتر راولینسون، مدیرعامل Lucid، گرافیک جالبی را در صفحه لینکدین خود منتشر کرد. این نمودار عملکرد Air Pure را با رقبای اصلی آن، تسلا مدل S، پورشه تایکان و مرسدس بنز EQS مقایسه می‌کند.

ادعای مدیرعامل لوسید ؛ این شرکت سال‌ها از تسلا و مرسدس بنز جلوتر است
ادعای مدیرعامل لوسید ؛ این شرکت سال‌ها از تسلا و مرسدس بنز جلوتر است

در این نمودار، لوسید به عنوان رهبر مطلق ارائه شده است و راولینسون تأکید می کند که شرکت تحت رهبری او به طور قابل توجهی از رقبای خود جلوتر است. آنقدر چشمگیر است که اگر روند فعلی ادامه یابد، سال ها طول می کشد تا رقبا به سطح Lucid برسند. وی افزود: بهره وری برای تولید خودروی بهتر، سبک تر، جادارتر و خودمختارتر بسیار مهم است و مستقیماً بر هزینه تولید تأثیر می گذارد، بنابراین بهره وری شاید مطمئن ترین شاخص توانمندی های فناورانه یک شرکت در جهان باشد. حوزه خودروهای الکتریکی

اگر بخواهیم وارد جزئیات بیشتری شویم، باید بگوییم که طبق نمودار لوسید موتورز، تسلا مدل S به عنوان دومین خودروی برقی کم مصرف معرفی شده است. در این نمودار تخمین زده می شود که در سال 2032 تسلا بتواند به بهره وری و کارایی فعلی خودرو در نسخه Air Pure برسد. البته باید توجه داشت که واقعیت همیشه به این سادگی نیست. بهبود بهره وری مستلزم کار سخت و سرمایه گذاری های کلان است. بخشی از بهره وری بالای Lucid به دلیل عرضه نسخه های ارزان تر و سبک تر مانند نسخه Pure است. بنابراین، تسلا می تواند با طراحی مجدد مدل S و استفاده از معماری 800 ولت، جهشی بزرگ در بهره وری داشته باشد.

نیازی به گفتن نیست که پیتر راولینسون در ماه های اخیر بارها به برتری Lucid نسبت به رقبای خود افتخار کرده است. او همچنین از تسلا و مدیرعامل آن انتقاد کرد و بارها نقاط ضعف خودروسازان چینی را برجسته کرد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا