به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، سعید جلیلی یکی از اعضای شورای داوری در چهارم شهریور 1403 در دیدار جمعی از شهدا و مدافعان حرم گفت: آنچه چنین گروهی را گرد هم می آورد فقط یک حرکت سیاسی نیست، اما فراتر از آن.» که این یک جریان دینی و اعتقادی است که تحلیل آن زمانی در دفاع مقدس بود. روز جهاد و کار سازندگی و روز انتخابات. یکی یکی از جفاهایی که در طول سالیان متمادی بر مفهوم ایثار وارد شده این است که مدام می گویند ایثار گرفتن امتیازاتی است، در حالی که مفهوم ایثار به معنای بخشیدن چیزی است. نکته خاص در مورد چنین گروهی این است که آنها هیچ توجهی به منافع شخصی خود ندارند.

به نقل از فارس، وی افزود: اگر هدف ما بزرگ باشد، دیگر آینده خود را به خاطر دنیایی دیگر تباه نمی کنیم. این هم یکی تفاوت دیگر این جنبش. به همین دلیل، ما باید مدل خود را برای رسیدن به اهداف خود توسعه دهیم. الگوی اشتباه یک شخص یا حرکت نمی تواند الگوی ما باشد. یکی یکی از بهترین الگوهای کار جمعی، انقلاب اسلامی است. حضرت امام (ره) حزب نداشت، اما چنان بر همه اقشار مردم نفوذ کرده بود که حتی در روستاهای استان لرستان، روستائیان مانند مردم تهران و سایر شهرهای کشور با مردم به مبارزه می پرداختند. رژیم پهلوی هر روز تظاهرات می کند.

جلیلی گفت: یکی یکی از دلایل موفقیت ما در دفاع مقدس این بود که همه نسبت خود را با این جبهه مشخص کرده بودند. از آن پیرزن پشت خط گرفته تا جوانان و نوجوانان خط مقدم. زمانی که یک سازنده مشهدی نقش خود را در این جبهه پیدا می کند، فرمانده یک گردان یعنی شهید عبدالحسین برونسی می شود. اگر دانش آموز ما توانسته نقش خود را در دفاع مقدس بیابد و در این عرصه مؤثر واقع شود، باید بتواند در عرصه های جدید مانند کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، صنعتی و غیره نیز نقش خود را در این جبهه پیدا کند. پیدا کردن

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من واقعاً به آن اعتقاد دارم. یکی یکی از عوامل موفقیت این دولت فعلی، جدای از اصلاح کاستی های وزارتخانه ها و غیره، فراهم کردن بستر برای ایفای نقش همه مردم است. اگر بخواهیم چنین هدف بزرگی را دنبال کنیم، شخص یا گروهی، حتی اگر صمیمانه باشد، نمی تواند بنشیند و تصمیم بگیرد یا به جای دیگران برای دیگران نقش تعیین کند! در این زمینه هرکسی باید با توجه به استعداد و توانایی خود نقش خود را ایفا کند.

جلیلی در ادامه سخنان خود به توانمندی های مغفول مانده مردم کشورمان اشاره کرد و تاکید کرد: وقتی در اربعین حسینی عزیزی از استان فارس را می بینیم، کمپین زمینه سازی برای حضور 200 میلیونی مردم در حال انجام است. زائران اربعین حسینی با شعار «اربعین امکانات هر زائری نقش با شکوهی را آغاز می کند، ما باید از او و این ایده حمایت کنیم. یعنی باید بتوان اجازه داد که این فرصت ها و ظرفیت ها حول یک هدف مشترک ظهور کنند. در طول 11 سال گذشته که توانستم به اکثر استان ها و بسیاری از شهرها و روستاها سفر کنم، استعدادها و مهارت هایی را دیدم که در جلسات ما در تهران وجود نداشت. یکی یکی از دغدغه ها و حسرت های من این است که چرا این استعدادها و افراد فرصتی برای شکوفایی پیدا نمی کنند؟!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری وقایع سال 1401 در کشورمان و سیاست دوگانه غرب در قبال زنان، ادامه داد: امروز بسیاری از تحرکات دشمن بر اساس نقاط قوت ما و نقاط ضعف خود او است. در این آشفتگی که با شعار «زن – زندگی – آزادی» مطرح شد، مسائل زنان، زندگی و آزادی از نقاط قوت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و طرف مقابل در این مسائل به بن‌بست رسیده است. امروز می بینیم که همان افرادی که مدعی دفاع از حقوق زنان هستند، هزاران زن و کودک را در غزه به شهادت می رسانند.

وی افزود: امروز شاهدیم که آزادی خواهان حتی تاب تجمع و شعارهای دانشجویی در دانشگاه های غرب را ندارند و سریع رؤسای این دانشگاه ها را برکنار می کنند.

27218

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما